Οικονομία

Τα σήματα που έστειλε ο CEO της Deutsche Telekom στο Μέγαρο Μαξίμου

Με … γεμάτη ατζέντα έφτασε χθες στη χώρα μας ο Timotheus Höttges, CEO της Telekom, ο οποίος σε συνάντησή του με τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη εξήρε τη δουλειά που έχει γίνει στη χώρα μας για την ψηφιακή μετάβαση του κράτους. Ακολούθησε το απόγευμα η επιθεώρηση δύο σημαντικών έργων την αναβάθμιση των οποίων έχει αναλάβει ο ΟΤΕ:

  • Το τηλεφωνικό κέντρο 112, και
  • το Engage της Πυροσβεστικής.

Η συνάντηση, επιβεβαίωσε τη θετική πορεία της Ελλάδας προς την επίτευξη του τίτλου του “Ψηφιακού Κράτους”. Τα ψηφιακά έργα και η ανταπόκριση στις απαιτήσεις της σύγχρονης τεχνολογίας έτυχαν της εκτίμησης και της ψήφου εμπιστοσύνης από τον ηγέτη της Telekom, που επισήμανε την πρόοδο της χώρας στον τομέα της ψηφιοποίησης και της καινοτομίας.

Όπως τόνισε «Η Ελλάδα έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στην ψηφιακή αναβάθμιση των κρατικών υποδομών και οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για άλλες χώρες στην περιοχή».

Η πρώτη επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε από τον κ. Höttges μετά την αλλαγή του κ. Τσαμάζ και την έλευση του Κ. Νεμπή στν ηγεσία του ΟΤΕ στέφθηκε με επιτυχία, με τον πρωθυπουργό να εξαίρει τη συνεργασία με τη νέα διοίκηση του Ομίλου και τον CEO να χαρακτηρίζει την Ελλάδα από τις πιο προηγμένες χώρες της Ευρώπης και μάλιστα πολύ πιο μπροστά από τη Γερμανία.

Ο κ. Höttges δήλωσε ενθουσιασμένος από την ψηφιακή… κατάρτιση του πρωθυπουργού και την πορεία της συζήτησης, αλλά και τις ερωτήσεις του Έλληνα πρωθυπουργού που έδειχνε έναν άνθρωπο με υψηλή ψηφιακή γνώση.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ο κ. Höttges σε ομιλία του στο πρόσφατο συνέδριο των Χριστιανοδημοκρατών είχε επισημάνει πόσο καλή δουλειά κάνει η Ελλάδα στην ψηφιακή μετάβαση.

Οι επιθεωρήσεις

Στο πλαίσιο της επίσκεψης του CEO της Telekom στην Ελλάδα  εξετάστηκαν και επιθεωρήθηκαν δύο από τα πιο κρίσιμα έργα για την ασφάλεια και την ψηφιακή πρόοδο της Ελλάδας: το σύστημα έκτακτης ανάγκης 112 και το έργο της Ψηφιακής Αναβάθμισης της Πυροσβεστικής.

Αυτά τα έργα εντάσσονται στην ευρύτερη στρατηγική της χώρας για τη δημιουργία ενός ψηφιακού κράτους, που δεν βασίζεται μόνο σε τεχνολογικές υποδομές, αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, καθώς και στην ενίσχυση της ετοιμότητας και της ασφάλειας στην αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων.

Αναβάθμιση του 112: Εξαιρετική ανταπόκριση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης

Το 112 είναι το ευρωπαϊκό νούμερο έκτακτης ανάγκης για όλες τις χώρες της ΕΕ και χρησιμοποιείται για να ειδοποιήσει τις αρμόδιες αρχές σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως πυρκαγιές, φυσικές καταστροφές, τροχαία ατυχήματα, ή ιατρικές ανάγκες. Ωστόσο, με την αναβάθμιση του συστήματος στην Ελλάδα, στόχος είναι να γίνει πιο αποδοτικό και σύγχρονο, ώστε να ανταποκρίνεται άμεσα στις αυξανόμενες ανάγκες των πολιτών.

Η αναβάθμιση περιλαμβάνει την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών που επιτρέπουν:

  • Άμεσο εντοπισμό της θέσης του καλούντος μέσω GPS και άλλων καινοτόμων εργαλείων, επιτρέποντας στις αρχές να φτάσουν γρηγορότερα και ακριβέστερα στο σημείο του περιστατικού.
  • Πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας, όπως SMS, email και επικοινωνία μέσω εφαρμογών κινητών, διευρύνοντας τη δυνατότητα πρόσβασης για άτομα με αναπηρίες ή με περιορισμένη πρόσβαση σε παραδοσιακές τηλεφωνικές γραμμές.
  • Ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης δεδομένων, η οποία εξασφαλίζει την άμεση ενημέρωση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης και συντονίζει τις ενέργειες των διαφόρων φορέων που εμπλέκονται στην κρίση.

Με αυτόν τον τρόπο, το αναβαθμισμένο 112 γίνεται πιο αποτελεσματικό στην παροχή υπηρεσιών διάσωσης και βοήθειας σε πολίτες, μειώνοντας τους χρόνους αντίδρασης και εξασφαλίζοντας μια πιο οργανωμένη και συντονισμένη απάντηση σε κάθε έκτακτη κατάσταση.

Το σύστημα Engage: Στρατηγική διαχείριση καταστροφών και κρίσεων

Το Engage αποτελεί ένα επαναστατικό εργαλείο για την ενίσχυση της διαχείρισης κρίσεων και την καλύτερη συντονισμένη απόκριση από την Πολιτική Προστασία και άλλες αρμόδιες υπηρεσίες, όπως η Πυροσβεστική Υπηρεσία.

Το σύστημα  είναι σχεδιασμένο για την καταγραφή, παρακολούθηση και ανάλυση συμβάντων σε πραγματικό χρόνο, διασφαλίζοντας ότι κάθε κρίσιμη πληροφορία φτάνει έγκαιρα στους κατάλληλους φορείς.

Ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα του συστήματος Engage περιλαμβάνουν:

  1. Αναλυτικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο: Το Engage συγκεντρώνει δεδομένα από διάφορες πηγές (κάμερες, δορυφόρους, αισθητήρες, κοινωνικά δίκτυα) και τα επεξεργάζεται άμεσα, προσφέροντας στους αρμόδιους φορείς την πλήρη εικόνα της κατάστασης.
  2. Διαλειτουργικότητα και συνεργασία: Ενισχύει τη συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιών Πολιτικής Προστασίας, των τοπικών αρχών, των εθελοντικών ομάδων και άλλων φορέων. Επιτρέπει τον συντονισμό των δυνάμεων και τη γρήγορη ανάπτυξη στρατηγικών δράσης για την άμεση καταστολή ή αντιμετώπιση της κρίσης.
  3. Αξιοποίηση τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης: Η τεχνολογία AI βοηθά στην ανάλυση και πρόβλεψη της εξάπλωσης μιας καταστροφής (π.χ. πυρκαγιές), επιτρέποντας τη λήψη έγκαιρων αποφάσεων που μπορούν να σώσουν ζωές.
  4. Ενοποιημένο σύστημα επικοινωνίας: Οι υπηρεσίες και οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν άμεσα μέσω του Engage, με δυνατότητες αποστολής μηνυμάτων, ειδοποιήσεων και παρακολούθησης των ενεργειών που λαμβάνονται από τις αρμόδιες αρχές.

Με τη βοήθεια του Engage, οι ελληνικές αρχές αποκτούν ένα εργαλείο που ενισχύει την ικανότητά τους να αντιμετωπίζουν πολύπλοκες καταστάσεις σε πραγματικό χρόνο, διασφαλίζοντας την αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων και την ταχύτερη αποκατάσταση των κανονικών συνθηκών σε περιόδους καταστροφών.




Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-23 08:06:00

Back to top button