Ελλάδα

Τα αναπάντητα ερωτήματα και ο τελευταίος έλεγχος πριν 20 ημέρες

Μια σειρά ερωτημάτων τα οποία χρήζουν άμεσης απάντησης για τα αίτια και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες προκλήθηκε η πτώση του ασανσέρ στον «Ερυθρό Σταυρό», που είχε σαν αποτέλεσμα τον τραυματισμό τεσσάρων ατόμων, θα κληθούν να δώσουν οι αρμόδιοι μέσω της ΕΔΕ που έχει διαταχθεί από το υπουργείο Υγείας, αλλά και από τις εισαγγελικές αρχές.

Το μεσημέρι της Πέμπτης (09.01.1015), στον «Ερυθρό Σταυρό» σήμανε συναγερμός, καθώς η καμπίνα του ασανσέρ που οδηγεί στα χειρουργία, βρέθηκε από τον πρώτο όροφο στον υπόγειο.

Εντός του άσανσερ υπήρχαν δύο διασώστες, ένας ασθενής που έπαιρνε εξιτήριο, κι ο συνοδός του. Από τους παραπάνω, αυτός που τραυματίστηκε πιο σοβαρά ήταν ο ένας εκ των διασωστών, καθώς υπέστη κατάγματα στα πλευρά.

Κι αν αποσοβήθηκαν τα χειρότερα, ωστόσο υπάρχει μια σειρά ερωτημάτων τα οποία πρέπει να απαντηθούν και να επιβληθούν κυρώσεις σε κάθε υπεύθυνο. Ήδη, με εντολή εισαγγελέα, η ΕΛ.ΑΣ αναζητά να συλλάβει τον τελευταίο συντηρητή της εταιρίας που πραγματοποίησε την αυτοψία, ενώ από την πλευρά του υπουργείου Υγείας έχουν κινηθεί όλες οι διαδικασίες προκειμένου να ριχτεί άπλετο φως στο περιστατικό.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του νοσοκομείου, αλλά και των εγγράφων που έφερε στο φως της δημοσιότητας το site σήμερα.gr το Δεκέμβριο του 2024 πραγματοποιήθηκαν δύο συντηρήσεις στο συγκεκριμένο ανελκυστήρα, ενώ το πιστοποιητικό ελέγχου έχει ισχύ έως τις 14 Ιουνίου του 2025 με την εξής όμως επισήμανση: «απαραίτητη προϋπόθεση ισχύος του παρόντος είναι η τακτική συντήρηση και ο περιοδικός έλεγχος του ανελκυστήρα.

Τα αναπάντητα ερωτήματα και ο τελευταίος έλεγχος πριν 20 ημέρες

Οποιαδήποτε σημαντική μετατροπή αφορά τον ανελκυστήρα πρέπει να γνωστοποιείται στο φορέα και να εγκρίνεται από αυτόν» .

Όσον αφορά τώρα τη νομοθεσία που διέπει τη συντήρηση των ανελκυστήρων για την ασφαλή λειτουργία τους, αυτή δεν είναι η ίδια για όλα τα κτίρια. Κι αυτό γιατί η περιοδικότητα και η συχνότητα των ελέγχων εξαρτώνται κυρίως από την χρήση που γίνεται στα ασανσέρ. Σύμφωνα λοιπόν με το άρθρο 4 του συγκεκριμένου νόμου σε «νοσοκομεία, ο αριθμός των συντηρήσεων ανέρχεται σε δύο φορές το μήνα».

 

Τα στοιχεία που έχει στη διάθεση του το site σήμερα.gr, οι δύο συντηρήσεις που έγιναν στις 2 και στις 19 Δεκεμβρίου του 2024, υπογράφονται από τον ίδιο υπάλληλο της εταιρίας και δεν υπάρχει κανένα σχόλιο στις παρατηρήσεις που να κάνει λόγο για κάποιο πρόβλημα στη λειτουργία του ανελκυστήρα.

Δηλαδή ο τεχνικός ενέκρινε την ασφαλή λειτουργεία του μετά τον έλεγχο που πραγματοποίησε.

Τα σενάρια και οι πιθανές αστοχίες

Τι έγινε όμως και μετά από 20 ημέρες μετά τον τελευταίο έλεγχο το ασανσέρ έπεσε από τον πρώτο όροφο στο υπόγειο; Από αυτό το σημείο κι έπειτα ξεκινά μια σειρά ερωτημάτων τα οποία θα κληθούν να ερευνήσουν ειδικοί και να δώσουν απαντήσεις οι υπεύθυνοι της εταιρίας που έχει αναλάβει τη συντήρηση του συγκεκριμένου να ανελκυστήρα.

Το ότι έσπασε το συρματόσχοινο και ο ανελκυστήρας βρέθηκε στο κενό είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να προκληθεί από την μια ημέρα στην άλλη. Σε περίπτωση που έχει γίνει κάτι τέτοιο, η φθορά το συρματόσχοινου δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τον τεχνικό. Κι αυτό γιατί το συρματόσχοινο δεν κόβεται αμέσως, αλλά φθείρεται από τη χρόνια τριβή και μετά σπάει.

Αν τώρα η πτώση του ανελκυστήρα οφείλεται στο συρματόσχοινο του, τότε δεν αποκλείεται να ξεκόλλησε είτε από την κορυφή του φρεατίου ή από το σημείο που συνδέεται με την καμπίνα. Παράλληλα αναμένεται να ελεγχθεί εάν υπήρχε κάποια ζημία ή αστόχία στις τροχαλίες αλλά και στους μηχανισμούς που έθεταν σε λειτουργία το ασανσέρ των 700 κιλών, το οποίο διανύει ένα ύψος 13,2 μέτρων και πραγματοποιεί τέσσερις στάσεις και δεν έγινε αντιληπτή από τον συντηρητή.

Την ίδια ώρα, δεν αποκλείεται να ελεγχθεί εάν η εταιρία έπρεπε να είχε πραγματοποιήσει κι άλλη συντήρηση μετα την τελευταία που είχε κάνει στις 19 Δεκέμβριου του 2024.

Παρότι στο νόμο γίνεται λόγος για δύο συντήρησεις στο μήνα, ωστόσο δεν αποσαφήνιζεται εάν θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένη ημερολογιακή απόσταση μεταξύ τους.

Έτσι, αναμένεται να αξιολογηθεί εάν η 20 ημέρες που προηγήθηκαν της πτώσης, χώρις να γίνει κάποιος νέος έλεγχος στον ανελκυστήρα ήτνα αρκετός για να συμβάλλει στην πρόκληση του ατυχήματος.


Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-10 15:16:00

Back to top button