Νέο Renault Twingo E-Tech, αποκάλυψη για την καμπίνα
Το Renault Twingo E-Tech βρίσκεται όλο και πιο κοντά στην παραγωγή. Ο Ρόμβος δίνει λοιπόν το παρών στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών με μια νέα έκδοση του πρωτοτύπου Renault Twingo E-Tech ή Legend concept.
Κάποιες αλλαγές μάλιστα έχουν γίνει και στην εξωτερική σχεδίαση του γαλλικού μίνι. Πάνω από όλα όμως, η Billancourt αποκαλύπτει το εσωτερικό του αυτοκινήτου για πρώτη φορά.
Με ξεκάθαρα νέο-ρετρό ντιζάιν, το πρωτότυπο υιοθετεί τη σχεδίαση του ορίτζιναλ Twingo, φυσικά εκσυγχρονισμένο. Το εσωτερικό, αν και δεν μοιάζει με αυτό του μοντέλου του 1993 σε στιλ, προορίζεται να είναι ευρύχωρο και έξυπνο όσο και πριν από 30 χρόνια.
Το Renault Twingo E-Tech θα παράγεται στο Novo Mesto της Σλοβενίας και θα φτάσει στις ευρωπαϊκές αγορές την άνοιξη του 2026
Όπως και το υπόλοιπο αυτοκίνητο, η σχεδίασή του έχει ως γνώμονα την ανάγκη να περιοριστεί το κόστος στο ελάχιστο για την επίτευξη βασικής τιμής κάτω από τις 20.000 ευρώ. Έτσι, κάποιες πρωτότυπες πρακτικές λύσεις γεννήθηκαν από αυτούς τους περιορισμούς. Η εσωτερική σχεδίαση του πρωτοτύπου είναι εντελώς διαφορετική από τη πρωτόλεια που παρουσιάστηκε στο πρωτότυπο στα τέλη του 2023. Αυτή τη φορά όμως, πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα.
Οι εσωτερικοί όγκοι του πρωτοτύπου χαρακτηρίζονται από την επανάληψη ενός επιμήκους μοτίβου, σαφώς πολύ μοντέρνου που θυμίζει στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα το FIAT Grande Panda, αλλά και το MINI Cooper στον πίνακα ελέγχου, στα ηχεία, στις λαβές των θυρών… Μόνο που εδώ είναι το ταμπλό που υιοθετεί αυτό το σχήμα, βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος. Αυτό ισχύει επίσης για τους αεραγωγούς, τον κεντρικό καθρέφτη, την κονσόλα ελέγχου του κλιματισμού, την εσωτερική επένδυση στις πόρτες και τους αποθηκευτικούς χώρους.
Απέναντι από τον συνοδηγό, μια οριζόντια επιφάνεια του επιτρέπει να τοποθετήσει ένα μικρό αντικείμενο. Η αιωρούμενη εμφάνιση του ταμπλό τονίζει την αίσθηση του χώρου. Το στρογγυλό κουμπί για τα αλάρμ θυμίζει σε σχεδίαση αυτό του ορίτζιναλ Twingo, παρόλο που δεν είναι τοποθετημένο το ίδιο ψηλά.
Το πρωτότυπο Renault Twingo E-Tech είναι εξοπλισμένο με ψηφιακά όργανα ελέγχου με διαγώνιο 7 ιντσών, τοποθετημένα σε εσοχή στο ταμπλό. Και μια κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών, τοποθετημένη στη μέση, αλλά δεν είναι η αντιπροσωπευτική του τελικού προϊόντος. Ο μονοζωνικός κλιματισμός ελέγχεται μέσω ειδικών χειριστηρίων (κουμπιά και οθόνη), αλλά δεν υπάρχουν ορατά ειδικά κουμπιά για το ηχοσύστημα. Το τιμόνι είναι παρμένο από το R5, όπως κι ο λεβιές e-pop του κιβωτίου ταχυτήτων. Τέλος, η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί μια υποδοχή smartphone.
Διαθέτοντας δάπεδο από φελλό, το πρωτότυπο μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερα άτομα, με την πράσινη ταπετσαρία να απηχεί το εξωτερικό χρώμα του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος κάθε εμπρός καθίσματος, υπάρχει μια κάθετη κυλινδρική κοιλότητα και μια ελαστική ταινία που μπορεί να συγκρατεί ένα μπουκάλι νερό, αλλά κι ένας μαγνήτης για smartphone.
Βέβαια, η ερώτηση του εκατομμυρίου είναι αν το Renault Twingo E-Tech παραγωγής θα κληρονομήσει το συρόμενο πίσω κάθισμα με τις αναδιπλούμενες πλάτες από τον προκάτοχό του. Η απάντηση λοιπόν είναι «ναι!». Από την άλλη, δεν έχει υιοθετήσει το σύστημα των δύο μεμονωμένων και συρόμενων πίσω καθισμάτων από το Twingo 2 για ευνόητους οικονομικούς λόγους.
Για να εμφανίσει στον τιμοκατάλογο τιμή κάτω από 20 χιλιάρικα, η Renault έπρεπε να κάνει παραχωρήσεις. Έτσι, το γαλλικό μίνι διαθέτει πίσω παράθυρα με μάνταλο, όπως αυτά των Citroën C1, Peugeot 108 και Toyota Aygo.
Το πρωτότυπο εδώ είναι εξοπλισμένο με πανοραμική οροφή. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας όμως, πρόκειται για στοιχείο που αφορά μόνο το πρωτότυπο, καθώς ο οικονομικός σχεδιασμός δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο. Εδώ ούτε το R5 δεν δικαιούται πανοραμική οροφή. Το ίδιο ισχύει και για ηλιοροφή με καμβά.
Σε αυτήν την πρωτότυπη έκδοση, το Twingo E-Tech έχει μερικές διασκεδαστικές λεπτομέρειες, όπως χιουμοριστικές επιγραφές στα χερούλια των θυρών αλά C3 (τοποθετημένα στο άκρο των πλαϊνών υποβραχιονίων) και καθίσματα ή ροδέλες για την ανάκλιση των εμπρός καθισμάτων σε σχήμα τροχών skateboard.
Σε σύγκριση με το πρωτότυπο που είχαμε δει το 2023, το νέο κόνσεπτ Renault Twingo E-Tech διαθέτει πλέον τετράγωνες πούλιες στον προφυλακτήρα, εισαγωγή αέρα χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα, φινιστρίνια στα εμπρός παράθυρα, προεκτάσεις στα πίσω φτερά…
Και ανασχεδιασμένα πίσω φώτα που ταιριάζουν με τη φούσκα στο καπό που δείχνει το επίπεδο φόρτισης, αναφορά στην εισαγωγή αέρα του πρώτου Twingo. Αλλά δεν υπάρχει πια το φωτιζόμενο περίγραμμα στη χειρολαβή των εμπρός θυρών.
Σχεδιασμένο από κοινού με του Κινέζους τεχνικούς συνεργάτες της Billancourt, το Renault Twingo IV θα πατάει πάνω στην πλατφόρμα AmpR Small (πρώην CMF-B EV) των R4 και R5, σε πιο κοντή έκδοση.
Η σχεδίαση λοιπόν μπορεί να υπογράφεται από το γραφείο σχεδιασμού της Renault, αλλά ο τεχνικός σχεδιασμός και η εξέλιξη του αυτοκινήτου γίνεται από την κινεζική Launch Design. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, το αυτοκίνητο θα κινείται από έναν νέο ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων που θα προμηθεύεται από τη Shanghai e-Drive.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, χημείας LFP, θα παράγονται στην Ουγγαρία από την CATL. Στις επίσημες φωτογραφίες, το ταμπλό του πρωτοτύπου δείχνει μια εναπομένουσα αυτονομία 204 km με φόρτιση 76%. Αυτά τα νούμερα δεν πρέπει να λαμβάνονται τοις μετρητοίς, αλλά τείνουν να επιβεβαιώνουν τις πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες η πραγματική μικτή αυτονομία θα βρίσκεται μεταξύ 250 και 300 km, χάρη στην ενεργειακή χωρητικότητα των περίπου 30 kWh του συσσωρευτή της CATL.
Το Renault Twingo E-Tech θα παράγεται στο Novo Mesto της Σλοβενίας και θα φτάσει στις ευρωπαϊκές αγορές την άνοιξη του 2026. Η βασική τιμή αναμένεται να κυμαίνεται από 19.900 έως 23.900 ευρώ. Και θα έχει αδελφάκι με τα σήματα της Nissan, που είναι ήδη υπό μελέτη εντός της Συμμαχίας.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-10 16:06:00