Auto

Δοκιμή: Subaru Solterra 218 PS AWD

Πώς θα μπορούσε η Subaru να ασχοληθεί με την ηλεκτροκίνηση και πώς θα ήταν το πρώτο μοντέλο της αυτής της τεχνολογίας; Μια ερώτηση που ήταν θεωρητική μέχρι πριν από λίγα χρόνια, μια ερώτηση που απέφευγαν να κάνουν και δεν ήθελαν να την ακούσουν καν οι φίλοι της εταιρείας.

Η προφορά ονομασίας της μάρκας -ή ακόμα και η σκέψη αυτής- φέρνει στο μυαλό συγκεκριμένα δεδομένα κατασκευής που φαντάζουν απαράλλακτα.



Επίπεδος κινητήρας, μόνιμη συμμετρική τετρακίνηση, υψηλή ποιότητα κατασκευής και κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας, το οποίο πιστοποιείται από τους αντίστοιχους οργανισμούς αξιολόγησης σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Τα δύο πρώτα χαρακτηριστικά είναι ασύμβατα με ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Επίσης, για κάποιους, ασύμβατη ήταν και η έννοια και πρακτική της ηλεκτροκίνησης με τη Subaru. Τουλάχιστον, μέχρι πρόσφατα.



Πλέον, η εταιρεία κατασκευάζει και διαθέτει στην αγορά το Solterra, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της. Για την ονοματοδοσία του φρόντισε η λατινική γλώσσα, με το συνδυασμό των λέξεων ήλιος και γη (sol και terra, αντίστοιχα).

Αποτέλεσμα συνεργασίας
Για την εξέλιξη και τη δημιουργία του φρόντισε η Toyota. Η τελευταία, από το 2020 κατέχει το 20% των μετοχών της Subaru και τη θεωρεί έναν από τους σημαντικότερους Ιάπωνες εταίρους της. Όπως είναι γνωστό, στη συγκεκριμένη περίπτωση και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ήταν από αυτές που έσπευσαν να ασχοληθούν με την ηλεκτροκίνηση, τουναντίον.



Ωστόσο και οι δύο ενσωμάτωσαν στην γκάμα τους νέα μοντέλα αυτής της τεχνολογίας κίνησης. Η μεν Toyota δημιούργησε το bZ4X, η δε Subaru το Solterra. Τα δυο μοντέλα μοιράζονται κοινά δομικά στοιχεία τα οποία προέρχονται από την πρώτη.

Ουσιαστικά, το αμιγώς ηλεκτρικό Solterra βασίζεται στην πλατφόρμα «e-TNGA» της Toyota την οποία οι άνθρωποι της Subaru την ονομάζουν «e-Subaru Global Platform».



Αυτή έχει ενσωματωμένη στο πάτωμά της την μπαταρία ιόντων λιθίου, γεγονός που συμβάλλει στην αύξηση της δυσκαμψίας του πλαισίου και στο σχετικά χαμηλό κέντρο βάρους, στοιχεία που ωφελούν και την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, γενικότερα.

Είναι υδρόψυκτη, η ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα της είναι 71,4 kWh η συστοιχία της αποτελείται από 96 στοιχεία.



Η φόρτισή της σε εναλλασσόμενο ρεύμα γίνεται σε παροχή ισχύος 7,4 kW ή έως 11 kW και σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 150 kW. Στη δεύτερη περίπτωση χρειάζεται μισή ώρα για να φορτίσει από το 0%-80%, σύμφωνα με την εταιρεία.

Το Solterra έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, κάτι που πληροί μια ουσιώδη συνθήκη για μοντέλο της Subaru: Ότι πρέπει να είναι τετρακίνητο. Καθένας από αυτούς αποδίδει μέγιστη ισχύ 109 ίππους και μέγιστη ροπή 168,5 Nm.



Το σύστημα ονομάζεται «eAxle». Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του είναι 218 ίπποι και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή φτάνει τα 336 Nm.

Η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και από διπλά ψαλίδια πίσω.

Το γεγονός ότι οι άνθρωποι της Subaru είχαν συγκεκριμένα δεδομένα αναφορικά με τη δομή τού οχήματος, αυτό που μπορούσαν να κάνουν είναι να δώσουν στο νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV μοντέλο τους την ταυτότητα και τον αισθητικό χαρακτήρα της.



Έτσι, εφάρμοσαν τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Dynamic x Solid», όπως την ονομάζουν. Εξωτερικά, τα στοιχεία που το διαφοροποιούν είναι η εξαγωνική μάσκα, ο εμπρός προφυλακτήρας, οι πιο ογκώδεις θόλοι των τροχών και το πλαστικό προστατευτικό πλαστικό που κάνει το Solterra να δείχνει ως δημιούργημα της Subaru και να ταιριάζει καλύτερα στον τύπο του αυτοκινήτου (σημ.: SUV).

Στο εσωτερικό του, το Solterra, επίσης δεν διαφοροποιείται από το αντίστοιχο του bZ4X. Το ταμπλό του μοιάζει να είναι διαμορφωμένο σαν τρισδιάστατο και με τρόπο που να δείχνει ευρύτερο απ’ όσο είναι.



Στον πίνακα οργάνων υπάρχει οθόνη TFT 7,0 ιντσών και στο κέντρο του η έγχρωμη αφής 12,9 ιντσών. Η κονσόλα είναι ψηλά τοποθετημένη -σαν γέφυρα- και διαχωρίζει τον οδηγό από τον συνοδηγό, ενώ κάτω από αυτή υπάρχει ανοιχτός χώρος για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων.

Το τιμόνι είναι σχετικά μικρό σε διάμετρο αλλά η στεφάνη του κρύβει κάποιες από τις ενδείξεις του καντράν που βρίσκεται πίσω από αυτό, όπως και να το ρυθμίσει ο οδηγός.



Ο τελευταίος θα βολευτεί εύκολα στη θέση του και έχει καλή ορατότητα περιμετρικά. Προς συνδρομή του σε αυτόν τον τομέα, το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα προβολής 360 μοιρών του περιβάλλοντος πλησίον του οχήματος, μέσω καμερών.

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό ακόμα και στη λεγόμενη βασική έκδοση του μοντέλου. Η τεχνολογική ομπρέλα «Subaru Safety Sense» που διαθέτει το Solterra συμβάλλει όσο το δυνατόν τόσο στην προειδοποίηση του οδηγού για ενδεχόμενη σύγκρουση όσο και στην υποβοήθησή του όταν αποσπάται η προσοχή του για κάποιο λόγο.

«Πόσο Subaru είναι στον δρόμο;»
Η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή σε αίσθηση αλλά απορροφά ικανοποιητικά τις όποιες προκληθείσες ταλαντώσεις.



Οι άνθρωποι της εταιρείας δούλεψαν αρκετά για να καταφέρουν να βρουν τον κατάλληλο συνδυασμό που να ταιριάζει στον χαρακτήρα του οχήματος και στην ιστορία της εταιρείας σε ό,τι αφορά στα οδηγικά χαρακτηριστικά του, αλλά και στην εκτός δρόμου κίνηση.

Το Solterra πρέπει να θεωρείται ένα φύσει SUV μοντέλο καθώς η ωφέλιμη απόστασή του από το έδαφος είναι 210 χλστμ.



Σύμφωνα με την εταιρεία, η γωνία προσέγγισής του είναι 17,7 μοίρες, η γωνία ράμπας 18,2 μοίρες και η γωνία αναχώρησης 24,5 μοίρες. Επίσης, δύναται να διέλθει από υδάτινο πέρασμα βάθους έως 500 χλστμ.

Το σύστημα «XMode», το οποίο παραμετροποιεί την εφαρμογή της ροπής σε όλους τους τροχούς, επιτρέπει στο αυτοκίνητο κινηθεί αποτελεσματικά και σε χιονισμένη ή λασπωμένη επιφάνεια, δηλαδή σε μέρος με ελάχιστη ή καθόλου πρόσφυση.

Επίσης, το σύστημα «Grip Control» φροντίζει να διατηρεί το όχημα σταθερή ταχύτητα σε ανάγλυφο με έντονη κλίση. Να σημειώσουμε ότι εάν στο αυτοκίνητο τοποθετηθούν τα κατάλληλα ελαστικά, το Solterra θα εκπλήξει με την ικανότητά του σε εκτός δρόμου διαδρομή.

Εντός πόλης, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο δείχνει τον όγκο του ιδίως σε στενούς δρόμους. Όμως, έχει σχετικά καλό κύκλο στροφής, 11,2 μέτρα, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης βοηθούν τον οδηγό κατά το παρκάρισμα.



Να σημειώσουμε ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει την αναγεννητική πέδηση αλλά αυτή δεν φτάνει να γίνει τόσο έντονη που να επιτρέπει την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος (σημ.: «one pedal drive») .

Στο ταξίδι, το επίπεδο θορύβου παραμένει σχετικά χαμηλό και η άνεση εντάσσεται στα πλεονεκτήματά του. Στα τελευταία, σαφώς περιλαμβάνεται και η ευρυχωρία του για τους επιβάτες -ιδίως οι πίσω θα το εκτιμήσουν-, όπως και η ποιότητα κατασκευής.



Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, το Solterra δεν είναι από τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που έχουν σκοπό να σε εντυπωσιάζουν με τις πολλές εκατοντάδες ίππους και να σε τρομάξουν με την απότομη επιτάχυνση.

Είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα το οποίο δείχνει ότι προορίζεται για τον οικογενειάρχη και για καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο κάθε καθημερινή ανάγκη μετακίνησης.



Φυσικά, η ροπή του είναι πολύ καλή και εφαρμόζεται άμεσα όποτε ο οδηγός χρειαστεί να επιταχύνει για να προσπεράσει ή να κινηθεί με πιο σβέλτο ρυθμό. Ωστόσο, αυτό γίνεται με τρόπο που να συνεισφέρει ουσιαστικά και όχι να αποσκοπεί απλά στον εντυπωσιασμό.

Επίσης, με αυτόν τον τρόπο -δηλαδή όταν ο οδηγός εκμεταλλεύεται την καλή εφαρμογή της ροπής- η κατανάλωση ενέργειας παραμένει σχετικά χαμηλή, παρά το σχετικά μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου που ξεπερνά τους δύο τόνους. Η μέση τιμή που μετρήσαμε έφτασε τα 19,4 kWh/100 χλμ.



Επιλογικά, να σημειώσουμε ότι ευχαριστηθήκαμε το Solterra. Η αλήθεια είναι ότι με τα δεδομένα που είχαμε αρχικά το αντιμετωπίσαμε σαν «κλώνο» του Toyota bZ4X. Σύντομα αποδείχτηκε ότι ήταν εσφαλμένη αυτή η προσέγγιση.

Ναι, το πρώτο ηλεκτρικό της Subaru βασίζεται σε αυτό δομικά. Όμως, οι άνθρωποι της εταιρείας έκαναν ό,τι μπορούσαν για να το διαχωρίσουν και να του δώσουν την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα ενός μοντέλου τους. Στο βαθμό που τους επετράπη από την πραγματικότητα, αναμφισβήτητα το κατάφεραν.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Subaru Solterra 218 PS AWD
Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες, σύγχρονοι μόνιμου μαγνήτη εμπρός-πίσω
Μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς: 218 PS
Μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή: 336 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 71,4 kWh (Ονομαστική)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,9 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 16,1 kWh/100 km/ 19,4 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 465-414 km («WLTP»)
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.690/1.860/1.650 mm
Μεταξόνιο: 2.850 mm
Βάρος: 2.010 kg
Χώρος αποσκευών: 452 lt (Ελάχιστο)
Τιμή: Από 47.960 ευρώ («4eXPERIENCE») με επιδότηση προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-23 08:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button