Λιανεμπόριο: Καίνε τα ενοίκια στις εμπορικές πιάτσες
Ιδιαίτερη δυναμική φαίνεται ότι είχε το λιανεμπόριο το γ΄τρίμηνο του 2024, με μεγάλα και διεθνή brands να ανοίγουν νέα καταστήματα, ενώ τα ενοίκια στις μεγαλύτερες εμπορικές πιάτσες συνέχισαν την ανοδική τους πορεία.
Στην ευρύτερη εικόνα, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, σε όλη τη χώρα, το α΄ εξάμηνο του 2024, τα μισθώματα των καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 4,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Πιο συγκεκριμένα, στην Αττική η άνοδος το β΄εξάμηνο του 2024 έφτασε το 3,6%. Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους τα μισθώματα των καταστημάτων είχαν επίσης αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 5,9% στο σύνολο της επικράτειας και με 6,1% στην Αττική.
Όπως αναφέρει η νέα έρευνα της Cushman & Wakefield Proprius, για ακόμη μία χρονιά, η Ερμού κατατάσσεται ανάμεσα στους πιο ακριβούς εμπορικούς δρόμους του κόσμου, διατηρώντας τη φήμη της ως κορυφαίος προορισμός για το λιανεμπόριο στην Ελλάδα. Για το γ’ τρίμηνο του 2024, η Γλυφάδα καταγράφεται ως η δεύτερη ακριβότερη εμπορική πιάτσα στην Ελλάδα, με τα ενοίκια των καταστημάτων να διαμορφώνονται στα 150 ευρώ / τ.μ. τον μήνα.
Το ίδιο επίπεδο μισθωμάτων καταγράφηκε και στην οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη, όπου σημειώθηκε μικρή αύξηση από τα 145 ευρώ / τ.μ. που ίσχυαν την ίδια περίοδο πέρυσι. Πρόκειται μάλιστα για μια αύξηση που συνέβη λόγω και της λειτουργίας του μετρό που εκτόξευσε τις τιμές.
Στο Κολωνάκι και την Κηφισιά, τα ενοίκια ανήλθαν στα 110 ευρώ / τ.μ. τον μήνα, παραμένοντας σε υψηλά επίπεδα αλλά χαμηλότερα σε σχέση με τις κορυφαίες αγορές. Στον Πειραιά, τα ενοίκια σημείωσαν αύξηση και έφτασαν στα 100 ευρώ / τ.μ. τον μήνα, από 95 ευρώ / τ.μ. την ίδια περίοδο το 2023.
Στην Πάτρα, τα ενοίκια ήταν τα πιο χαμηλά ανάμεσα στις εξεταζόμενες περιοχές, φτάνοντας τα 88 ευρώ / τ.μ. τον μήνα, γεγονός που αναδεικνύει την οικονομική προσιτότητα της περιοχής για εμπορική δραστηριότητα. Από τις αφίξεις που ξεχώρισαν είναι τα Nike που πρόκειται να λειτουργήσουν στη Στοά Αρσακείου. Το έργο που θα ανοίξει περίπου 500 νέες θέσεις εργασίας, έχει χωριστεί σε τρεις πτέρυγες, ενώ συνολικά θα υπάρχουν 22 καταστήματα από τα 67 που υπήρχαν στο παρελθόν. Η πρώτη θα αφορά το εμπορικό κομμάτι που αναπτύσσεται από την πλευρά της Σταδίου. Συγκεκριμένα, θα δημιουργηθούν καταστήματα από 300 και 1.000 τ.μ.».
Στο πλαίσιο αυτό ήδη έχει γίνει γνωστό ότι θα εγκατασταθεί στον χώρο ο όμιλος Notos Συμμετοχών, με τις μάρκες The Bostonians και Lacoste αλλά και η BSB. Σύμφωνα με την έρευνα, οι κεντρικές εμπορικές αγορές της Αθήνας κατέγραψαν την έναρξη λειτουργίας συνολικά 28 νέων καταστημάτων, αναδεικνύοντας την εμπορική δυναμική της πόλης. Μεταξύ αυτών, το Zara Home εγκαινίασε έναν νέο, εντυπωσιακό χώρο 450 τ.μ. στο The Mall Athens, ενισχύοντας την παρουσία του στην αγορά.
Παράλληλα, η iStorm άνοιξε το 17ο κατάστημά της, αυτή τη φορά στην Κηφισιά, επεκτείνοντας το δίκτυό της στον τομέα της τεχνολογίας. Ο όμιλος Fais, σε συνεργασία με τον Michael Kors, λάνσαρε ένα κομψό κατάστημα 250 τ.μ. στο City Link, ενώ η JD Sports έκανε το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο του flagship store της στην Ερμού, τον πιο εμπορικό δρόμο της Αθήνας. Στη Θεσσαλονίκη, η Hondos Center εγκαινίασε το τέταρτο κατάστημά της, ενισχύοντας την παρουσία της στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας.
Επιπλέον, η discount αλυσίδα Mere, μετά από τρία χρόνια επενδυτικής αδράνειας, επέστρεψε δυναμικά, ανοίγοντας το πρώτο της κατάστημα στα δυτικά της Θεσσαλονίκης, στον Εύοσμο. Παράλληλα, προχώρησε σε δύο ακόμη νέα ανοίγματα, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές της στην Καλαμάτα και την Αμαλιάδα.
Στις νέες αφίξεις του τρίτου τριμήνου είναι το νέο κατάστημα της εταιρείας κοσμημάτων, Pandora στην οδό Ερμού 50, επιφάνειας 660 τετραγωνικών μέτρων, το καινούργιο κατάστημα της Attrattivo επιφάνειας 173 τετραγωνικών μέτρων στο Ηράκλειο Κρήτης. Καταστήματα μίσθωσαν επίσης η αλυσίδα υποδημάτων, Χαραλάς, του ομίλου Φάις στη Λάρισα (291 τ.μ.), ενώ η Pandora μίσθωσε δύο ακόμα σημεία 245 και 101 τετραγωνικών μέτρων στη Μαιζώνος στην Πάτρα και στην οδό Ταξιαρχών στον Κορυδαλλό. Επίσης, η αλυσίδα υποδημάτων Envie Shoes μίσθωσε κατάστημα 96 τετραγωνικών στην πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό.
Το νησί των ανέμων επιβεβαιώνει τη φήμη του ως προορισμός υψηλής αισθητικής και πολυτέλειας στον χώρο του retail, με έξι εντυπωσιακά νέα ανοίγματα που πραγματοποιήθηκαν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024. Συγκεκριμένα, πρόκειται για μια μπουτίκ 150 τετραγωνικών μέτρων του Tommy Hilfiger, η οποία προσφέρει την κομψότητα και την ποιότητα που χαρακτηρίζει το brand. Επιπλέον, το νέο pop – up κατάστημα της BOSS εισάγει έναν μοντέρνο και καινοτόμο τρόπο παρουσίασης των συλλογών του οίκου.
Ένα νέο σημείο Karl Lagerfeld προστέθηκε στη λίστα, ενισχύοντας την παρουσία του iconic brand στο νησί. Η Missoni εγκαινίασε μια boutique με τις χαρακτηριστικές γραμμές και τα μοτίβα που την έχουν κάνει διάσημη παγκοσμίως. Επίσης, το κατάστημα Tzemis Z έρχεται να προσφέρει μοναδικές επιλογές για τους λάτρεις του design και της ποιότητας. Τέλος, το εστιατόριο DB προσθέτει μια γαστρονομική εμπειρία υψηλών προδιαγραφών, ολοκληρώνοντας το πολυτελές προφίλ του νησιού.
Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-23 06:54:00