Στην Θεσσαλονίκη 22.500 αιτήσεις για προσωποποιημένες κάρτες
Περισσότερες από 22.500 αιτήσεις έχουν υποβληθεί στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης για την έκδοση προσωποποιημένων καρτών μετακίνησης με τα αστικά λεωφορεία, σε διάστημα περί του ενάμιση μήνα και έχουν εκδοθεί τουλάχιστον οι 17.500.
Αυτό επισημαίνει, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, γνωστοποιώντας μάλιστα ότι έχει πάρει…φωτιά, το τηλεφωνικό του κέντρο, που λειτουργεί από τις 23/12 και έχει δεχτεί πάνω από 3.000 κλήσεις.
…
Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η προετοιμασία σχετικού διαγωνισμού, για να δοθεί η δυνατότητα περαιτέρω χρονικής λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου του οργανισμού, που…ακούει στο νούμερο 2314172233.
«Καθημερινά υποβάλλονται περί τις 200-300 αιτήσεις για την λήψη των προσωποποιημένων καρτών μετακίνησης και ημερησίως εκδίδονται περί τις 750 με 850 κάρτες, που αποστέλλονται είτε προς παραλαβή στα εκδοτήρια του ΟΑΣΘ, είτε ταχυδρομικά στις διευθύνσεις που έχουν δηλωθεί από του αιτούντες», επισημαίνει ο κ. Τόσκας και προσθέτει ότι επιπλέον 4.000 κάρτες, περίπου, έχουν ήδη εκδοθεί από τα τρία εκδοτήρια που λειτουργεί ο ΟΑΣΘ για λογαριασμό του συνολικού συστήματος.
Όσον αφορά τα προβλήματα, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ αναγνωρίζει ότι έχουν καταγραφεί περιπτώσεις καθυστερήσεων στην έκδοση των καρτών, οι οποίες όμως, όπως προσθέτει, «έχουν ελαχιστοποιηθεί, καθώς το σύστημά μας λειτουργεί πλέον στο μέγιστο της δυναμικότητάς του». Για τις καθυστερήσεις στις ταχυδρομικές αποστολές, κυρίως κατά την περίοδο των εορτών, ο κ. Τόσκας σημειώνει ότι το ζήτημα έχει ήδη αντιμετωπιστεί σε μεγάλο βαθμό, ενώ διαβεβαιώνει ότι «ο ΟΣΕΘ παρακολουθεί στενά τη διαδικασία και εργάζεται για τη συνεχή βελτίωση της εξυπηρέτησης, ώστε να διασφαλίζεται η ταχύτητα και η ακρίβεια στην παράδοση των προσωποποιημένων καρτών».
…
«Εργαζόμαστε εντατικά για τη συνεχή βελτίωση του συστήματος»
Ο ΟΣΕΘ βρίσκεται σε μία μεταβατική περίοδο αναβάθμισης του συστήματος έκδοσης εισιτηρίων, με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, όπως επισημαίνει ο κ. Τόσκας και σημειώνει ότι «ο οργανισμός έχει προχωρήσει με εντατικό ρυθμό στη σταδιακή εγκατάσταση των νέων εκδοτικών μηχανημάτων εντός των λεωφορείων.
«Τα μηχανήματα αυτά επιτρέπουν όχι μόνο την έκδοση έξυπνων επαναφορτιζόμενων εισιτηρίων (ThessTicket), αλλά και τη φόρτιση των προσωποποιημένων καρτών για τα λεωφορεία που έχουν ήδη εκδοθεί (ThessCard)», επισημαίνει ο ίδιος και εξηγεί ότι αυτή η δυνατότητα προσφέρει σημαντική ευελιξία στους επιβάτες, αφού μπορούν να φορτίζουν τα προϊόντα μετακίνησης που επιθυμούν απευθείας μέσα στο λεωφορείο.
Παράλληλα, όπως προσθέτει οι 29 αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων παίζουν κεντρικό ρόλο στη νέα στρατηγική του ΟΣΕΘ για τη διευκόλυνση των επιβατών. Τονίζει ότι οι αυτόματοι πωλητές είναι τοποθετημένοι σε κεντρικά σημεία της πόλης, όπως σταθμοί λεωφορείων, πολυσύχναστα σημεία και γειτονιές με αυξημένη ζήτηση. «Μέσω αυτών, οι επιβάτες μπορούν να εκδίδουν νέα εισιτήρια, να φορτίζουν τις κάρτες τους, καθώς και να πληρώνουν με διάφορους τρόπους, όπως μετρητά, τραπεζικές κάρτες ή ανέπαφες συναλλαγές μέσω NFC. Αυτή η ευελιξία στο δίκτυο πώλησης έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει τις διαφορετικές ανάγκες του επιβατικού κοινού και να μειώνει την ταλαιπωρία», σημειώνει.
…
Αναγνωρίζοντας πάντως ότι κατά τη διάρκεια αυτής της μεταβατικής περιόδου ενδέχεται να προκύψουν προσωρινές δυσκολίες, όπως δυσλειτουργίες σε μερικά μηχανήματα ή ελλείψεις στα παραδοσιακά χάρτινα εισιτήρια λόγω της σταδιακής απόσυρσής τους, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ διαβεβαιώνει ότι «εργαζόμαστε εντατικά για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων και για τη συνεχή βελτίωση του συστήματος. Εκτιμούμε την υπομονή και την κατανόηση του επιβατικού κοινού, ενώ διαβεβαιώνουμε ότι στόχος μας είναι η ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών».
Η μείωση τιμών, δέλεαρ για τους πολίτες στη χρήση της αστικής συγκοινωνίας
Ερωτηθείς για το εάν η μείωση των τιμών των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης προσελκύουν περισσότερους πολίτες για τη χρήση τους, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ υπογραμμίζει ότι: «Η μείωση των τιμών των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, με το βασικό εισιτήριο αστικής ζώνης στα 0,60 ευρώ και το εισιτήριο περιαστικής ζώνης στα 0,80 ευρώ, έχει δημιουργήσει ένα σημαντικό κίνητρο για περισσότερους πολίτες να στραφούν στις δημόσιες συγκοινωνίες».
Όπως διευκρινίζει, η προαναφερόμενη πολιτική ενθαρρύνει τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς ως οικονομική και προσιτή επιλογή μετακίνησης, ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου το κόστος καυσίμων και συντήρησης των ιδιωτικών οχημάτων παραμένει υψηλό.
Βέβαια, όπως προσθέτει, αν και υπάρχουν προκλήσεις, όπως προσωρινές δυσλειτουργίες σε ορισμένα μηχανήματα ή περιστασιακά προβλήματα στα δρομολόγια, ο ΟΣΕΘ εργάζεται εντατικά για τη διαρκή βελτίωση των υπηρεσιών. «Ο σχεδιασμός του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης παραμένει δυναμικός και εξελίσσεται συνεχώς, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των πολιτών με ευελιξία και αποτελεσματικότητα», τονίζει.
Στο πλαίσιο αυτό, επισημαίνει ότι ένα σημαντικό βήμα σε αυτήν την κατεύθυνση είναι η δημιουργία του νέου χώρου στάθμευσης στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, ο οποίος θα προσφέρει περίπου 400 θέσεις στάθμευσης. «Ο χώρος αυτός βρίσκεται δίπλα στον τερματικό σταθμό του Μετρό και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων εβδομάδων. Η λειτουργία του θα συμβάλει σημαντικά στην αποσυμφόρηση της περιοχής, διευκολύνοντας τους πολίτες που επιθυμούν να σταθμεύσουν τα οχήματά τους και να συνεχίσουν τη μετακίνησή τους με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως λεωφορεία ή το Μετρό», σημειώνει.
Παράλληλα, η διάνοιξη του άλλου άκρου της οδού Μ. Ψελλού δίπλα στον τερματικό σταθμό αποτελεί μια σημαντική παρέμβαση που θα ενισχύσει τη σύνδεση των ανατολικών περιοχών της πόλης με τον σταθμό μετρό της Νέας Ελβετίας. «Η διάνοιξη αυτή αναμένεται να βελτιώσει τη ροή της κυκλοφορίας και να προσφέρει καλύτερη πρόσβαση για ορισμένες λεωφορειακές γραμμές της ανατολικής Θεσσαλονίκης όπως η γραμμή 66 (Θέρμης) και η γραμμή 11Τ (Πυλαίας)», σημειώνει και προσθέτει ότι αυτές οι γραμμές θα μπορούν να εξυπηρετούν πιο αποτελεσματικά τους επιβάτες που επιλέγουν να συνδυάσουν τη χρήση λεωφορείων και Μετρό για τις μετακινήσεις τους.
Σε πρώιμο στάδιο η συνδυαστική λειτουργία μετρό/λεωφορεία
Η συνδυαστική λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης με το δίκτυο των αστικών λεωφορείων βρίσκεται σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕΘ σε «πρώιμο στάδιο», και η πλήρης αξιολόγηση του αντίκτυπού της απαιτεί χρόνο και συνεχείς αναπροσαρμογές. «Τα πρώτα δεδομένα δείχνουν ότι ο συνδυασμός των δύο μέσων προσφέρει σημαντικές δυνατότητες για ταχύτερες και πιο αποτελεσματικές μετακινήσεις, ενώ έχει προσελκύσει επιβάτες που στο παρελθόν χρησιμοποιούσαν ιδιωτικά οχήματα», επισημαίνει ο ίδιος και προσθέτει ότι αυτή η στροφή συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη.
Όμως, όπως μας λέει, είναι πιθανό να απαιτηθούν περαιτέρω αλλαγές στα δρομολόγια των λεωφορείων, προκειμένου να ενισχυθεί η συμπληρωματική λειτουργία τους με το μετρό. Στόχος είναι, όπως δηλώνει εμφατικά, να διασφαλιστεί η βέλτιστη συνδεσιμότητα, με τις λεωφορειακές γραμμές να εξυπηρετούν τροφοδοτικά τους σταθμούς του μετρό, ενώ ταυτόχρονα να διατηρούν την κάλυψη περιοχών που δεν εξυπηρετούνται από αυτό.
Ο ΟΣΕΘ παρακολουθεί στενά τα δεδομένα από τη λειτουργία του νέου συγκοινωνιακού χάρτη και οι αποφάσεις για πιθανές αλλαγές στα δρομολόγια θα βασιστούν σε αναλυτική αξιολόγηση, σε συνεργασία με τους συγκοινωνιακούς φορείς, «και πάντα με γνώμονα την εξυπηρέτηση των πολιτών, τη μείωση της χρήσης ΙΧ και την καλύτερη αξιοποίηση του συνολικού δικτύου», τονίζει.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Τόσκας υπογραμμίζει ότι «η καθιέρωση ενός ενιαίου εισιτηρίου για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη αποτελεί μεν έναν στόχο που μπορεί να ενισχύσει τη συνδυαστική χρήση των μέσων και να διευκολύνει τις μετακινήσεις των πολιτών, αλλά σε αυτή τη φάση της λειτουργίας του συγκοινωνιακού χάρτη, είναι ακόμη πρώιμο να καταλήξουμε σε συγκεκριμένα συμπεράσματα ή χρονοδιαγράμματα για την εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος».
Άλλωστε, όπως τονίζει, η επιτυχής υλοποίηση ενός ενιαίου εισιτηρίου «προϋποθέτει την πλήρη ενσωμάτωση και σταθεροποίηση της συνδυαστικής λειτουργίας των λεωφορείων και του Μετρό, καθώς και τη διασφάλιση ότι όλες οι τεχνικές, λειτουργικές και οικονομικές παράμετροι θα είναι κατάλληλα διαμορφωμένες. Προς το παρόν, το σύστημα που βασίζεται στις ζώνες και τα διαφορετικά προϊόντα μετακίνησης καλύπτει τις ανάγκες του επιβατικού κοινού, με έμφαση στην προσιτή τιμή και την ευελιξία». Η εφαρμογή ενός ενιαίου εισιτηρίου απαιτεί τεχνική και λειτουργική προετοιμασία, καθώς και εκτίμηση των επιπτώσεών του στη βιωσιμότητα του συστήματος, γεγονός που θα εξεταστεί διεξοδικά σε μεταγενέστερη φάση.
Αποσυμφόρηση των λεωφορείων λόγω λειτουργίας του μετρό
«Η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει φέρει αλλαγές στο συγκοινωνιακό δίκτυο της πόλης, με τα λεωφορεία να διατηρούν τον καθοριστικό τους ρόλο στην καθημερινή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού», τονίζει ο ίδιος και σημειώνει ότι με το μετρό έχουν αποσυμφορηθεί «σε κάποιο βαθμό γραμμές αστικής συγκοινωνίας και υψηλής επιβατικής κίνησης, κυρίως σε διαδρομές που ακολουθούν την ίδια διαδρομή με τη γραμμή του μετρό».
Όμως, κατά τον ίδιο, η μετάβαση απαιτεί χρόνο, καθώς τόσο η πλήρης προσαρμογή του επιβατικού κοινού στο μετρό, όσο και η εξοικείωση με τις νέες διαδρομές των λεωφορείων είναι διαδικασίες που εξελίσσονται σταδιακά.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-19 16:37:00