Flexis, επανάσταση στα ηλεκτρικά LCV από Renault και Volvo
Ποια είναι η Flexis που ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2024; Πρόκειται για μια κοινοπραξία που συντίθεται από τρεις εταίρους, το Groupe Renault, τον Όμιλο Volvo και την πλοιοκτήκτρια CMA CGM. Στην οποία είχαμε αναφερθεί ήδη από τον Απρίλιο του 2024.
Η νέα οντότητα στοχεύει στην αγορά των αστικών logistics, επομένως σε μια σειρά επαγγελματικών βαν προσαρμοσμένων στις προσδοκίες των ενδιαφερομένων σε αυτόν τον τομέα. Παράλληλα, η Flexis θέλει να προσελκύσει εταιρείες διανομής που διαθέτουν μεγάλο στόλο.
Η Flexis θα πουλά απευθείας σε φορείς logistics και παράδοσης. Στη συνέχεια, τα μοντέλα θα προσφέρονται και από τη Renault για μικρές επιχειρήσεις
Τα πρώτα εμπορικά δείγματα γραφής είναι ενθαρρυντικά, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε την υπογραφή δέκα επιστολών πρόθεσης για συνεργασία με εταιρείες logistics σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, που αντιπροσωπεύουν μια δυνητική ζήτηση έως και 15.000 οχημάτων τα τρία προσεχή χρόνια. Μεταξύ αυτών των εταίρων είναι οι Colis Privé (Γαλλία), Hived (Ηνωμένο Βασίλειο) και DB Schencker (Γερμανία).
Γι’ αυτά τα νέα επαγγελματικά, η Flexis ξεκίνησε από λευκό χαρτί… Τουλάχιστον όσον αφορά τον έναν εταίρο της, τη Renault. Διότι ήταν ξεκάθαρα η Billancourt που ξεκίνησε το πρότζεκτ με την ανακοίνωσή του από τους Γάλλους στο τέλος του 2022, με δεδηλωμένη την επιθυμία να βρουν συνεργάτες.
Η Ampère, η θυγατρική του γαλλικού γκρουπ που είναι επικεντρωμένη στα ηλεκτρικά της Renault, έχει σχεδιάσει μια μοναδική πλατφόρμα τύπου skateboard. Αυτή η βάση έχει το πλεονέκτημα ότι ενσωματώνει τέλεια τα τεχνικά στοιχεία που συνδέονται με την ηλεκτροκίνηση. Και επομένως είναι ευέλικτα σπονδυλωτή για τα «καβούκια» που θα τοποθετηθούν πάνω της. Επιτρέποντας επίσης χαμηλό δάπεδο.
Ένα σημαντικό στοιχείο αυτής της νέας βάσης είναι ότι πρόκειται για πλατφόρμα SDV -Software Designed Vehicle. Εν ολίγοις, είναι υπερσυνδεδεμένη. Ο στόχος για τη Flexis είναι να προσφέρει επαγγελματικά που να μπορούν να επικοινωνούν με τους χειριστές και τους διαχειριστές στόλου σε πραγματικό χρόνο. Αυτό θα διευκολύνει τη διαχείριση της συντήρησης, την παρακολούθηση των επαναφορτίσεων κ.λπ. Παράλληλα, θα επιτρέπει στα οχήματα να λαμβάνουν ενημερώσεις και βελτιώσεις ΟΤΑ καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.
Τρία μοντέλα έχουν ήδη προγραμματιστεί για την γκάμα της Flexis. Το πρώτο είναι το Panel Van, ένα επαγγελματικό παρόμοιο με το Trafic.
Το δεύτερο μοντέλο σε αυτή τη βάση, είναι το Cargo Van, με «κουτί» προσαρμοζόμενο στις ανάγκες των πελατών στο πίσω μέρος.
Τέλος, υπάρχει το πιο εκπληκτικό, το Step-in Van, μοντέλο σχεδιασμένο για παράδοση δεμάτων, με σχήμα που είναι πρωτότυπο στην Ευρώπη και πιο γνωστό στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το μοντέλο διαθέτει εμπρός συρόμενες πόρτες και πίσω αναδιπλούμενη πόρτα για φόρτωση. Υπάρχει δε, εύκολη πρόσβαση μεταξύ της καμπίνας και του χώρου φόρτωσης χάρη στο ύψος 1,90 μέτρων, επιτρέποντας στον οδηγό να κινείται μεταξύ των δύο χώρων χωρίς να βγει από το αυτοκίνητο.
Όσον αφορά την αυτονομία, τα επαγγελματικά της Flexis σχεδιάστηκαν για εμπορευματική μεταφορά σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Με την αυτονομία να ανακοινώνεται έως και 450 km. To πιο ενδιαφέρον, όμως είναι ότι, χάρη στην αρχιτεκτονική των 800 V, θα υπάρχει πολύ γρήγορη επαναφόρτιση, επιτρέποντάς σου να ανεφοδιάζεσαι σε 18 λεπτά.
Η Flexis εισέρχεται σε φάση προ-εμπορίας το 2025, αλλά οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2026. Τα μοντέλα θα παράγονται στο εργοστάσιο της Renault στη Sandouville, όπου συναρμολογείται το Trafic. Η Flexis θα πουλά απευθείας σε φορείς logistics και παράδοσης. Στη συνέχεια, τα μοντέλα θα προσφέρονται και από τη Renault για μικρές επιχειρήσεις.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-29 17:47:00