Plug-in hybrid, από 1η Ιανουαρίου ρυπαίνουν δύο φορές περισσότερο!
Οι νέοι κανόνες που ισχύουν για τα plug-in hybrid, τα γνωστά μας PHEV, προορίζονται να είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα με σημαντικά υψηλότερες τιμές εκπομπής CO2. Και αυτό είναι μόνο η αρχή.
Στα χαρτιά, τα plug-in hybrid είναι η θαυματουργή λύση. Μπορούν να κινηθούν 100% ηλεκτρικά από 50 έως 120+ km, ανάλογα με το μοντέλο. Και στη συνέχεια αναλαμβάνει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης για το μεγαλύτερο εύρος δράσης. Επισήμως, η αποδοτικότητα και η «πρασινάδα» τους είναι ασυναγώνιστη: Για παράδειγμα μια θηριώδης Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid με 739 άλογα εκπέμπει μόλις 45 g/km CO2, με κατανάλωση 2 lt/100 km!
Ο κύκλος πιστοποίησης για τα plug-in hybrid ανέβηκε από τα 800 στα 2.200 km και σε ευρύτερο φάσμα θερμοκρασίας. Και το 2027 θα ανέβει στα 4.260 km
Αυτά η αποδοτικότητα όμως είναι εντελώς αδύνατο να αναπαραχθεί σε πραγματική χρήση, ειδικά επειδή η χρήση των PHEV δεν είναι η βέλτιστη. Σύμφωνα με το Transport & Environment, τα εταιρικά PHEV λειτουργούν «με μπαταρία μεταξύ 11% και 15% του χρόνου». Οι εταιρείες από την άλλη, ενθαρρύνονται επίσης να τα χρησιμοποιούν, επωφελούμενες της απαλλαγή από τον φόρο επί των εταιρικών, και οι ιδιώτες δεν καλούνται να καταβάλλουν οικολογικό μάλους. Τα plug-in hybrid λοιπόν, την περνάνε φίνα!
Ωστόσο, το πρότυπο Euro 6e bis που τέθηκε εφέτος σε ισχύ, βάζει τα πράγματα τρόπον τινά στη θέση τους στοχεύοντας τα PHEV. Ως εκ τούτου, η μέθοδος πιστοποίησης άλλαξε, καθώς η απόσταση προσομοίωσης της δοκιμής αυξάνεται από τα 800 στα 2.200 km. Με τις θερμοκρασίες να ποικίλλουν επίσης καθώς είναι υψηλότερες. Αυτές οι αναθεωρημένες διαμορφώσεις, διαφοροποιούν εντελώς τα αποτελέσματα.
Για παράδειγμα, το ICCT (International Council on Clean Transportation – Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές) πραγματοποίησε αυτή τη δοκιμή το 2022 σε μια BMW X1 xDrive25e με τα αποτελέσματα να καταλήγουν επί δύο: Πιστοποιημένη επισήμως για εκπομπές CO2 45 g/km, με τη νέα μέτρηση ανέβηκε στα 96 g/km! Τα μοντέλα που έχουν ήδη εγκριθεί με τη νέα νόρμα πιστοποίησης δεν χρειάζεται να συμμορφώνονται με αυτές τις νέες διαδικασίες. Έτσι, τα PHEV που λανσαρίστηκαν πρόσφατα ή λαμβάνουν νέα πιστοποίηση δεν πετυχαίνουν τόσο πλεονεκτικά αποτελέσματα όσο πριν.
Για το 2025 και το 2026, αυτή η απότομη αύξηση των εκπομπών CO2 θα έχει μικρό αντίκτυπο στο οικολογικό μάλους που ισχύει σε χώρες της Ευρώπης – επιβάλλεται επί της τιμής του αυτοκινήτου. Και μπορεί να φτάσει από λίγες εκατοντάδες μέχρι κάποιες χιλιάδες ευρώ.
Ωστόσο, από το 2027 θα ισχύει μια νέα εξέλιξη του προτύπου, το Euro 6e bis FCM. Έτσι, η απόσταση της δοκιμής πιστοποίησης θα φτάσει τα 4.260 km και, σύμφωνα με το ICCT, αυτή η ίδια X1 θα πιστοποιείται πλέον με 122 g/km CO2.
Για την Ελλάδα, με τις υφιστάμενες χρεώσεις, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Σύμφωνα με την κλίμακα των τελών κυκλοφορίας που ισχύει αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, η BMW X1 xDrive25e θα πρέπει να πληρώσει €146,4 τη στιγμή που σήμερα δεν πληρώνει τίποτα. «Λίγα», θα πείτε. Μόνο που αυτή η κλίμακα αναμένεται να αναθεωρηθεί. Χώρια που μπορεί να θεσπιστεί κι εδώ οικολογικό μάλους που θα αυξάνεται κλιμακωτά, ανάλογα με το ύψος των εκπομπών…
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-08 15:37:00