Οικονομία

Θ. Περδικάκης (Vice Chairman attp): Τα Ermis Awards είναι ο ναός της δημιουργικότητας στην Ελλάδα

Γράφει η Δήμητρα Δάγλα

Τα Ermis Awards, ως κορυφαίος θεσμός αναγνώρισης της δημιουργικότητας στον χώρο της Επικοινωνίας στην Ελλάδα, επιστρέφουν φέτος για να αναδείξουν τις ιδέες που τολμούν, εμπνέουν και διαμορφώνουν το μέλλον. Στη φετινή διοργάνωση, η δημιουργικότητα δεν παρουσιάζεται απλώς ως «εργαλείο» επιτυχίας, αλλά ως δύναμη που μεταμορφώνει ολόκληρους κλάδους και κοινωνίες.

«Τα Ermis Awards είναι ο ναός της δημιουργικότητας στην Ελλάδα», όπως αναφέρει και ο Θοδωρής Περδικάκης, Vice Chairman & Head of Creative στην attp, εξηγώντας μας πως «Εδώ, η σπουδαία ιδέα και υλοποίηση αναγνωρίζονται, θαυμάζονται και υμνούνται για την ουσία της πρωτότυπης σκέψης, για την ευρηματικότητα αυτή καθαυτή».

Μία μέρα πριν την πραγματοποίησή τους, ο ίδιος, στην αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε στο CNN Greece, αναλύει τις τάσεις που αναμένεται να κυριαρχήσουν στον τομέα της Διαφήμισης τα επόμενα χρόνια, τη σημασία του στρατηγικού σχεδιασμού και τον ρόλο της δημιουργικότητας για την επιτυχία ενός έργου ή μιας καμπάνιας.

Η δημιουργικότητα ως κοινωνική δύναμη

Για να μπορούμε σήμερα να αναφερόμαστε στις τάσεις που κυριαρχούν και πρόκειται να κυριαρχήσουν στον τομέα της Διαφήμισης αλλά και στη σημασία του στρατηγικού σχεδιασμού, η δημιουργικότητα έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο.

Και αυτό γιατί αποτελεί το μέσο επικοινωνίας με το κοινό και «κάνει τον κόσμο να πηγαίνει μπροστά. Κι όσο ο κόσμος εξελίσσεται και αλλάζει τόσο η διαφήμιση προσαρμόζει τη δημιουργικότητά της στις νέες συνθήκες και στις καινούργιες ευαισθησίες», όπως δηλώνει ο Θοδωρής Περδικάκης, τονίζοντας πως ο θεσμός των Ermis Awards διευρύνει τους ορίζοντες στους οποίους αναζητούν αυτήν τη δημιουργικότητα.

Αυτό, φαίνεται ξεκάθαρα, άλλωστε και από την ταινία μικρού μήκους που περιλαμβάνει έργα που έχουν βραβευτεί στα Ermis Awards και δημιουργήθηκε από το Steering Committee, υπό την επιμέλεια του Χρήστου Κουτσούκου.

Σχετικά με τις τάσεις που πρόκειται να επηρεάσουν τον κλάδο της Διαφήμισης, ο Θοδωρής Περδικάκης ανέφερε τις δύο που έχει ξεχωρίσει.

Από τη μία, στάθηκε στην ευαισθητοποίηση του κοινού σε κοινωνικά θέματα, όπως είναι η δικαιοσύνη, η υγεία και το περιβάλλον, αφού θεωρεί πως «οι καμπάνιες που δεν πασχίζουν μόνο να πουλήσουν, αλλά περνούν και ένα κοινωνικό μήνυμα, πολλαπλασιάζονται».

Από την άλλη, εστίασε στην εμπλοκή του κοινού στην επικοινωνία και στη διαμόρφωση της εικόνας της μάρκας, μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, ισχυριζόμενος ότι «τώρα το κοινό έχει ενεργητικό ρόλο, συνδιαμορφώνει την εικόνα της μάρκας».

Δημιουργικότητα και στρατηγική σκέψη

Μπορεί, λοιπόν, η δημιουργικότητα να είναι βασικό «εργαλείο» για μία πετυχημένη καμπάνια, όμως για να έχει πραγματικό αντίκτυπο, πρέπει να συνδυάζεται με τη στρατηγική σκέψη. Όπως μας εξήγησε ο ίδιος, δεν υπάρχει δημιουργικότητα χωρίς πρακτικότητα. «Δεν θα φτάσεις ποτέ εκεί που θες, αν δεν ξέρεις πού θες να πας. Αποτελεσματική δημιουργικότητα χωρίς στρατηγική σκέψη δεν υπάρχει» τονίζει, αναφέροντας, στη συνέχεια, ότι τα σπουδαία δημιουργικά μυαλά στο τομέα της Διαφήμισης, κατά τον ίδιο, έχουν στρατηγική και είναι ικανά να συνδυάζουν την καινοτομία με την επιθυμητή επιχειρηματική κατεύθυνση. Και αυτό είναι κάτι που αναγνωρίζουν τα Ermis Awards και έτσι, «δεν βραβεύουν μια αφηρημένη ιδέα, όσο εντυπωσιακή, αστεία ή συγκινητική και αν είναι».

Αυτός ο συνδυασμός -δημιουργικότητας και στρατηγικής σκέψης- είναι που κάνει μία καμπάνια να ξεχωρίζει, προσεγγίζοντας το κοινό, όχι μόνο με την εντυπωσιακή αισθητική που μπορεί να έχει, αλλά και με έναν σαφή στρατηγικό στόχο. Μάλιστα, η διαδικασία της δημιουργικότητας, όπως την ορίζει ο Θοδωρής Περδικάκης, περιλαμβάνει την ικανότητα να προσελκύσεις και να πείσεις τον πελάτη. «Δημιουργικότητα στη διαφήμιση και στην επικοινωνία είναι να κάνουμε τον άλλον να μας προσέξει, να πεισθεί από εμάς, να μας συμπαθήσει και να μας προτιμήσει», σημειώνει, αναγνωρίζοντας τη δυσκολία αυτού του εγχειρήματος στη σύγχρονη εποχή.

Σχετικά με το πώς ενσωματώνει τη δημιουργικότητα στην καθημερινή επικοινωνία με το κοινό, ωστόσο, ανέδειξε την περιέργεια, την παρατηρητικότητα και την ενσυναίσθηση ως τα χαρακτηριστικά που βοηθούν κάθε δημιουργό να καταλάβει το κοινό του και έτσι να δημιουργήσει καμπάνιες που θα τραβήξουν την προσοχή του, θα το συγκινήσουν και θα το παρακινήσουν.

Έμπνευση και αξιολόγηση δημιουργικών καμπανιών

Η δημιουργικότητα, ωστόσο, δεν πηγάζει μόνο από τις ιδέες που γεννιούνται στο γραφείο, αλλά συχνά προκύπτει και από την αλληλεπίδραση και συνεργασία με τους ίδιους τους πελάτες.

«Η αλήθεια είναι πως αυτό που με εμπνέει περισσότερο είναι οι ίδιοι οι διαφημιζόμενοι, οι πελάτες μας. Οι άνθρωποι με εμπνέουν πιο πολύ από το ίδιο το ζητούμενό τους. Ο τρόπος τους. Η πίστη τους ότι μια ιδέα που θα τους φέρουμε μπορεί να τους βοηθήσει να πετύχουν τους στόχους τους», όπως αναφέρει και ο Θοδωρής Περδικάκης.

Η συνεργασία με πελάτες που αναγνωρίζουν την αξία της ιδέας και δεσμεύονται να τη στηρίξουν είναι για αυτόν μια από τις μεγαλύτερες πηγές έμπνευσης, και αυτή η πίστη εκφράζεται μέσα από τη δυναμική κάθε καμπάνιας.

Αν έπρεπε, όμως, ο ίδιος να ξεχωρίσει μία καμπάνια που πραγματοποίησε με την ομάδα του, αυτή θα ήταν η καμπάνια για το λανσάρισμα του Leroy Merlin στη Βασιλίσσης Σοφίας. Και αυτό γιατί η ιδέα αυτή ήταν πρωτοποριακή και δημιουργική, ενώ η σύνθεση εικόνας και μηνύματος κατάφερε να περάσει με ευρηματικό τρόπο τη νέα τοποθεσία του καταστήματος. «Η καμπάνια αυτή, έχοντας κερδίσει 12 Ermis Awards, είναι μια από τις πιο πολυβραβευμένες στην ιστορία του θεσμού».

Ωστόσο, η επιτυχία της, αλλά και η επιτυχία κάθε καμπάνιας, δεν καθορίζεται μόνο από την εντύπωση που αφήνει στο κοινό αλλά και από τις πωλήσεις ή την ενίσχυση της εικόνας της μάρκας. «Αυξήθηκαν οι πωλήσεις του προϊόντος; Βελτιώθηκε η εικόνα της ξεθωριασμένης μάρκας; Τότε η καμπάνια πέτυχε τον στόχο της», όπως επισημαίνει και ο Θοδωρής Περδικάκης.

Με αφορμή, λοιπόν, τα Ermis Awards που πρόκειται να πραγματοποιηθούν στις 31 Ιανουαρίου 2025, ο Θοδωρής Περδικάκης, Vice Chairman & Head of Creative στην attp, μίλησε για τη δύναμη της ιδέας που μπορεί να αλλάξει τον κόσμο γύρω μας και πώς αυτή αναδεικνύεται μέσα από τον θεσμό.




Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-30 11:00:00

Back to top button