Auto

Michelin και Brembo μειώνουν τo φρενάρισμα κατά 4 m στο βρεγμένο!

Η ανάρτηση, τα φρένα και τα λάστιχα είναι οι μόνοι σύνδεσμοι μεταξύ του αυτοκινήτου και του δρόμου. Δύο κολοσσοί στους αντίστοιχους τομείς τους, η Brembo και η Michelin, ένωσαν τις δυνάμεις τους για να μειώσουν τις αποστάσεις φρεναρίσματος. Ο στόχος είναι η διασύνδεση των ελαστικών στο φρενάρισμα μέσω συνεχών ανταλλαγών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.

Το πρώτο επικεντρώνεται περισσότερο στη μοντελοποίηση των αυτοκινήτων και στην τεχνητή νοημοσύνη ενώ το δεύτερο έχει επικεντρωθεί στη μοντελοποίηση των ελαστικών και στην ανάπτυξη αλγορίθμων.

Το κοινό σύστημα Sensify των Michelin και Brembo θα μπορούσε να τοποθετηθεί σε μοντέλο παραγωγής εντός δύο έως τριών ετών

Επομένως, οι αλγόριθμοι της Michelin αναλύουν τα δεδομένα από το αυτοκίνητο σε πραγματικό χρόνο και προσδιορίζουν πολλαπλές παραμέτρους. Ο Cyrille Roget, τεχνικός διευθυντής καινοτομίας της Michelin, λέει ότι «με τον αισθητήρα θερμοκρασίας και πίεσης ελαστικών, μπορούμε να μοντελοποιήσουμε την εικονική κατάσταση του ελαστικού».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Brembo Sensify: Το πρώτο σύστημα «ενεργού» φρεναρίσματος

Με αυτόν τον τρόπο, το επίπεδο πρόσφυσης, το φορτίο και η φθορά του ελαστικού είναι γνωστά. Αυτό το τελευταίο σημείο ήταν το πιο περίπλοκο για τον καθορισμό και απαιτούσε πολυάριθμες προσομοιώσεις της δυναμικής των ελαστικών. Επιπλέον, μια κάμερα «καθιστά δυνατό τον εντοπισμό της κατάστασης του δρόμου, δηλαδή αν είναι υγρός, βρεγμένος, στεγνός ή με χιόνι».

Όλα τα δεδομένα που συλλέγονται μεταδίδονται στο σύστημα της Brembo το οποίο προσαρμόζει τη λειτουργία του ανάλογα με τα λάστιχα. Επιπλέον, η διαδικασία του Γάλλου κατασκευαστή μπορεί να προσαρμοστεί σε λάστιχα και άλλης μάρκας εκτός από της Michelin, υπό τον όρο ότι έχουν προηγουμένως αναγνωριστεί.

Michelin Brembo

Οι αλγόριθμοι και η τεχνητή νοημοσύνη δεν επιτρέπουν μια μηχανική προσέγγιση, η οποία είναι πολύ πιο κατανοητή. Ωστόσο, σύμφωνα με τους δύο κατασκευαστές, τα πρώτα αποτελέσματα προσομοίωσης, και ειδικά σε πίστες, είναι ενθαρρυντικά αφού το κέρδος μπορεί να φτάσει τα τέσσερα μέτρα.

Η Michelin αναφέρει ότι έχει πραγματοποιήσει δοκιμές σε δύο πανομοιότυπα οχήματα (Tesla Model 3), το ένα εξοπλισμένο με κλασικό σύστημα ABS, το άλλο με Brembo Sensify, σε στεγνές και βρεγμένες επιφάνειες, με κανονική και χαμηλή πίεση, καθώς και μόνο με καινούργια και μεταχειρισμένα λάστιχα. Έτσι, τέσσερα μέτρα κερδήθηκαν σε βρεγμένο τερέν (ύψος νερού 1 mm) κατά το φρενάρισμα από 80 έως 20 km/h. Σε στεγνό δρόμο, το μοντέλο εξοπλισμένο με το σύστημα Sensify και επιβράδυνε από τα 130 km/h, σταμάτησε 2,4 m πιο κοντά.

Σε αυτό το στάδιο, η παραπάνω τεχνολογία λειτουργεί στις φάσεις πέδησης. «Αυτή είναι μόνο η αρχή, καθώς το επόμενο βήμα είναι να λάβουμε υπόψη την πλευρική πρόσφυση και να κερδίσουμε απόδοση χάρη στην τεχνολογία μας σε συνδυασμό με το σύστημα ESP. Η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου θα βελτιωνόταν θεαματικά».

Αυτό το κοινό σύστημα βρίσκεται ακόμα στη φάση εξέλιξης και δοκιμών, αλλά θα μπορούσε να τοποθετηθεί σε μοντέλο παραγωγής εντός δύο έως τριών ετών.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-04 09:23:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button