Ελλάδα

Τέμπη: Συμπληρωματική έκθεση κόλαφος από τον Βασίλη Κοκοτσάκη

Ο Βασίλης Κοκοτσάκης, ειδικός εμπειρογνώμονας και τεχνικός σύμβουλος των οικογενειών των θυμάτων των Τεμπών, σε συμπληρωματική έκθεση του, έρχεται σε αντίθεση με πάταγο τις δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι «ίσως δε μάθουμε ποτέ πόσοι ήταν οι άνθρωποι που πέθαναν από τη φωτιά της εμπορικής αμαξοστοιχίας».

Με λεπτομέρειες καταδεικνύει ότι 27 από τα 57 θύματα επέζησαν της σύγκρουσης, παρά ταύτα βρήκαν μαρτυρικό θάνατο από τη φωτιά που ακολούθησε.

Σύμφωνα με την έκθεση του Β. Κοκοτσάκη, και όπως καταμαρτυρούν σχετικές ιατροδικαστικές εκθέσεις με σχετικό κατάλογο θανόντων, οι επιβάτες που διασώθηκαν της σύγκρουσης των τρένων, αλλά κατέληξαν λόγω της εκ δηλωθείσας πυρκαγιάς και των συνεπειών αυτής είναι 27.

Όπως αναφέρει η έκθεση: «Επειδή μετά την κοινοποίηση της από 9/1/2025 τεχνικής μας έκθεσης (παραρτήματος 3-επικαιροποποιημένης έκθεσης), με κρίσιμες και εμπεριστατωμένες διαπιστώσεις και επιστημονικά συμπεράσματα για σειρά ποινικά ερευνητέων θεμάτων της ανακριτικής δικογραφίας του δυστυχήματος των Τεμπών και την δημοσιότητα την οποία έλαβε, παρουσιάστηκαν σε αρκετές εκπομπές διαφόρων ΜΜΕ, αόριστες και αβάσιμες απόψεις , ότι ο συνολικός αριθμός των θυμάτων από την πυρκαγιά που προκλήθηκε αιτία της ακαριαίας ανάφλεξης διαρρέουσας μεγάλης ποσότητας εύφλεκτων ατμών από παρανόμως μεταφερόμενους με την εμπορική αμαξοστοιχία, χημικούς διαλύτες-υδρογονάνθρακες , μετά την σύγκρουση των τρένων της 28ης/02/2023, είναι δήθεν από 5 μέχρι 7 , παραθέτουμε παρακάτω αποδεικτικά στοιχεία που αποδεικνύουν τον ακριβή(ελάχιστο) αριθμό των επιβατών που έχασαν την ζωή τους από την πυρκαγιά και τις συνέπειες της , και όχι από το δυστύχημα , δηλ. όχι από τις δυνάμεις που αναπτύχθηκαν από την σφοδρότητα της σύγκρουσης», αναφέρει η επίμαχη έκθεση.

Τα στοιχεία στα οποία στηρίχθηκε η έκθεση αυτή, υπάρχουν στην υφιστάμενη δικογραφία.

Στην παράγραφο Α8 του παραπάνω υπομνήματος, ο ίδιος ιατροδικαστής αναφέρει:

«Στις λοιπές σωρούς, η αιτία του άμεσου θανάτου, ήταν οι διαπιστωμένες βαρύτατες θανατηφόρες κακώσεις που λόγω του είδους των, δεν άφηναν κανένα περιθώριο αμφισβήτησης.

Από τον έλεγχο που κάναμε στα περιεχόμενα των εκθέσεων νεκροψίας και νεκροτομής διαπιστώσαμε:

1. Νεκροί με αιτία θανάτου: Βαρύτατες θανατηφόρες κακώσεις : 29
2. Νεκροί με αιτία θανάτου πλήρη απανθράκωση 24
3. Νεκροί με απανθράκωση και σε στάση πυγμάχου 3
4. Νεκροί από σύνθλιψη και απανθράκωση * 1*

Ήτοι:
5. Νεκροί με αιτία θανάτου απανθράκωση συνεπεία της φωτιάς : 27+ -1*
6. Νεκροί με αιτία θανάτου: Βαρύτατες θανατηφόρες κακώσεις : 28+ -1*

ΣΥΝΟΛΟ : 56»

Παρακάτω η έκθεση αναφέρει: «Στις μη απανθρακωμένες σορούς, η αιτία του άμεσου θανάτου, ήταν οι διαπιστωμένες βαρύτατες θανατηφόρες κακώσεις συνεπεία κυρίως των φυσικών δυνάμεων που αναπτύχθηκαν από την σύγκρουση των αμαξοστοιχιών».
«…Στις απανθρακωμένες σορούς, ο θάνατος επήλθε λόγω της άμεσης επίδρασης της φωτιάς, ………». Και η διάταξη συνεχίζει παρακάτω: «Το αδιαμφισβήτητο γεγονός πρόκλησης του θανάτου λόγω της άμεσης επίδρασης της φωτιάς, αποδεικνύεται από την κατάσταση κάθε σορού…..».

Στην έκθεση αναφέρεται ότι ουσιαστικά ο Εισαγγελέας Εφετών αποδέχεται τα πορίσματα και τις εκθέσεις και ερμηνείες των Ιατροδικαστών ως προς τον από μέρους τους καθορισμό της αιτίας θανάτου των θανόντων επιβατών της αμαξοστοιχίας.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς συμβούλους των οικογενειών, «με δεδομένο ότι η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε συνεπεία ακαριαίας ανάφλεξης που έλαβε χώρα μετά την σύγκρουση των αμαξοστοιχιών, συνεπεία της παρουσίας των εύφλεκτων χημικών διαλυτών στο σημείο της σύγκρουσης όπως περιγράφεται στην σχετική έκθεση(μας) του παραρτήματος 3/9-1-2025 και σύμφωνα με τα παραπάνω, είχε ως συνέπεια πέραν των άλλων και τον θάνατο είκοσι επτά (27) επιβατών οι οποίοι είχαν επιζήσει της σύγκρουσης. Η διαπίστωση αυτή σύμφωνα με τις ιατροδικαστικές εκθέσεις αλλά και την παραπάνω αναφερόμενη αλληλογραφία, δεν επιδέχεται καμίας αμφισβήτησης».

Εξηγούν ότι ο συνδυασμός και η αξιοποίηση του υφιστάμενου στην δικογραφία οπτικού και ηχητικού υλικού από την ίδια την χρονική στιγμή της σύγκρουσης των αμαξοστοιχιών αποδεικνύει έτι περαιτέρω και πέραν πάσης αμφιβολίας ότι οι παραπάνω 27 επιβάτες όχι μόνο επέζησαν της σύγκρουσης, «αλλά βίωσαν τις συνέπειες της πυρκαγιάς που ακολούθησε συνεπεία ακαριαίας ανάφλεξης του εκρηκτικού μίγματος διαρρέουσας μεγάλης ποσότητας ατμών χημικών διαλυτών – υδρογονανθράκων, σε χρόνο μεταγενέστερο της σύγκρουσης, κάτω από δραματικές συνθήκες και πέθαναν εξ αυτής».

Αναφορικά με τη μέθοδο που ακολούθησαν τονίζουν ότι αποκάλυψε και το είδος της καύσης και κατ’ επέκταση το είδος του καιόμενου υλικού (χημικοί διαλύτες – υδρογονάνθρακες) και εφαρμόζεται ευρέως από τις ερευνητικές ομάδες στα αεροπορικά δυστυχήματα, όπου οι ακολουθούμενες μέθοδοι συνδυάζουν τις ηχογραφήσεις από τον θάλαμο διακυβέρνησης των αεροσκαφών με αυτές των πύργων ελέγχων για να έχουν σφαιρική εικόνα των πραγματικών γεγονότων και δεν επιδέχεται αμφισβήτησης ως προς τα χαρακτηριστικά αξιοπιστίας της.

Καταλήγοντας η έκθεση αναφέρει ότι «σκοπό έχει να επιβεβαιώσει αδιαμφισβήτητα τον ακριβή αριθμό των επιβατών (27), που επιβίωσαν από τη σύγκρουση και κατέληξαν με τραγικό και οδυνηρό τρόπο λόγω της πυρκαγιάς που ακολούθησε εκδηλωθείσας ακαριαίας ανάφλεξης διαρρέουσα μεγάλης ποσότητας εύφλεκτων πτητικών ατμών ανάφλεξης χημικών διαλυτών και εξελίχθηκε επί μακρύ χρόνο λόγω της ιδιαιτερότητας των καυσέντων χημικών διαλυτών – υδρογονανθράκων, υλικά που είναι ξένα προς την ιδιοσυστασία των τρένων και των δηλωμένων φορτίων τους».

Κι αυτό διότι, όπως τονίζει ο κ. Κοκοτσάκης, παρουσιάζονται σε ΜΜΕ «αόριστες και αβάσιμες απόψεις ότι ο συνολικός αριθμός των θυμάτων από την πυρκαγιά που προκλήθηκε, αιτία της ακαριαίας ανάφλεξης διαρρέουσας μεγάλης ποσότητας εύφλεκτων ατμών από παρανόμως μεταφερόμενους με την εμπορική αμαξοστοιχία, χημικούς διαλύτες – υδρογονάνθρακες, μετά τη σύγκρουση των τρένων της 28ης/02/2023, είναι δήθεν από 5 μέχρι 7».
Την έκθεση υπογράφουν εκτός του κ. Κοκοτσάκη, ο οποίος είναι ειδικός πραγματογνώμονας σε θέματα πυρκαγιών, ο Dr Μανόλης Παπαδάκης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Χιούστον και ο Μάρκος Χρυσός, Διπλωματούχος Χημικός Μηχανικός Πραγματογνωμονας μεταφορών επικίνδυνων φορτίων.


Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-31 17:58:00

Back to top button