Η Google «εκπαιδεύει» τους Έλληνες στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Στον γαλαξία της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) εισέρχεται το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα. Οι σχετικές ανακοινώσεις έγιναν χθες στο πλαίσιο εκδήλωσής του Google AI Connect με τίτλο «Unlocking Greece’s potential with AI, together» από τον υπουργό Παιδείας κ. Κ. Πιερρακάκη και τη Γενική Διευθύντρια Νοτιοανατολικής Ευρώπης της Google Πέγκυ Αντωνάκου
Πριν την έναρξη της εκδήλωσης είχε προηγηθεί και σεμινάριο από την Google στα μέλη του υπουργικού συμβουλίου, συμπεριλαμβανομένου και του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη που … έκατσαν στα θρανία για να εμβαθύνουν στην νέα τεχνολογία που αλλάζει τα παγκόσμια δεδομένα.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) και η Εκπαίδευση στην Ελλάδα
Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας κ. Κ. Πιερρακάκης κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης προανήγγειλε την εισαγωγή του ψηφιακού βοηθού για τους μαθητές με στόχο την εισαγωγή της σύγχρονης τεχνολογίας στη μαθησιακή διαδικασία. Τόνισε πως θα ενσωματώνει στοιχεία ΤΝ και θα παρέχει εξατομικευμένη υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία. «Πιστεύουμε ότι η ΤΝ είναι το μέλλον της εκπαίδευσης και η εφαρμογή της θα βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και να ανταποκριθούν στις ανάγκες του 21ου αιώνα», δήλωσε ο υπουργός. Η πρωτοβουλία αυτή θα αφορά όλους τους μαθητές, και μάλιστα, όπως διευκρίνισε ο κ. Πιερρακάκης, η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα είναι διαθέσιμη τόσο σε δημόσια όσο και σε ιδιωτικά σχολεία, προσφέροντας ίσες ευκαιρίες σε όλους.
Ο υπουργός εξέφρασε την πεποίθηση ότι η συμπερίληψη όλων των παιδιών στο πρόγραμμα αυτό, ανεξαρτήτως σχολείου και κοινωνικοοικονομικής κατάστασης, αποτελεί θεμέλιο για την επιτυχία της όλης προσπάθειας. «Η εκπαίδευση δεν πρέπει να είναι περιορισμένη μόνο στους μαθητές με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την τεχνολογία. Όλοι οι μαθητές πρέπει να έχουν την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη», επεσήμανε.
Σύμφωνα με τον κ.Πιερρακάκη, οι στρατηγικές αυτές δεν περιορίζονται μόνο στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, αλλά συνδέονται και με την ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού πλαισίου που θα επιτρέπει στους μαθητές και τους δασκάλους να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες. Ένα κρίσιμο στοιχείο αυτής της στρατηγικής είναι η εκπαίδευση των δασκάλων και των καθηγητών προκειμένου να μπορούν να αξιοποιήσουν τα εργαλεία αυτά στην καθημερινή διδασκαλία τους. Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση έχει ήδη ξεκινήσει προγράμματα κατάρτισης για χιλιάδες εκπαιδευτικούς και δημοσίους υπαλλήλους.
Ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι η ελληνική κοινωνία έχει σημαντικές δυνατότητες στον τομέα της τεχνολογίας, αλλά χρειάζεται να ενισχύσει τη συνεργασία μεταξύ των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων για να δημιουργήσει ένα βιώσιμο και ανταγωνιστικό τεχνολογικό οικοσύστημα. Ο υπουργός υπογράμμισε, επίσης, ότι η στρατηγική αυτή συνδέεται άμεσα με τη ψηφιακή στρατηγική της χώρας, που περιλαμβάνει την ανάπτυξη υποδομών και την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ώστε να προετοιμάσουν τους μαθητές για τις προκλήσεις του μέλλοντος. «Η εκπαίδευση είναι το κλειδί για να διασφαλίσουμε ότι οι νέες γενιές θα είναι έτοιμες για τον ψηφιακό κόσμο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ανάγκη για ταχεία υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών
Σύμφωνα με την κ. Αντωνάκου η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) αποτελεί τη «ραχοκοκαλιά» της επόμενης αναπτυξιακής φάσης για τη χώρα. Αναφέρθηκε στον κρίσιμο ρόλο που θα παίξει η τεχνολογία στην παραγωγική διαδικασία και την οικονομία της χώρας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ταχεία υιοθέτηση αυτών των τεχνολογιών προκειμένου να μη χαθεί το πλεονέκτημα στον διεθνή ανταγωνισμό.
«Στα επόμενα 10 χρόνια, η Τεχνητή Νοημοσύνη θα ενσωματωθεί πλήρως στην παραγωγή και στην οικονομία μας», ανέφερε η κ. Αντωνάκου, επισημαίνοντας ωστόσο ότι εάν η χώρα καθυστερήσει στην υιοθέτηση αυτών των νέων τεχνολογιών, το ποσοστό της συνεισφοράς της στην παγκόσμια αγορά θα μειωθεί δραματικά. Η Ελλάδα, τόνισε, δεν είναι μόνη της στον αγώνα για την κυριαρχία της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς πολλές άλλες χώρες επιταχύνουν τις διαδικασίες εκσυγχρονισμού.
Η Ελλάδα καλείται, λοιπόν, να εκμεταλλευτεί τις τεχνολογικές υποδομές, να δημιουργήσει ένα ευνοϊκό κανονιστικό πλαίσιο, να προχωρήσει σε συνεχή εκπαίδευση των πολιτών και να συγχρονίσει το εκπαιδευτικό της σύστημα με τις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής. Η κ. Αντωνάκου σημείωσε ότι η χώρα μας έχει ήδη προχωρήσει σε σημαντικές πρωτοβουλίες και έργα, όπως η πρωτοβουλία της Google για δωρεάν εκπαίδευση σε τεχνητή νοημοσύνη. Από τον Απρίλιο, 15.000 Έλληνες πολίτες έχουν εκπαιδευτεί σε νέες τεχνολογίες, μεταξύ των οποίων δημόσιοι υπάλληλοι, φοιτητές και προσωπικό από τα πανεπιστήμια Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
Η ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση είναι επιτακτική, καθώς τα νέα αυτά εργαλεία δίνουν στους πολίτες και τις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να αναπτυχθούν σε νέες κατευθύνσεις και να ενισχύσουν τις ικανότητές τους στον ψηφιακό κόσμο. Η δημιουργία ενός κατάλληλου οικοσυστήματος για την ανάπτυξη των ψηφιακών τεχνολογιών είναι, σύμφωνα με την κ. Αντωνάκου, απαραίτητη για να διασφαλιστεί ότι η Ελλάδα δεν θα χάσει τις ευκαιρίες που προσφέρει η 4η βιομηχανική επανάσταση.
Αναφερόμενη στην ανάγκη για συνεργασία, τόνισε τη σημασία της συντονισμένης δράσης μεταξύ κυβέρνησης, επιχειρηματικής κοινότητας και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της ψηφιακής αναβάθμισης. «Μόνο μαζί μπορούμε να κερδίσουμε αυτό το ιστορικής σημασίας στοίχημα», είπε χαρακτηριστικά, καλώντας όλους τους εμπλεκόμενους να ενωθούν και να εργαστούν από κοινού για την ψηφιακή πρόοδο της χώρας.
Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-12 08:15:00