O υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου μιλά στο eportal.gr και τον Τάκη Τρακουσέλλη
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε την ανάγκη ανανέωσης του γηρασμένου στόλου των αστικών συγκοινωνιών μέσω επένδυσης 2 δισ. ευρώ σε νέα λεωφορεία χαμηλών ρύπων. Για τα Ι.Χ., επισήμανε ότι η επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζεται, ενώ το πρόγραμμα για τα ηλεκτρικά ταξί έχει παραταθεί έως το 2025 λόγω χαμηλού ενδιαφέροντος.
Όσον αφορά τους φορτιστές, ανέφερε ότι από τους 200 το 2019, σήμερα υπάρχουν 6.800, με στόχο τους 10.000 μέσω του «Φορτίζω Παντού», αν και αναγνώρισε κενά σε τουριστικούς προορισμούς. Σχετικά με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, αποκάλυψε ότι έχουν εντοπιστεί 17.000 παραβάσεις και ότι θα αυστηροποιηθούν οι έλεγχοι πριν από την έκδοση πινακίδων.
Για το νέα ΚΟΚ τόνισε πως προβλέπει αυστηρότερες ποινές για σοβαρές παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αφαίρεση διπλώματος για 7 χρόνια. Επίσης, υπογράμμισε τη σημασία της μείωσης των ορίων ταχύτητας εντός πόλης για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων.
Τέλος, μίλησε για τη δική του εμπειρία ως οδηγός, τονίζοντας ότι κινείται με μοτοσυκλέτα στο κέντρο της Αθήνας και με αυτοκίνητο εκτός. Διαμήνυσε ότι η χρήση κράνους στις μηχανές είναι αδιαπραγμάτευτη και ότι οι έλεγχοι θα εντατικοποιηθούν.
Αναλυτικά είπε τα εξής:
Tάκης Τρακουσέλης (Τ.Τ.): Σας προβληματίζει η παλαιότητα του στόλου; Πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την κατάσταση; 17,3 χρόνια είναι πάρα πολλά για ένα αυτοκίνητο, πόσο μάλλον όταν είναι και ρυπογόνο και μη ασφαλές.
Βασίλης Οικονόμου (Β.Οικ.): Έχετε απόλυτο δίκιο. Είναι πάρα πολλά χρόνια, ειδικά για έναν στόλο που εκτελεί αστική συγκοινωνία. Είναι ένα θέμα που μας απασχολεί σοβαρά και γι’ αυτό έχουμε δρομολογήσει την πλήρη ανανέωση του στόλου. Μιλάμε για ένα πρόγραμμα ύψους 2 δισ. ευρώ.
Τ.Τ.: Τι περιλαμβάνει αυτό το πρόγραμμα;
Β.Οικ.: Για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας επενδύουμε τόσο μαζικά στις δημόσιες συγκοινωνίες. Τα νέα λεωφορεία θα είναι είτε ηλεκτρικά, είτε φυσικού αερίου, είτε με τις τελευταίες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Θέλουμε να προσφέρουμε αξιοπρεπή και ποιοτική εξυπηρέτηση στους επιβάτες, μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Τ.Τ.: Όσον αφορά τα Ι.Χ.; Τι γίνεται με τον γηρασμένο στόλο των ιδιωτών;
Β.Οικ.: Η Πολιτεία ήδη χρηματοδοτεί και επιδοτεί την ανανέωση του στόλου μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που αφορά τόσο τα αυτοκίνητα όσο και τα δίκυκλα και τα ποδήλατα.
Τ.Τ.: Ισχύει όμως ότι το πρόγραμμα για τα ηλεκτρικά ταξί δεν πήγε όπως το περιμένατε;
Β.Οικ.: Δυστυχώς, όχι. Γι’ αυτό και δώσαμε παράταση μέχρι τον Μάρτιο του 2025. Αρχικά, προβλέπαμε ότι θα ενταχθούν 1.700 ταξί, αλλά η συμμετοχή ήταν πολύ μικρότερη. Πλέον, επιχειρούμε να δώσουμε ώθηση μέσω leasing, ώστε να γίνει πιο προσιτή η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Τ.Τ.: Τι απαντάτε σε αυτούς που είναι ακόμα διστακτικοί;
Β.Οικ.: Έχω κάνει πολλές συζητήσεις, τόσο με σωματεία όσο και με μεμονωμένους επαγγελματίες. Τους εξηγώ ότι ένα ηλεκτρικό ταξί είναι ένα χρήσιμο εργαλείο γι’ αυτούς. Με τις νέες δυνατότητες χρηματοδότησης και leasing, γίνεται πιο ελκυστική η μετάβαση.
Τ.Τ.: Ας περάσουμε στους φορτιστές. Είδαμε περιστατικά όπου οδηγοί ηλεκτρικών εγκλωβίστηκαν σε προορισμούς όπως το Λιβάδι, επειδή δεν υπήρχαν φορτιστές. Σκέφτεστε να επιβάλετε υποχρεωτικότητα σε κάποιους χώρους;
Β.Οικ.: Κοιτάξτε, το 2019, όταν αναλάβαμε, υπήρχαν λιγότεροι από 200 φορτιστές σε όλη τη χώρα. Σήμερα, υπάρχουν 6.800 και με το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» θα φτάσουμε τους 10.000. Το ζήτημα της υποχρεωτικότητας σε χώρους όπως τα χιονοδρομικά κέντρα είναι κάτι που εξετάζουμε.
Τ.Τ.: Δηλαδή, υπάρχει πιθανότητα να γίνει υποχρεωτική η εγκατάσταση φορτιστών σε τουριστικούς προορισμούς;
Β.Οικ.: Είναι ένα ζήτημα που πρέπει να το συζητήσουμε. Δεν μπορούμε όμως να ρίχνουμε όλη την ευθύνη στην Πολιτεία. Στην περίπτωση του Λιβαδιού, για παράδειγμα, πολλοί οδηγοί δεν είχαν καν αλυσίδες. Υπάρχει και η ατομική ευθύνη.
Τ.Τ.: Τι γίνεται με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα; Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πολλές παρανομίες στις εισαγωγές.
Β.Οικ.: Έχουν εντοπιστεί ήδη 17.000 παραβάσεις. Γι’ αυτό φέρνουμε αλλαγές. Από εδώ και στο εξής, πριν εκδοθούν πινακίδες, το αυτοκίνητο θα πρέπει πρώτα να περνάει τον έλεγχο ΜΜΟ. Μέχρι τώρα, γινόταν το αντίθετο, κάτι που οδηγούσε σε παρατυπίες.
Τ.Τ.: Θα επιβληθούν κυρώσεις για τις ήδη διαπιστωμένες παραβάσεις;
Β.Οικ.: Θα γίνουν προσαρμογές, γιατί στόχος μας δεν είναι η τιμωρία αλλά η διαφάνεια. Δεν μπορεί να υπάρχει γκρίζα ζώνη σε τέτοια θέματα.
Τ.Τ.: Με τον νέο ΚΟΚ τι αλλαγές να περιμένουμε;
Β.Οικ.: Οι ποινές για επικίνδυνες παραβάσεις αυστηροποιούνται. Για παράδειγμα, αν κάποιος συλληφθεί να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ και υποτροπιάσει, θα του αφαιρεθεί το δίπλωμα μέχρι και για 7 χρόνια.
Τ.Τ.: Τι απαντάτε σε όσους αντιδρούν στη μείωση των ορίων ταχύτητας εντός πόλης;
Β.Οικ.: Είναι ζήτημα οδικής ασφάλειας. Αν ένας πεζός χτυπηθεί από αυτοκίνητο που κινείται με 50 χλμ./ώρα, έχει 80% πιθανότητα να σκοτωθεί. Αν το χτύπημα γίνει με 30 χλμ./ώρα, το ποσοστό πέφτει στο 10%. Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους.
Τ.Τ.: Με τις αυτοσχέδιες κόντρες τι θα γίνει;
Β.Οικ.: Οι ποινές αυξάνονται τόσο σε πρόστιμα όσο και σε αφαίρεση διπλώματος. Όποιος θέλει να δοκιμάσει τις οδηγικές του ικανότητες, να πάει σε πίστα.
Τ.Τ.: Είστε αισιόδοξος ότι θα είμαστε έτοιμοι για έναν επερχόμενο χιονιά;
Β.Οικ.: Το κομμάτι αυτό ανήκει κυρίως στο Υπουργείο Υποδομών και την Πολιτική Προστασία. Έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις τα τελευταία χρόνια για να διατηρούνται οι δρόμοι ανοιχτοί. Δεν μπορούμε να προβλέψουμε τα πάντα, αλλά σίγουρα είμαστε σε καλύτερη κατάσταση από το παρελθόν.
Τ.Τ.: Για να κλείσουμε, ποιο είναι το αγαπημένο σας μέσο μετακίνησης;
Β.Οικ.: Στο κέντρο της Αθήνας μετακινούμαι πάντα με τη μηχανή μου. Εκτός πόλης χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο. Μικρότερος, όταν έμενα κοντά σε σταθμό, χρησιμοποιούσα πολύ τον ηλεκτρικό. Κατανοώ τις ανάγκες όλων των οδηγών και γι’ αυτό προσπαθούμε να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις.
Τ.Τ.: Και κάτι τελευταίο. Θα είστε αυστηροί με το κράνος στις μηχανές;
Β.Οικ.: Απόλυτα! Δεν υπάρχει συζήτηση για το κράνος. Θα είμαστε πολύ αυστηροί στην επιβολή του μέτρου, γιατί σώζει ζωές.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-31 16:00:00