Volkswagen ID.1: Έρχεται ο διάδοχος του up!
Η Volkswagen ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα νέο πρωτότυπο μοντέλο τον Μάρτιο, το οποίο θα προαναγγείλει ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που θα διαδεχθεί το up!
Το νέο entry-level ηλεκτρικό μοντέλο, γνωστό ως ID.1, αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2027 με αρχική τιμή περίπου €20.000. Σύμφωνα με τη Volkswagen, θα είναι «ελκυστικό για ένα ευρύ φάσμα χρηστών», προσφέροντας προσιτή ηλεκτροκίνηση στις αστικές μετακινήσεις.
Το ID.1 θα αναπτυχθεί με στόχο τη μείωση του κόστους, γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα διαθέτει τα προηγμένα συστήματα των ακριβότερων μοντέλων της VW
Το ID.1 θα βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική με το μεγαλύτερο ID.2, δηλαδή μια μικρότερη εκδοχή της πλατφόρμας MEB Entry του ομίλου Volkswagen. Ωστόσο, δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί τεχνικές λεπτομέρειες.
Η πρώτη εικόνα του πρωτότυπου αποκαλύπτει ένα κόμπακτ αυτοκίνητο με δυναμικές, κάθετες αναλογίες και μοντέρνο σχεδιασμό LED φωτιστικών σωμάτων, ακολουθώντας τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Volkswagen.
Ο CEO της Volkswagen, Thomas Schäfer, χαρακτήρισε το νέο εγχείρημα ως κομβικό για την εταιρεία: «Ένα προσιτό, υψηλής ποιότητας και κερδοφόρο ηλεκτρικό Volkswagen, από την Ευρώπη για την Ευρώπη – αυτό είναι το Champions League της αυτοκινητοβιομηχανίας!»
Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί η τοποθεσία παραγωγής, είναι πιθανό το ID.1 να κατασκευάζεται στην Ισπανία, μαζί με τα ID.2, ID.2 X, Skoda Epiq και CUPRA Raval.
Συνέχεια της κληρονομιάς του up!
Ο επικεφαλής τεχνικής ανάπτυξης της Volkswagen, Kai Grünitz, δήλωσε ότι το ID.1 θα είναι η φυσική συνέχεια του up!, διατηρώντας πολλά σχεδιαστικά στοιχεία και χαρακτηριστικά του.
«Το ID.1 θα είναι κοντά στο up! ως προς τη χρήση του. Δεν υπάρχουν πολλές δυνατότητες σχεδιασμού ενός μικρού αστικού αυτοκινήτου, αλλά θα ταιριάζει απόλυτα στη σχεδιαστική και λειτουργική φιλοσοφία της Volkswagen, με χαμηλότερη τιμή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Grünitz.
Προσιτή ηλεκτροκίνηση χωρίς πολυτέλειες
Το ID.1 θα αναπτυχθεί με στόχο τη μείωση του κόστους, γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα διαθέτει τα προηγμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης και συνδεσιμότητας των ακριβότερων μοντέλων της Volkswagen.
«Χρειάζεται ένα αυτοκίνητο που να ταιριάζει στις ανάγκες των πελατών αυτής της κατηγορίας τιμής. Δεν χρειάζεται υπερσύγχρονη τεχνολογία», πρόσθεσε ο Grünitz.
Ο ίδιος άφησε να εννοηθεί ότι το ID.1 μπορεί να διαθέτει μια πιο απλοποιημένη καμπίνα, ενδεχομένως αντικαθιστώντας την οθόνη infotainment με βάση για smartphone, όπως είχε συμβεί με το προηγούμενο up!.
Το αυτοκίνητο θα εστιάσει στη λειτουργικότητα και τη μέγιστη εκμετάλλευση του χώρου, ώστε να είναι «μεγαλύτερο εσωτερικά από ό,τι εξωτερικά».
Επιπλέον, δεν θα διαθέτει ταχυφορτιστή 200 kW ή μεγάλη αυτονομία, καθώς προορίζεται αποκλειστικά για χρήση στην πόλη.
Ερωτηθείς αν το ID.1 μπορεί να είναι κερδοφόρο, ο Grünitz απάντησε ότι η Volkswagen βλέπει το μοντέλο ως μέσο προσέλκυσης νεότερων οδηγών στην ηλεκτροκίνηση: «Ξεκίνησα με ένα Polo στα 18 μου. Μπήκα στην οικογένεια VW, μετά πήγα σε Golf και δεν έφυγα ποτέ από τη Volkswagen. Είναι σημαντικό να υπάρχει ένα αυτοκίνητο για νέους οδηγούς.»
Αυτό σημαίνει ότι, ακόμα κι αν το ID.1 δεν έχει μεγάλα περιθώρια κέρδους, η Volkswagen μπορεί να το στηρίξει μέσα από τα ακριβότερα ηλεκτρικά της μοντέλα.
Με τον νέο κύκλο ανάπτυξης της Volkswagen, που διαρκεί 36 μήνες, το ID.1 θα μπορούσε να αποκαλυφθεί αρκετά πριν από το 2027, ίσως και μέσα στα επόμενα χρόνια.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-05 16:59:00