Auto

Αφεντικό η Honda στη νέα συμμαχία με τη Nissan

Η Honda και η Nissan, η δεύτερη και η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, ανακοίνωσαν ότι σχεδιάζουν να συγχωνευθούν υπό μια νέα εταιρεία συμμετοχών έως τον Αύγουστο του 2026.

Η Honda, αναλαμβάνοντας το προβάδισμα, θα διορίζει τους περισσότερους διευθυντές και θα αποφασίζει τις βασικές στρατηγικές.

Η συγχώνευση αποσκοπεί στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας εν μέσω ραγδαίων τεχνολογικών αλλαγών και αυξανόμενου παγκόσμιου ανταγωνισμού.

Η Mitsubishi Motors, που ανήκει εν μέρει στη Nissan, μπορεί να ενταχθεί στην εταιρική σχέση μέχρι τις αρχές του 2025.

Η ανακοίνωση έγινε από τον CEO της Honda Toshihiro Mibe, τον CEO της Nissan Makoto Uchida και τον CEO της Mitsubishi Takao Kato στις 23 Δεκεμβρίου 2024, στο Τόκιο.

Ο Mibe τόνισε την ανάγκη προσαρμογής στις μελλοντικές προκλήσεις της βιομηχανίας, στοχεύοντας σε σημαντική ανάπτυξη μέχρι το 2030.

Η συγχωνευμένη οντότητα αναμένεται να επιτύχει ετήσια έσοδα άνω των 175 δισ. ευρώ λειτουργικά κέρδη άνω των 18,5 δισ. ευρώ.

Η Honda και η Nissan θα διαγραφούν από το Χρηματιστήριο του Τόκιο και θα γίνουν θυγατρικές της νέας εταιρείας συμμετοχών.

Η συγχώνευση θα επικεντρωθεί στον εξορθολογισμό των δραστηριοτήτων στην παραγωγή, την Έρευνα και Εξέλιξη, την ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη λογισμικού, ενώ θα επεκτείνουν την παγκόσμια παρουσία τους στην αγορά.

Ωστόσο, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν εμπόδια, συμπεριλαμβανομένων των επικαλυπτόμενων δραστηριοτήτων στην Ιαπωνία, της ενσωμάτωσης των premium εμπορικών σημάτων (Acura και Infiniti) και της αντιμετώπισης των μειούμενων μεριδίων αγοράς στην Κίνα.

Η Nissan, υπό οικονομική πίεση με μειωμένες πωλήσεις και χρέος, ξεκίνησε ένα σχέδιο αναζωογόνησης τον Νοέμβριο του 2024, περικόπτοντας 9.000 θέσεις εργασίας και μειώνοντας την παγκόσμια παραγωγική ικανότητα.

Η οριστικοποίηση της συγχώνευσης εξαρτάται από τη σταθεροποίηση των δραστηριοτήτων της Nissan. Εν τω μεταξύ, η Honda επαναγοράζει το 20% των μετοχών της για να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά πριν τεθούν σε ισχύ οι ρυθμιστικοί περιορισμοί.

Η πιθανή συμμετοχή της Mitsubishi θα μπορούσε να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της στη Νοτιοανατολική Ασία, τα plug-in υβριδικά και τα pickup, ενισχύοντας περαιτέρω τη συμμαχία.

Μαζί, η Honda, η Nissan και η Mitsubishi θα μπορούσαν να φτάσουν σε συνδυασμένες πωλήσεις άνω των 8 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως, μειώνοντας τη διαφορά από τα 11,09 εκατομμύρια οχήματα της Toyota που είναι η πρόβλεψη για το 2024.

Παρά τα δυνητικά οφέλη, οι προκλήσεις παραμένουν. Η ενσωμάτωση των πλατφορμών EV επόμενης γενιάς, η συγχώνευση των εταιρικών κουλτούρων και η εξισορρόπηση των υφιστάμενων συνεργασιών –η Honda με τη General Motors και η Nissan με τη Renault- δημιουργούν σημαντικές πολυπλοκότητες.

Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι ενώ η συγχώνευση προσφέρει ευκαιρίες κλίμακας και εξοικονόμησης κόστους, η επιτυχία της θα εξαρτηθεί από τη πραγματοποίησή της στην πράξη.

Η συγχώνευση βασίζεται σε προηγούμενες προσπάθειες συνεργασίας, όπως η κοινή διερεύνηση των ηλεκτρικών οχημάτων και τεχνολογιών που ανακοινώθηκε τον Μάρτιο του 2024.

Οι εταιρείες στοχεύουν τώρα στη δημιουργία μιας παγκόσμιας δύναμης της αυτοκινητοβιομηχανίας, ικανής να ανταγωνιστεί σε έναν εξελισσόμενο κλάδο, αντιμετωπίζοντας παράλληλα τις άμεσες οικονομικές και διαρθρωτικές προκλήσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-24 10:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button