Δοκιμή: BMW X3 20d xDrive
Στην… κινούμενη άμμο της σημερινής αυτοκινητοβιομηχανίας, κάθε απόφαση θα πρέπει να μετριέται δύο και τρεις φορές. Οι Ευρωπαίοι έπαθαν με τα μεγαλεπήβολα σχέδια της ηλεκτροκίνησης και τώρα προσγειώνονται και πάλι στην πραγματικότητα της αγοράς. Εκεί που τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης παραμένουν ακόμα η «τράπεζα» που κόβει ζεστό χρήμα για όλες τις εταιρείες.
Για την BMW όμως τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και πολλές φορές εκφρασμένα από τα «μεγάλα κεφάλια». Τα κλασικά μοτέρ θα παραμείνουν στην ζωή όσα χρόνια χρειαστεί και όσο οι καταναλωτές τα ζητούν. Δηλαδή, τουλάχιστον μία δεκαετία ακόμα (και βλέπουμε…)
Παράλληλα λοιπόν με το εκτενές και πολύ ενδιαφέρον ηλεκτρικό της πρόγραμμα, η γερμανική εταιρεία συνεχίζει απτόητη να φέρνει στην αγορά αυτοκίνητα όπως η Χ3 που κρατούν ανοιχτές τις γέφυρες με όλα όσα μας έφεραν ως εδώ.
Το πρώτο SAV της αγοράς παρουσιάστηκε πριν 20 χρόνια και αυτή είναι η 4η γενιά έχοντας πίσω της πάνω από 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις. Μιλάμε δηλαδή για ένα μοντέλο στην καρδιά της γκάμας της γερμανικής εταιρείας, ένα ξεκάθαρο best-seller εξίσου σημαντικό με την «αιώνια αγαπημένη», την 3άρα, ιδίως σε κάποιες αγορές όπου τα SUV κυριαρχούν ως προτάσεις χωρίς δεύτερη σκέψη.
Η νέα γενιά αποκαλύπτει μια εκλεπτυσμένη σχεδιαστική γλώσσα που δίνει έμφαση στις εκτεταμένες επιφάνειες και τις χαρακτηριστικές αναλογίες, με αποτέλεσμα μια έντονα δυναμική αλλά και εντυπωσιακή εμφάνιση. Ίσως ξενίσει σε αρχική φάση, όμως είναι ένα τολμηρό βήμα χωρίς υπερβολές και τις πρόσφατες ακροβασίες της BMW σε άλλα της μοντέλα.
Οι διαστάσεις του αμαξώματος έχουν πάρει την ανιούσα όπως άλλωστε είναι τυπικό πλέον σε όλη την αγορά ανεξαρτήτων κατηγορίας. Το μήκος είναι 4.755 χιλιοστά (αυξημένο κατά 34 ολόκληρα χιλιοστά από πριν), το πλάτος 1.920 χιλιοστά (+29 χιλιοστά_ και ύψος 1.660 χιλιοστά (-25 χιλιοστά).
Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι είναι αυξημένα και τα μετατρόχια, κατά 1.636 χιλιοστά εμπρός και 1.681 χιλιοστά πίσω, συμβάλλοντας ακόμα περισσότερο στην έντονα αθλητική όψη της νέας Χ3.
Στο μπροστινό μέρος, η X3 διαθέτει μια νέα διαμόρφωση, με κάθετη μάσκα και τις διαγώνιες γρίλιες να δημιουργούν ένα πολύ μοντέρνο στιλ, που επιβάλλεται στον δρόμο (έστω και αν ξενίσει αρχικά τους φανατικούς της εταιρείας).
Ο προαιρετικός φωτισμός περιγράμματος της μάσκας, με την ονομασία BMW Iconic Glow, που πρωτοείδαμε στην ΧΜ τονίζει αυτό το σχεδιαστικό στοιχείο, κάνοντας το αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο, ιδίως τη νύχτα.
Οι ενσωματωμένοι αισθητήρες κάμερας και ραντάρ υποστηρίζουν τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, ενώ τα ενεργά πτερύγια ψύξης στο κάτω τμήμα βελτιστοποιούν τη ροή του αέρα.
Τα νέα φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν προβολείς σχήματος L για τα φώτα ημέρας και τα φλας, ενώ η χαμηλή και η υψηλή δέσμη εκπέμπονται από τους νέους προσαρμοζόμενους προβολείς LED με λειτουργίες matrix μεγάλης δέσμης και αστικού φωτισμού που διατίθενται προαιρετικά.
Το προφίλ του αυτοκινήτου ρίχνει «κλεφτές ματιές» στην ηλεκτρική iX και έχει αποκτήσει έναν λουσάτο δυναμισμό, ενώ τα τονισμένα φτερά και οι χαρακτηριστικές λεπτομέρειες στο τελείωμα της οροφής, του προσδίδουν έναν ξεκάθαρα σπορτίφ χαρακτήρα, που κρύβει ιδανικά το μεγάλο πλέον μήκος του αμαξώματος.
Το πίσω μέρος είναι ίσως το πιο απέριττο αλλά και το πιο στυλιζαρισμένο από όλο το αυτοκίνητο, τονίζοντας την μυώδη φιλοσοφία του σχεδίου με κάμποσα αεροδυναμικά βοηθήματα και νέα φωτιστικά σώματα που εξελίσσουν αισθητικά την κεντρική σχεδιαστική ιδέα όλων των μοντέλων της σειράς Χ της BMW.
Στη νέα γκάμα υπάρχουν επίσης πολλά καινούργια χρώματα, μεταξύ των οποίων κάποια πολύ εντυπωσιακά ματ, και μία πληθώρα από ζάντες να επιλέξει κανείς, με τις βασικές εκδόσεις να ξεκινούν από τις 18 ίντσες.
Tο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε ένα πολύ όμορφο σετ ζαντών των 21 ιντσών με ελαστικά 245/40 εμπρός και 285/30 στον πίσω άξονα.
Περνώντας στο εσωτερικό, η ταξική άνοδος της X3 γίνεται ακόμα πιο εμφανής. Το σαλόνι έχει πλέον πολλά στοιχεία από τα μεγαλύτερα και πιο πολυτελή μοντέλα της BMW, ενώ παράλληλα είναι «φορτωμένο» με ότι μπορεί να βάλει ο νους σας τόσο στο ψηφιακό κομμάτι όσο και στα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού.
Η σχεδίαση του ταμπλό είναι πληθωρική και κάποιες στιγμές ίσως και λίγο φλύαρη (η επιφάνεια με τους διακόπτες στις πόρτες είναι μάλλον υπερβολική). Για την πληροφόρηση του οδηγού και των επιβατών υπάρχει η γνωστή από τα μεγαλύτερα μοντέλα κυρτή επιφάνεια BMW Curved Display με δύο οθόνες, 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μία 14,9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων.
Το ψηφιακό αυτό περιβάλλον βρίσκεται κάτω από τον έλεγχο του πιο σύγχρονου λογισμικού BMW Operating System 9, το οποίο είναι ένα κέντρο ελέγχου όλων των σύνθετων παροχών. Για την αξιοποίηση όλης αυτής της υπολογιστικής δύναμης υπάρχουν επιλογές μέσω φωνητικού ελέγχου, μέσω της αφής στις οθόνες αλλά και μέσω αρκετών διακοπτών που υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα.
Το να πούμε το τι κάνουν όλα αυτά ξεφεύγει από την λογική και την έκταση της δοκιμής. Αρκούμαστε στο να σημειώσουμε ότι ακόμα και ο πιο «ψείρας» δύσκολα θα βρει κάτι που να λείπει από τον βασικό εξοπλισμό.
Και αυτός που θα χρειαστεί το κάτι παραπάνω, θα το βρει στον πλούσιο (και κατά παράδοση… τσουχτερό) τιμοκατάλογο των έξτρα της BMW, όπως το απίστευτο ηχοσύστημα της Harman Kardon που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
Από τα στοιχεία που εντυπωσιάζουν είναι ο εσωτερικός φωτισμός με πάνελ που διατρέχουν από άκρη σε άκρη το ταμπλό και αλλάζουν χρώμα ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης.
Στα θετικά θα συμπεριλάβουμε την εξαιρετική θέση οδήγησης, την αψεγάδιαστη ποιότητα κατασκευής (αν και κάποια υλικά στα χαμηλά θα μπορούσαν να είναι πιο προσεγμένα) και βέβαια εκείνη την αίσθηση ευζωίας που ξεχειλίζει σε κάθε γωνιά του αυτοκινήτου.
Επισταμένη δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της βελτίωσης του NVH, καθώς έχουν γίνει αρκετές παρεμβάσεις με πρόσθετα ηχοαποροφητικά υλικά στα παράθυρα και τον χώρο του κινητήρα. Υπάρχει επίσης ένα νέο αμορτισέρ για το τιμόνι και νέα υδραυλικά σινεμπλόκ στην ανάρτηση για τη μείωση των κραδασμών και την πιο άνετη οδήγηση.
Τα χαρακτηριστικά ασφαλείας της νέας X3 είναι εξαιρετικά πληθωρικά και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων Active Blind Spot Detection, Lane Departure Warning, Frontal Collision Warning και Active Driving Assistant και πολλά ακόμα.
Το αυτοκίνητο προσφέρει επίσης μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, με τους αισθητήρες να ενσωματώνονται διακριτικά στη σχεδίαση, ώστε να μην διαταράσσεται η αισθητική του οχήματος.
Μικρές ενστάσεις για την εργονομία υπάρχουν (εντελώς ακατανόητη η επιλογή ρύθμισης για τον κεντρικό αεραγωγό του κλιματισμού) ενώ και οι ρυθμίσεις των αμέτρητων συστημάτων χρειάζονται αρκετή εξοικείωση και εντατικά φροντιστήρια στα μενού του συστήματος πολυμέσων.
Για τους χώρους προφανώς και δεν υπάρχει κανείς να εκφράσει παράπονο, μιας και ήδη μιλάμε για μια νέα γενιά της Χ3 που έχει ανοίξει τα φτερά της για τις πιο πάνω κατηγορίες. Πέντε επιβάτες θα βολευτούν άνετα, με τους πίσω να έχουν στην διάθεσή τους όλες τις ανέσεις και ξεχωριστές ρυθμίσεις για τον κλιματισμό.
Τεράστιος είναι και ο χώρος των αποσκευών, ξεκινώντας από τα 570 λίτρα και φθάνοντας έως και τα 1.700 λίτρα. Ο χώρος αυτός είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος χάρη στο κανονικό του σχήμα, ενώ υπάρχουν και έξτρα χώροι για φόρτωση κάτω από το δάπεδο. Στα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται η αυτόματη λειτουργία της πίσω πόρτας και το Comfort Access για άνοιγμα και κλείσιμο χωρίς χέρια.
Περνώντας στα μηχανικά μέρη, να σημειώσουμε εξ’ αρχής ότι η νέα Χ3 χρησιμοποιεί και αυτή μία εξελιγμένη εκδοχή του πλαισίου CLAR, πάνω στο οποίο βασιζόταν και η προηγούμενη γενιά. Υπάρχουν πάντως αρκετές επεμβάσεις και βελτιώσεις έτσι ώστε η νέα Χ3 να ανταποκρίνεται καλύτερα στον αναβαθμισμένο ρόλο της.
Ο κινητήρας στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι ο δίλιτρος diesel (ευτυχώς υπάρχει ακόμα…), με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και πολλές βελτιώσεις στους θαλάμους καύσης και τα μηχανικά του μέρη ώστε να έχει μικρότερες τριβές και ακόμα καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης και οικονομίας στο καύσιμο. Βελτιωμένη είναι και η διαδικασία υπετροφοδότησης δύο σταδίων, το σύστημα ψεκασμού και το σύστημα ανακύκλωσης των καυσαερίων.
Όλα αυτά οδηγούν σε απόδοση 197 ίππων και 400 Nm ροπής, με την επιτάχυνση στα 100 χλμ/ώρα από στάση να έρχεται σε 7,7 δευτερόλεπτα. Στην πράξη πάντως, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα δυο-τρία καλύτερα diesel σύνολα της αγοράς, και είναι πραγματικά κρίμα που όλη αυτή η τεχνολογία βρίσκεται πλέον στα αζήτητα (τουλάχιστον στην χώρα μας), έχοντας φθάσει σε τέτοιο βαθμό εξέλιξης.
Το κιβώτιο μεταφοράς της κίνησης είναι ένα οκτατάχυτο αυτόματο, το κλασικό Steptronic της BMW, το οποίο έχει μειωμένο βάρος και αναβαθμισμένο λογισμικό για πιο ομαλές αλλαγές (υπάρχουν και paddles στο τιμόνι για όσους θέλουν να έχουν πιο άμεσο έλεγχο).
Υπάρχει επίσης και το σύστημα τετρακίνησης xDrive που είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα της X3, το οποίο βρίσκεται ήδη στην τέταρτη γενιά του, το οποίο είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό χάρη στις αρκετές επεμβάσεις που έχει δεχτεί ο προγραμματισμός λειτουργίας του πολύδισκου συμπλέκτη.
Οδηγώντας την Χ3 με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, αυτό που αμέσως γίνεται αντιληπτό είναι ότι το αυτοκίνητο έχει ξεφύγει από τα μέχρι τώρα πλαίσια στο γενεαλογικό δέντρο της BMW, και βρίσκεται πλέον μία κατηγορία πάνω, πολύ κοντά στην Χ5.
Η αίσθηση που απολαμβάνει κανείς στο ταξίδι, και αν ξεχάσει την ένδειξη στην πίσω πόρτα, αρμόζει πολύ περισσότερο σε luxury ακριβές προτάσεις, παρά στη μεσαία πρόταση της BMW στα SUV.
Το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με την ανάρτηση με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ δημιουργούν ένα σύνολο που κινείται με έναν εντελώς «αέρινο» τρόπο, διατηρώντας πάντα τον έλεγχο του αυτοκινήτου και αποκόπτοντας την καμπίνα από τα καμώματα της ασφάλτου.
Παράλληλα έχει και εκείνο το χάρισμα των αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρείας να διατηρεί ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο, παραμένοντας όσο χρειάζεται ενδοτική για να μην κουράζει αλλά σε καμία περίπτωση χαλαρή.
Αυτό το πακέτο ανάρτησης-πλαισίου συνδυάζεται με το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι, δημιουργώντας ένα κλασικό BMW-δίστικο σύνολο, που δίνει εξίσου έμφαση στην πολυτελή μετακίνηση αλλά και στην ικανοποίηση του οδηγού.
Η σπορτίφ διάσταση είναι πανταχού παρούσα (τηρουμένων των αναλογιών και πάντα σε αντιστοιχία με τον γερμανικό ανταγωνισμό), με την X3 να είναι με διαφορά το πιο οδηγοκεντρικό SUV σε αυτή την κατηγορία.
Ιδίως στην ρύθμιση sport, όπου η πιο σφιχτή ανάρτηση, το «ξύπνημα» του Steptronic και η πιο άμεση απόκριση του κινητήρα το κάνουν πραγματική απόλαυση αν βρεθείς σε δρόμο με στροφές (και αρκετά φαρδύ για να χωρέσει).
Σε αυτή την ρύθμιση η ανάρτηση “ακούγεται” λίγο παραπάνω και έχει πιο έντονες αντιδράσεις στα εγκάρσια, κάτι που όμως οφείλεται και στις 21άρες ζάντες αλλά και στα πολύ χαμηλού προφίλ run flat ελαστικά.
Ο κινητήρας στέκεται στο ύψος των περιστάσεων που δημιουργεί η νέα υπόσταση της Χ3. Ήταν και παραμένει ένα από τα καλύτερα diesel μοτέρ που φτιάχτηκαν ποτέ, ήσυχο και πολιτισμένο, με πλούσια ροπή και μπόλικο γκάζι. Παράλληλα είναι και πολύ οικονομικό, με τη μέση κατανάλωση της δοκιμής μας σε ένα τυπικό οικογενειακό ταξίδι μόλις να ξεπερνά τα 7 λίτρα/100 χλμ.
Συνοψίζοντας, η νέα X3 είναι με διαφορά η καλύτερη εκδοχή του αυτοκινήτου και αυτή που εκφράζει καλύτερα και πιο οργανωμένα το πνεύμα της νέας εποχής της BMW. Μιας εποχής που θέλει τους Βαυαρούς να υποκύπτουν στις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, όμως δεν κλείνουν τα μάτια και τα αυτιά τους εκεί που βρίσκεται η καρδιά τους, στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Με ξεκάθαρα luxury χαρακτηριστικά και αύρα μεγαλύτερης και πιο ακριβής κατηγορίας, αυτή η γενιά της X3 δείχνει να έχει βρει την χρυσή τομή μεταξύ των απαιτήσεων των καταναλωτών παγκοσμίως (μην ξεχνάμε την Κίνα) και την μεγάλη παράδοση της BMW στην κατασκευή αυτοκινήτων που προάγουν την οδηγική ευχαρίστηση.
Τα 70+ χιλιάρικα που κοστίζει η πετρελαιοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας είναι πλέον πολλά λεφτά, ιδίως αν σκεφτούμε από που ξεκίνησε και που έχει φθάσει σήμερα η X3.
Τα αξίζει όμως, και με το παραπάνω, όντας μία πρόταση που η εκλεπτυσμένη πολυτέλεια και το τεχνολογικό tour-de-force πάει χέρι-χέρι με την βαθιά επιμονή των ανθρώπων της BMW να μην παραδίδουν τα όπλα ακόμα και στους δύσκολους καιρούς της εύκολης ομογενοποίησης.
Η X3 μεγάλωσε, ομόρφυνε (ναι, αν την δείτε από κοντά θα μας πιστέψετε…), έγινε μία «μικρή» X5, έγινε πιο πλούσια χωρίς όμως την έπαρση του νεοπλουτισμού. Και παραμένει το αυτοκίνητο που δεν χορταίνει μόνο τα μάτια και τη ματαιοδοξία όσων την αποκτήσουν. Αλλά μιλά και στην καρδιά του οδηγού, όπως μία γνήσια BMW μπορεί να κάνει.
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW X3 20d xDrive
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.995 cc
Ισχύς: 197 PS/4.000 rpm
Pοπή: 400 Nm/1.500-2.750 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσρις τροχούς
Κιβώτιο: Οκτατάχυτο αυτόματο Steptronic
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,7 sec
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,8 lt/100 km /7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 153 gr/km
Διαστάσεις: (Μ/Π/Y): 4.755/1.920/1.660 mm
Μεταξόνιο: 2.865 mm
Βάρος: 1.890 kg
Χώρος αποσκευών: 570-1.700 lt
Τιμή: Από 70.700 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-18 08:00:00