Ελεύθερη πτώση για τα ηλεκτρικά στη Γερμανία!
Ενώ σε ΗΠΑ και Κίνα που είναι δύο εκ των μεγαλύτερων αγορών του πλανήτη ανακοινώθηκε αύξηση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2024, η Ευρώπη και συγκεκριμένα η μεγαλύτερη αγορά της, η Γερμανία είδε «ελεύθερη πτώση».
Κύριος λόγος δεν είναι άλλος από την κατάργηση της επιδότησης που υπήρχε μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023. Το απερχόμενο έτος ήταν το πρώτο ολόκληρο 12μηνο που η αγορά των EV στη Γερμανία έπρεπε να επιβιώσει χωρίς οι επίδοξοι αγοραστές να έχουν κάποια επιδότηση προγράμματος στην αγορά ενός ηλεκτρικού.
Η πτώση αποτυπώνεται στο 27,4%, διαφορά πολύ σημαντική συγκριτικά με τις επιδόσεις του 2023. Συνεπώς, η χρονιά θεωρήθηκε «χαμένη για την ηλεκτροκίνηση» στη χώρα. Στο σύνολο, ταξινομήθηκαν 380.609 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, που αντιπροσώπευσαν το 13,5% όλης της γερμανικής αγοράς, η οποία θεωρείται η σημαντικότερη στην Ευρώπη.
Να υπενθυμίσουμε, πως η κρατική επιδότηση στη Γερμανία ήταν ορισμένη μέχρι τα τέλη του 2023 στις 4.500 ευρώ. Αλλά ο υπουργός μεταφορών της χώρας, Volker Wissing ήθελε να δει την αγορά ηλεκτρικών να κινείται χωρίς αρωγή και εκπτώσεις τιμών. Κάτι που φυσικά δε συνέβη.
Αντίθετα, τα υβριδικά είχαν ηχηρή παρουσία και κατέκτησαν το 33,6% της αγοράς για το 2024. Και στη Γερμανία, λοιπόν, όπως και στη χώρα μας, αποδεικνύονται δημοφιλής επιλογή, με 947.398 μονάδες να πωλούνται στη χώρα της κεντρικής Ευρώπης.
Ως προς τα plug-in υβριδικά, είδαν αύξηση της τάξης του 9,2% με 191.905 μονάδες να ταξινομούνται. Ωστόσο, το μερίδιό τους στην αγορά είναι μικρό, καθώς αντιπροσωπεύουν μόλις το 6,8%.
Τα βενζινοκίνητα παρέμειναν η πιο δημοφιλής επιλογή για το ευρύ κοινό, καθώς το 2024 αντιπροσώπευσαν στη Γερμανία το 35,2% της αγοράς. Τα diesel από την άλλη έμειναν πίσω κατέχοντας το 17,2%, πράγμα λογικό αν αναλογιστούμε την έλλειψη σε νέα μοντέλα, λόγω του περιορισμού εκπομπής ρύπων.
Ενόψει 2025, τα πράγματα στη Γερμανία μπορεί να αλλάξουν άρδην. Το Φεβρουάριο υπάρχουν εκλογές και ήδη ο Καγκελάριος, Olaf Scholz έχει προλογίσει ένα νέο πρόγραμμα που θα αφορά σε κρατική επιδότηση για την αγορά ενός νέου EV.
Την άποψη πως η αγορά ηλεκτρικών πρέπει να ανακάμψει στη χώρα ενστερνίζονται και άλλοι Γερμανοί πολιτικοί, ειδικά από τη στιγμή που η πίεση της Ε.Ε. αναφορικά με την κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης γίνεται όλο και πιο ασφυκτική.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-12 10:00:00