Οικονομία

Στη «μάχη» των χειμερινών εκπτώσεων το λιανεμπόριο – Μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου

Τζίρο που θα ξεπεράσει τα περίπου 6 δισ. ευρώ του περσινού πρώτου διμήνου του έτους, προσδοκά για το αντίστοιχο φετινό διάστημα ο εμπορικός κόσμος, στο πλαίσιο και των χειμερινών εκπτώσεων που ξεκινούν σήμερα, Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου.

Οι μισές, σχεδόν, επιχειρήσεις, σύμφωνα με έρευνα της ΕΣΕΕ, είχαν προχωρήσει στις πρώτες προσφορές – σε επιλεγμένα ειδή – ακόμη και μέσα στις γιορτές, προκειμένου να τονώσουν την αγοραστική κίνηση. Με την πρεμιέρα, ωστόσο, των χειμερινών εκπτώσεων η «μάχη» στο σύνολο της αγοράς, ξεκινά πλέον και επίσημα.

Πρόκειται για μια περίοδο από την οποία ο εμπορικός κόσμος έχει προσδοκίες, με δεδομένα και τα νέα χαρακτηριστικά της αγοραστικής συμπεριφοράς των Ελλήνων που διαμορφώθηκαν εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων των τελευταίων ετών: οι καταναλωτές περιμένουν τις μεγάλες εκπτωτικές περιόδους για να προχωρήσουν σε αγορές και πέραν των βασικών αγαθών, δίνουν προτεραιότητα στην τιμή των προϊόντων, κινούνται «στοχευμένα» και έπειτα από έρευνα όταν ψωνίζουν, ενώ αποφεύγουν τις «αυθόρμητες» αγορές.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως προκύπτει από την έρευνα της ΕΣΕΕ, μία στις τρείς επιχειρήσεις (32%) εκτιμά πως στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις οι πωλήσεις θα διαμορφωθούν σε μέτρια επίπεδα ενώ το 28% αναμένει υψηλότερες.

Την ίδια στιγμή, η αγοραστική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο που προηγήθηκε χαρακτηρίστηκε από τους εμπόρους ως θετική, με το 43% των επιχειρήσεων μάλιστα να δηλώνει, από «πολύ», έως και «πάρα πολύ» ικανοποιημένο». Πάντως και παρά την ικανοποιητική γενικά εικόνα, οι αγορές που πραγματοποιήσαν οι καταναλωτές στην πλειονότητά τους, ήταν μικρότερης αξίας σε σχέση με πέρσι, όπως παρατηρούν στελέχη του κλάδου.

«Σε συνέχεια του αναλογικά σχετικά καλού κλίματος, είναι ευκαιρία αυτή την εκπτωτική περίοδο τα καταστήματα να ρευστοποιήσουν τα αποθέματά τους και η στιγμή που οι καταναλωτές γνωρίζουν καλά ότι θα βρουν πολύ μεγάλες εκπτώσεις ώστε να καλύψουν αρκετές ανάγκες, που λόγω οικονομικής αδυναμίας δεν μπορούσαν να το κάνουν έως σήμερα» σημείωνε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης με αφορμή την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων.

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα που αναμένεται να βρεθούν ψηλά στις «λίστες» των καταναλωτών τη συγκεκριμένη περίοδο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ, κ. Βασίλη Κορκίδη, «οι προτιμήσεις, κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων του χειμώνα, είναι σχεδόν καθιερωμένες και οι αγοραστικές συνήθειες εστιάζουν σε προσωπικές και οικογενειακές αγορές».

Όπως εξηγεί ο κ. Κορκίδης, «τουλάχιστον, όσον αφορά στην αγορά της Αττικής, αυτό που επιβεβαιώνεται από τα περισσότερα καταστήματα είναι τα επαρκή αποθέματα αγαθών, με το αγοραστικό ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στα εμπορικά της ένδυσης και υπόδησης. Όπως κάθε χρόνο, το ενδιαφέρον των καταναλωτών αναμένεται να προσελκύσουν και φέτος τα επώνυμα προϊόντα, καθώς επίσης τα καλλυντικά, οικιακές συσκευές, έπιπλα και όλα τα είδη σπιτιού».




Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-13 07:50:00

Back to top button