Οικονομία

Αυξήσεις 12% με 15% στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας από Μάιο

Αυξήσεις «γύρω στο 12% με 15%» στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας από τον ερχόμενο Μάιο, προανήγγειλε μιλώντας τη Δευτέρα στην ΕΡΤ – λίγα 24ωρα μετά τη σύσκεψη για το θέμα που είχε ο Πρθωυπουργός με τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας- ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος.

«Από τον Μάιο του 2025 -υπενθύμισε ο κ. Θεοδωράτος- μπαίνει σε εφαρμογή ένας νέος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπου τα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο θα πρέπει να αλλάξουν τύπο καυσίμου, να φύγουν δηλαδή από τον σημερινό τύπο και να πάνε σε έναν τύπο που έχει χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο».

Ο νέος αυτός τύπος καυσίμου είναι κατά 35-40% ακριβότερος, γεγονός που θα επιφέρει σημαντική αύξηση στο λειτουργικό κόστος των πλοίων. Και στις δηλώσεις του στο EPTnews,  ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ προεξόφλησε ότι «ενα μέρος αυτής της αύξησης θα περάσει στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια».

«Το λειτουργικό κόστος των καυσίμων είναι το 50% – 45% του κόστους λειτουργίας ενός πλοίου. Από το 2009 μέχρι και σήμερα έχουμε τεράστιες αλλαγές στο κόστος λειτουργίας, είτε αυτό προέρχεται από το καύσιμο, είτε προέρχεται από την αύξηση του μισθολογικού κόστους, είτε προέρχεται από την αύξηση των ανταλλακτικών και των επισκευών των πλοίων», εξήγησε, διευκρινίζοντας ότι ο νέος κανονισμός αφορά τα μεγάλα φέρι που ταξιδεύουν στις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο.


«Υπάρχουν -σημείωσε- δύο κανονισμοί. Ο ένας αφορά το διοξείδιο του άνθρακα, όπου κάθε τόνος πετρέλαιο που καταναλώνει το πλοίο εκπέμπει τρεις τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Ο άλλος αφορά τη μείωση του θείου».

Οι γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής υπόκεινται ήδη σε περιβαλλοντικό τέλος για το διοξείδιο του άνθρακα, ενώ οι γραμμές κάτω από 200.000 κατοίκους εξαιρούνται προσωρινά. «Για τις γραμμές της Κρήτης, όπου ισχύουν και τα δύο τέλη, οι αυξήσεις θα είναι γύρω στο 12-15%», τόνισε και παρουσίασε μία σειρά από προτάσεις για τη μείωση του κόστους:


Επιδότηση της διαφοράς καυσίμου: «Να καλυφθεί η διαφορά του κόστους του νέου καυσίμου από το παλαιό, ώστε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να αγοράζουν το νέο καύσιμο στην τιμή του παλαιού».
Ενίσχυση του μεταφορικού ισοδύναμου: «Να επιστρέφεται ένα μέρος του ναύλου στους νησιώτες».
Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών: «Όπως γίνεται στην Ιταλία, να επιδοτούνται οι εργοδοτικές εισφορές των ακτοπλοϊκών εταιρειών».

Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Θεοδωράτος θέλησε να υπογραμμίσει ότι οι αυξήσεις στο λειτουργικό κόστος οφείλονται σε ευρωπαϊκές πολιτικές και όχι στις εταιρείες. «Από το 2009 μέχρι σήμερα έχουμε τεράστιες αλλαγές στο κόστος λειτουργίας, είτε από καύσιμα, είτε από μισθολογικό κόστος, είτε από ανταλλακτικά», ανέφερε, τονίζοντας παράλληλα ότι οι έλληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει πάνω από 1 δισ. ευρώ σε νέα πλοία την τελευταία δεκαετία.


Κλέινοντας, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ επεσήμανε την ανάγκη για κρατική υποστήριξη και ευρωπαϊκή συνεργασία, ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της ακτοπλοΐας:

«Εχουμε τους καλύτερους στόλους. Το να κάψουν ένα καινούργιο καύσιμο πρέπει να δούμε ποιο θα είναι αυτό. Το καύσιμο την επόμενη εποχή ακόμα δεν έχει βρεθεί ποιο θα είναι το κόστος. Πολλές εταιρείες παραγγέλνουν πλοία και επιλέγουν ένα άλλο που πιθανόν να είναι η μεθανόλη. Άλλες εταιρείες πιστεύουν στο ποιοι άλλες πιστεύουν. Στο βιοκαύσιμα ακόμα δεν έχει βγει το καύσιμο το οποίο θα είναι αυτό που θα επικρατήσει στα επόμενα χρόνια. Η πράσινη μετάβαση είναι ακριβή, αλλά πρέπει να βρεθούν λύσεις για να μην επιβαρυνθούν υπερβολικά οι επιβάτες και οι εταιρείες».

. . .




Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-20 10:43:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button