Stellantis, κάνει 4κίνητα τα ντίζελ van με ηλεκτρομοτέρ πίσω
Ο Όμιλος Stellantis γλυκάθηκε από την υβριδική τετρακίνηση κι επεκτείνει τη χρήση της. Αναφερόμαστε στην προσθήκη ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος, που εξασφαλίζει κίνηση σε όλους τους τροχούς χωρίς κεντρικό άξονα μετάδοσης και τροποποιήσεις στο πλαίσιο.
Μοντέλα του Stellantis που υιοθετούν την καινούργια τεχνολογία είναι το Jeep Avenger 4Xe κι η Alfa Romeo Junior Ibrida Q4. Τώρα, το ίδιο σύστημα μπορεί να φορεθεί και στα πετρελαιοκίνητα van του Ομίλου, αρχής γενομένης από το Opel Combo 4×4. Δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη γαλλική Dangel, η οποία ειδικεύεται στις AWD μετατροπές. Σταδιακά, η υβριδική τετρακίνηση θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα van του Ομίλου.
Πολύ έξυπνη σκέψη από τον πολυεθνικό Όμιλο, αλλά κάντε κάτι με την τιμή
Στο μπροστινό μέρος παραμένει ο γνωστός τούρμπο-ντίζελ των 1,5 lt, απόδοσης 130 ίππων, και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Κινεί τους μπροστινούς τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας φροντίζει τον πίσω άξονα, όταν απαιτείται επιπλέον πρόσφυση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Άνοιξαν οι παραγγελίες του Jeep Avenger 4xe, δεν το λες φθηνό
Μια μονάδα ελέγχου τον ενεργοποιεί αυτόματα όταν ανιχνεύει απώλεια πρόσφυσης, σε συνδυασμό με ένα επαναβαθμονομημένο σύστημα ESP. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν χειροκίνητα ανάμεσα σε δύο λειτουργίες — Auto και Low, ρυθμίζοντας τη ροπή του πίσω άξονα για να ταιριάζει σε διαφορετικές συνθήκες. Θα περίμενε κανείς ότι η μπαταρία έχει μικρή χωρητικότητα, αλλά επιλέχθηκε μια αρκετά μεγάλη, 4,8 kWh. Το σύστημα δεν υποστηρίζει εξωτερική φόρτιση, ενώ δεν δίνονται πληροφορίες για το αν ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά.
Παράλληλα, η μετατροπή περιλαμβάνει αύξηση της απόστασης από το έδαφος κατά 90 mm κι επιπλέον προστατευτικές ποδιές κάτω από τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και το ρεζερβουάρ. Το Opel Combo είναι αδελφό μοντέλο των Citroën Berlingo, Peugeot Partner, FIAT Doblò και Toyota ProAce City. Αυτό σημαίνει ότι η μετατροπή της Dangel είναι συμβατή με ολόκληρη την γκάμα των μικρών φορτηγών του Stellantis, σε επαγγελματικές κι επιβατικές εκδόσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot Boxer 4×4 Concept: Ιδανικό για αποδράσεις στην εξοχή με το σύστημα τετρακίνησης της Dangel
Το πιο σημαντικό, η Dangel ανακοίνωσε ότι η ίδια μετατροπή θα επεκταθεί σταδιακά και στα μεσαίου μεγέθους van του Stellantis, όπως τα Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro, FIAT Scudo και Toyota PoAce. Αναμενόμενο καθώς όλα τα προαναφερθέντα μοντέλα χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα EMP2. Η μετατροπή θα αποτελέσει χαρμόσυνη είδηση για όσους κινούνται σε εργοτάξια, αλλά κι όσους μετατρέπουν τα van σε τροχόσπιτα. Το μόνο μειονέκτημα είναι η τιμολόγηση, αφού κοστίζει €9.250 προ φόρων.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-01 13:05:00