![Γιατί κινδυνεύει η συμφωνία συγχώνευσης Honda-NIssan; Γιατί κινδυνεύει η συμφωνία συγχώνευσης Honda-NIssan;](https://eportal.gr/portal/wp-content/uploads/2025/02/250129113411_Nissan-Ariya-Nismo-768x432.jpg)
Γιατί κινδυνεύει η συμφωνία συγχώνευσης Honda-NIssan;
Οι πιο πρόσφατες πληροφορίες για την έκβαση των συνομιλιών των στελεχών της Honda και της Nissan δεν είναι θετικές αναφορικά με την πιθανότητα να πραγματοποιηθεί η συνένωσή τους.
Όπως ανακοινώθηκε, οι συνομιλίες τους έχουν φτάσει σε σημείο όπου κάθε μία από τις δύο ιαπωνικές εταιρείες δεν υπαναχωρεί από τις θέσεις της, σχετικά με τους όρους που θα πρέπει να έχει η τελική συμφωνία και τι θα κερδίσει έκαστη.
Με δεδομένο ότι ενδεχομένως αυτή η κατάσταση είναι ένα στάδιο της διαπραγματευτικής διαδικασίας και της άσκησης πίεσης προς την άλλη πλευρά, ας δούμε τι θέλει η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία.
Στη Nissan, απορρίπτουν την εξαγορά τους από τη Honda και ίσως αυτό είναι η αιτία να τερματιστεί οριστικά η προτεινόμενη συγχώνευση (ουσιαστικά, περί αυτής θα πρόκειται).
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/01/250120121849_2024-HONDA-CIVIC-TYPE-R-768x432.jpg)
Σύμφωνα με το ιαπωνικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Kyodo News πηγές ανέφεραν ότι η εταιρεία προετοιμάζεται να αποχωρήσει από τις διαπραγματεύσεις.
Ωστόσο, η αμερικανική εφημερίδα Washington Post αναφέρει ότι δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση για ακύρωση της συνένωσης. Επίσης, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, το Διοικητικό Συμβούλιο της Nissan αναμένεται να συνεδριάσει «στο άμεσο μέλλον» (sic) για να αποφασίσει εάν θα συνεχίσει τις συνομιλίες.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2025/01/250108075127_honda-0-1-768x432.jpg)
Εάν, όμως, η συνεργασία με τη Honda αποτύχει, η Nissan πιθανότατα θα χρειαστεί να αναζητήσει άλλον εταίρο. Οι άνθρωποι της Nissan, για πείσουν τους ομολόγους τους στη Honda, έχουν προτείνει την άμεση λήψη μέτρων αναδιάρθρωσης της εταιρείας.
Σε αυτά περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων- η περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως, η μείωση της παραγωγικής ικανότητας κατά 20% με το κλείσιμο εργοστασίων και η υλοποίηση προγραμμάτων πρόωρης συνταξιοδότησης σε τρεις βιομηχανικές μονάδες της στις ΗΠΑ.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/12/241206161440_Nissan-Juke-2024-9-768x432.jpg)
Όμως, τα στελέχη της Honda κρίνουν ότι τα προτεινόμενα μέτρα δεν είναι αρκετά και δεν τους συμφέρουν για την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Ανώνυμες πηγές επιβεβαιώνουν ότι η εταιρεία αμφισβητεί την αποτελεσματικότητα του σχεδίου ανάκαμψης της Nissan, θεωρώντας ότι χρειάζονται πιο ριζικές αλλαγές.
Έτσι, στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης, ζήτησε από τη Nissan να την εξαγοράσει ουσιαστικά και να την κάνει θυγατρική της. Φυσικά, η συγκεκριμένη πρόταση απορρίπτεται από αυτή, καθώς αποκλίνει από το αρχικό πνεύμα των συζητήσεων, ενώ θα χάσει την επιχειρηματική ανεξαρτησία της.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/12/241219103350_Honda-Jazz-38485-768x432.jpg)
Η Honda διαθέτει πενταπλάσια χρηματιστηριακή αξία από τη Nissan, γεγονός που ίσως εξηγεί την αποφασιστικότητά της να επιβάλλει τους όρους της. Παρόλο που η Nissan υποστηρίζει ότι διαθέτει σχέδιο ανάκαμψής της, πηγές αναφέρουν ότι στη Honda ανησυχούν για την καθυστέρηση της διαπραγμάτευσης.
Επίσης, η τελευταία έχει θέσει αυστηρούς οικονομικούς στόχους στη Nissan, απαιτώντας ετήσια κέρδη περίπου 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2026. Ωστόσο, η Nissan αντιμετωπίζει σοβαρές οικονομικές δυσκολίες.
Τα πρόσφατα λειτουργικά της κέρδη μειώθηκαν στα περίπου 217 εκατομμύρια ευρώ και τα καθαρά της κέρδη ήταν μόλις περίπου 126 εκατομμύρια ευρώ, συρρικνωμένα κατά 93,5% σε σχέση με το 2023.
Το θέμα σχολίασε και ο Κάρλος Γκον, o πρώην επικεφαλής της Nissan και του Ομίλου Renault Alliance.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/11/241108151314_New-Nissan-Qashqai-Sunderland-768x432.jpg)
Όπως είπε, τα στελέχη της Honda σκλήρυναν τη στάση τους στις διαπραγματεύσεις επειδή πιέζονται από το Υπουργείο Οικονομίας της Ιαπωνίας ώστε η Nissan να παραμείνει σε ιαπωνικά χέρια και να μην συνεργαστεί ή συγχωνευτεί με κάποια αλλοδαπή εταιρεία.
Σε περίπτωση που οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες μπορέσουν να βρουν τον τρόπο και συνεργαστούν τελικά, θα δημιουργηθεί ένα επιχειρηματικό σχήμα που θα είναι ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής οχημάτων στον κόσμο και θα έχει αξία περίπου 58 δισεκατομμύρια ευρώ.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-06 14:15:00