Το Google δίνει… φτερά στην ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας
Από «πέρασμα» σε «προορισμό» μετεξελίσσεται η Αθήνα, γεγονός που αποτυπώνεται στην ισχυρή ζήτηση που καταγράφεται για την πόλη και το 2025.
«Το 2024 πήγε σχετικά καλά για τα ξενοδοχεία της Αθήνας. Το καλοκαίρι καταγράφηκαν μειωμένες πληρότητες, αλλά καλές τιμές. Από δω και πέρα ανησυχούμε λίγο για την πολιτική κατάσταση στην Ευρώπη και δη στη Γερμανία και στη Γαλλία, αλλά και για τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Φαίνεται όμως ότι η ζήτηση διατηρείται και ευελπιστούμε ότι αυτό θα συνεχίσει τους επόμενους μήνες και τον επόμενο χρόνο», επεσήμανε στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης ο Ευγένιος Βασιλικός, νεοεκλεγείς πρόεδρος της Ένωσης Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ).
Σύμφωνα, δε, με τα στοιχεία που γνωστοποίησε ο Ευριπίδης Τζήκας, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΞΑΑ και γενικός διευθυντής του ξενοδοχείου Athens Capital Hotel – MGallery Collection, οι αναζητήσεις των ταξιδιωτών μέσω Google για την Αθήνα έχουν ενισχυθεί σε ποσοστό έως 50% σε ετήσια βάση για το 2025.
Πιο συγκεκριμένα, με βάση τα ευρήματα, οι αναζητήσεις των Αμερικανών για την ελληνική πρωτεύουσα έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 50%, ακολουθούν οι Ισραηλινοί με άνοδο 30% και έπονται Βρετανοί στο 15% και Γάλλοι στο 4%, εξέλιξη που παραπέμπει στην καθιέρωση της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού.
Καταλυτικό ρόλο στην προσέλκυση περισσότερων Αμερικανών το 2025 αναμένεται να διαδραματίσει και ο αυξημένος αριθμός απευθείας συνδέσεων του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» με τα αεροδρόμια που βρίσκονται στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Υπενθυμίζεται ότι σε εβδομαδιαία βάση οι συνδέσεις με ΗΠΑ ήταν περισσότερες από ποτέ το καλοκαίρι του 2024 φτάνοντας τις 82, αριθμός που αναμένεται να ενισχυθεί κατά 16 επιπλέον δρομολόγια τη σεζόν του 2025.
Ενδεικτικό, πάντως, της καθιέρωσης της Αθήνας ως προορισμού στις συνειδήσεις των ταξιδιωτών είναι και το γεγονός ότι η ελληνική πρωτεύουσα μπαίνει στο κάδρο των προορισμών που επιλέγουν Ευρωπαίοι και μη για να εκδράμουν την περίοδο των εορτών, με τις κρατήσεις σε ξενοδοχεία του κέντρου της Αθήνας να καταγράφουν αύξηση σε ποσοστό 30% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Ένα ακόμη στοιχεία που συνηγορεί στην ανάδειξη της Αθήνας ως προορισμού και όχι ως ενδιάμεσου σταθμού είναι το γεγονός ότι πέρυσι η ελληνική πρωτεύουσα φιλοξένησε περί τα 7,5 εκατ. τουρίστες, αριθμός πολύ υψηλότερος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Μάλιστα, όπως τόνισε η Ισμήνη Παναγιωτοπούλου, β’ αντιπρόεδρος της ΕΞΑΑΑ, πέρα από τους ταξιδιώτες υψηλού εισοδηματικού προφίλ που επιλέγουν τα πολυτελή ξενοδοχεία της πόλης για τη διαμονή τους, πολλοί τουρίστες, κυρίως από χώρες της Ασίας, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Κύπρο, επιλέγουν τα μικρότερης κατηγορίας ξενοδοχεία της Αθήνας και δαπανούν μεγάλα χρηματικά ποσά για φαγητό και ψώνια.
Οι προκλήσεις και οι νέες αγορές
Ως προς τα μείζονα ζητήματα που ταλανίζουν τους ξενοδόχους της Αθήνας, ο Ευγένιος Βασιλικός εστίασε στις υποδομές.
«Το βασικό ζήτημα είναι το κομμάτι των υποδομών της πόλης και της περιφέρειας και πού θέλουμε να φτάσουμε όχι το 2025 και το 2026, αλλά το 2035 και το 2036. Σε αυτό το κομμάτι προσπαθούμε να δίνουμε έμφαση για να χαράξουμε μια στρατηγική πιο μακροχρόνια από αυτή που βλέπουμε μέχρι τώρα. Είναι πολύ εύθραυστο προϊόν ο τουρισμός και το έχουμε ζήσει πολλές φορές και στην Αθήνα», τόνισε χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά τις νέες αγορές στις οποίες στοχεύει η ΕΞΑΑΑ για την προσέλκυση περισσότερων τουριστών, ο πρόεδρος της Ένωσης εστίασε για τα επόμενα χρόνια στο «άνοιγμα» της Κίνας και της Ινδίας. «Είναι αγορές που περιμένουμε γενικά ως Ευρώπη», είπε.
Σχετικά με την ανάπτυξη της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων και το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού που βρίσκεται στα δημόσια διαβούλευση, ο Ευγ. Βασιλικός σχολίασε:
«Η ανεξέλεγκτη ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης δημιουργεί πολλά προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν συνολικά, είτε στο κομμάτι των υποδομών, είτε στην υπερσυγκέντρωση τουριστών. Πρέπει με κάποιο τρόπο να αντιμετωπιστούν συνολικά, όχι μόνο με απαγόρευση νέων αδειών για καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης σε τρία διαμερίσματα της Αθήνας, δίνοντας περιθώριο τεσσάρων μηνών που μπορεί ο καθένας να βγάλει Αριθμό Μητρώο Ακινήτου».
«Με τις φορολογικού χαρακτήρα παρεμβάσεις της κυβέρνησης και με το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού που τίθενται κάποιες προδιαγραφές γίνονται κάποια βήματα, αλλά βλέπουμε ότι σε άλλες χώρες γίνονται πολύ πιο “τολμηρές” παρεμβάσεις και θεωρούμε ότι είμαστε πάλι πίσω και θα λέμε τα ίδια».
Οι επιδόσεις των ξενοδοχείων
Με βάση τα τελευταία στοιχεία της ΕΞΑΑΑ, η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας τον φετινό Οκτώβριο σημειώθηκε αύξηση κατά 2,2% σε σύγκριση και με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, με το 10μηνο να κλείνει στο 1,6%.
Από πλευράς μέσης τιμής δωματίου ο Οκτώβριος 2024 ήταν καλύτερος κατά 9% έναντι του Οκτωβρίου 2023. Αντίστοιχα και σε επίπεδο 10μήνου η μέση τιμή σημείωσε αύξηση 8,9%.
Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-18 07:32:00