Auto

Renault, στα ύψη τα υβριδικά, χαμηλές πτήσεις για τα ηλεκτρικά

Περιμένοντας τις οικονομικές επιδόσεις εταιρειών και ομίλων για τις οποίες σε μερικές εβδομάδες, τουλάχιστον έχουμε τα στοιχεία για τις πωλήσεις. Με τον απολογισμό για τη Renault να είναι θετικός.

Συνολικά, ο όμιλος παρέδωσε 2.264.815 αυτοκίνητα παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 1,3%. Απόδειξη ότι οι φίρμες του τα πάνε καλά στην Ευρώπη, την κύρια αγορά του ομίλου (1,6 εκατ. οχήματα), είναι ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,5%, δύο φορές πάνω από την ανάπτυξη της αγοράς. Υπάρχει ακόμη ένα αξιοσημείωτο γεγονός: Το Dacia Sandero ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο. Χωρίς καν να έχει εξηλεκτριστεί…

Τα αποτελέσματα του 2025 αναμένονται καλύτερα για τα ηλεκτρικά της Renault, με ένα πλήρες πρώτο έτος για το R5, χωρίς να ξεχνάμε την άφιξη του νέου «4L»

Επ’ αυτού λοιπόν να σημειώσουμε ότι στην Ευρώπη, περισσότερα από ένα στα τρία μοντέλα που πωλούνται από τον όμιλο είναι υβριδικά ή ηλεκτρικά. Για την ακρίβεια τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν το 34,7% των πωλήσεων, αυξημένα κατά 4,3 μονάδες σε σχέση με το 2023. Να τονίσουμε όμως ότι είναι τα υβριδικά μοντέλα αυτά που τραβούν τον όμιλο προς τα πάνω. Για του λόγου το ασφαλές, οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 45%, φτάνοντας το 25,5% του συνόλου (+7,5%).

Ως εκ τούτου, η Renault πλασαρίστηκε ως Νο 2 στα υβριδικά στην Ευρώπη, πίσω από την ακαταμάχητη Toyota. Τα υβριδικά του Groupe Renault σε μια δεύτερη ανάγνωση αντιπροσωπεύουν το 40% των πωλήσεων των θερμικών μοντέλων, μιας και φυσικά δεν είναι 100% ηλεκτρικά. 

Renault

Σε αυτή την αξιοσημείωτη άνοδο στα HEV/PHEV βασική συμμετοχή έχει και η Dacia. Μιας και η υβριδική τεχνολογία της αντιπροσωπεύει το 29% των πωλήσεων του Jogger και το 29% των πωλήσεων του νέου Duster.

Το μερίδιο των 100% ηλεκτρικών μοντέλων παραμένει χαμηλό στη Renault, ειδικά δεδομένης της πρωτοπορίας που είχε ο όμιλος στον τομέα. Μόνο το 9% των ευρωπαϊκών πωλήσεων είναι ηλεκτρικά μοντέλα. Ένας ισολογισμός που επιβαρύνθηκε σημαντικά από την κατραπακιά που έφαγε το Dacia Spring (-63%) που στερήθηκε της επιδότησης στη Γαλλία.

Renault

Αν δούμε μεμονωμένα τη φίρμα της Renault, το μερίδιο των ηλεκτρικών είναι μόλις 13%. Το 2024 αποτέλεσε μεταβατική χρονιά με το τέλος της ζωής του Zoé και στη συνέχεια του Twingo Z.E. -αναμένεται το νέο Twingo E-Tech το 2026. Από την άλλη λανσαρίστηκαν τα Scénic και R5. Οι παραδόσεις του τελευταίου ξεκίνησαν στο τέλος του έτους στη εθνική αγορά του, με 10.000 ταξινομήσεις, αλλά και 50.000 παραγγελίες. Οπότε δεν ήταν σε ικανό αριθμό για να επηρεάσουν θετικά τον όμιλο που στο τελευταίο 3μηνο ήταν στο 12%.

Τα αποτελέσματα του 2025 θα είναι αναμφίβολα καλύτερα στα ηλεκτρικά, με ένα πλήρες πρώτο έτος για το R5, χωρίς να ξεχνάμε την άφιξη του νέου «4L» ή πιο επίσημα Renault 4 E-Tech. Σημειώνουμε, ωστόσο, ότι η Renault δεν παρουσιάζει στοιχεία για το Scénic, απόδειξη ότι το τελευταίο έχει μάλλον υποτονική είσοδο στην αγορά.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-16 18:05:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button