Auto

Δύσκολοι καιροί για τους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας

Βάσει των στοιχείων που έγιναν γνωστά, η μείωση πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στη Γηραιά Ήπειρο -αλλά και στις ΗΠΑ- δεν έχει επιπτώσεις μόνο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Συνεπακόλουθο αυτής της εξέλιξης είναι να υπάρξουν απώλειες και στους Ευρωπαίους προμηθευτές των κατασκευαστών αυτοκινήτων οι οποίοι είχαν σχεδιάσει και εφαρμόσει το δικό τους επιχειρηματικό και αναπτυξιακό πρόγραμμα, ώστε να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν προς τους πελάτες τους.



Πρόσφατα, εταιρείες όπως οι Robert Bosch, ZF Friedrichshafen, Continental και Schaeffler ανακοίνωσαν ότι το 2024 αναγκάστηκαν να μειώσουν τις θέσεις εργασίας κατά 54.000, συνολικά.

Τα στοιχεία αυτά γνωστοποιήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση Προμηθευτών Αυτοκινήτων («CLEPA»), το επίσημο θεσμικό όργανό τους. Όπως προκύπτει, ο αριθμός αυτός ξεπερνά τον αντίστοιχο της περικοπής θέσεων εργασίας που έγιναν το 2020 και το 2021, συνολικά.

Όπως ανακοινώθηκε, η Robert Bosch σχεδιάζει να μειώσει περαιτέρω το εργατικό δυναμικό έως και 5.500 άτομα αλλά και να περιορίσει το ωράριο εργασίας για 10.000 υπαλλήλους της, λόγω μειωμένης ζήτησης για ανταλλακτικά αυτοκινήτων.



Πέραν αυτής, η ZF Friedrichshafen σκοπεύει να απολύσει 12.000 εργαζόμενους στη Γερμανία μέχρι το τέλος της δεκαετίας αλλά και να εξοικονομήσει έξι δισεκατομμύρια ευρώ παγκοσμίως εντός της επόμενης διετίας.

Επιπλέον, η Schaeffler ανακοίνωσε 4.700 απολύσεις στην Ευρώπη, από τις οποίες οι 2.700 θα είναι στη Γερμανία. Η Continental θα περικόψει 7.150 θέσεις εργασίας παγκοσμίως έως το τέλος του 2025, καθώς αναδιαρθρώνει το τμήμα παραγωγής ανταλλακτικών αυτοκινήτων, για να γίνει πιο ευέλικτη επιχειρηματικά.

Οι προμηθευτές αντιμετωπίζουν σοβαρές πιέσεις λόγω της οικονομικής αστάθειας, του υψηλού πληθωρισμού και του κόστους μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Επιπλέον, το αυξημένο κόστος ενέργειας στην ήπειρό μας μειώνει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών προϊόντων.



Οι άνθρωποι της CLEPA προειδοποιούν για συνεχιζόμενες απώλειες θέσεων εργασίας αν δεν υπάρξουν ουσιαστικές λύσεις για την αύξηση της ζήτησης για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και για βελτίωση της ανταγωνιστικότητας έναντι εταιρειών από άλλες περιοχές του πλανήτη.

Συγκεκριμένα, αναφέρεται σε σχετική δήλωσή τους: «Εάν η ζήτηση δεν αυξηθεί και η Ευρώπη δεν ανακτήσει την ανταγωνιστικότητά της, το κύμα απώλειας θέσεων εργασίας θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, αφήνοντας τον κλάδο και το εργατικό δυναμικό του σε επισφαλή θέση».

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2024 η παραγωγή καινούργιων οχημάτων (ανεξαρτήτως τύπου κινητήρα) στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν μειωμένη κατά 20% σε σχέση με ό,τι ίσχυε την περίοδο πριν την πανδημία του Covid 19.



Συγκεκριμένα, πέρυσι κατασκευάστηκαν 700.000 λιγότερα οχήματα συγκριτικά με το 2023. Παράλληλα, μειώθηκαν δραματικά οι επενδύσεις που σχετίζονται με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, φτάνοντας τα 5,64 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό το οποίο είναι το χαμηλότερο από το 2019.

Παρότι εσχάτως η αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων έχει αρχίσει να  παρουσιάζει ενδείξεις μερικής ανοδικής πορείας -όπως η προβλεπόμενη αύξηση του μεριδίου των BEV και Plug-in υβριδικών στο 27% της συνολικής παραγωγής για το 2025-, οι προμηθευτές παραμένουν επιφυλακτικοί.

Σε ανάλυσή της η Ευρωπαϊκή Ένωση Προμηθευτών Αυτοκινήτων εκτιμά ότι μέχρι το 2030, το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών πιθανότατα δεν θα ξεπεράσει το 50% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων.



Τέλος, το 65% των Ευρωπαίων προμηθευτών αντιμετωπίζει δυσκολίες στη διατήρηση περιθωρίου κέρδους άνω του 5%, γεγονός που περιορίζει τις δυνατότητες επενδύσεων.

Η Ένωση τονίζει την ανάγκη για την υποστήριξη των μελών της μέσω χρηματοδότησης, επενδυτικών κινήτρων και εφαρμογής αποφάσεων που να είναι φιλικές προς την ηλεκτροκίνηση, ώστε η Ευρώπη να παραμείνει ηγέτης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-22 09:00:00

Back to top button