Ελλάδα

Η Ελλάδα έχει το μικρότερο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ε.Ε.

Η πυκνότητα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου είναι η μικρότερη στην ΕΕ, με μόλις 14 m/km². Παρ’ όλα αυτά, όπως αναδείχθηκε από το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, ακόμα και αυτό το μικρό σιδηροδρομικό δίκτυο και παρά τα δεκάδες εκατομμύρια που έχουν δοθεί για την ανάπτυξή του, απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί σύγχρονο, πόσο μάλλον «ευρωπαϊκού επιπέδου».

Σύμφωνα με τη Eurostat, το 2023, το σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ είχε 200.947 km σιδηροδρομικών γραμμών, με τις υψηλότερες πυκνότητες να βρίσκονται εντός και γύρω από κύριες πόλεις και άλλους πληθυσμιακούς κόμβους.

Οι χαμηλότερες πυκνότητες σιδηροδρομικού δικτύου εντοπίστηκαν στην Ελλάδα (14,0 m/km²) και στη Φινλανδία (19,4 m/km²). Χαμηλές πυκνότητες καταγράφηκαν επίσης στη Σουηδία (26,8 m/km²), την Εσθονία (27,2 m/km²), την Πορτογαλία (27,8 m/km²), τη Λετονία (28,9 m/km²) και την Ιρλανδία (29,8 m/km²).

Η Τσεχία έχει τη μεγαλύτερη πυκνότητα σιδηροδρομικού δικτύου, με 123,2 μέτρα σιδηροδρομικών γραμμών ανά τετρ.χιλιόμετρο. Άλλες χώρες της ΕΕ με υψηλή πυκνότητα ήταν το Βέλγιο (119,2 m/km²), η Γερμανία (109,5 m/km²) και το Λουξεμβούργο (104,8 m/km²).

Σε ό,τι αφορά στις σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας που έχουν σχεδιαστεί για ταχύτητα 250 km/h, γνώρισαν σημαντική ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία στην ΕΕ. Από το 2013 έως το 2023, επεκτάθηκε κατά 2.744 km (+47,2%) σε 8.556 km.

Το 2023, η Ισπανία πρωτοστάτησε με 3.190 km γραμμές υψηλής ταχύτητας, αύξηση 66% από 1.919 km το 2013, ακολουθούμενη από τη Γαλλία με 2.748 km (+35% από 2.036 km), τη Γερμανία με 1.163 km (+32% από 881 km) και την Ιταλία με 7%30 km (+32% από 881 km) 675 χλμ.). Το Βέλγιο κατέγραψε 211 χλμ. γραμμών υψηλής ταχύτητας και η Ολλανδία 90 χλμ (και τα δύο αμετάβλητα από το 2013). Η Δανία αντιπροσωπεύει 57 χιλιόμετρα, που εγκαινιάστηκαν το 2019.


Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-06 18:08:00

Back to top button