Κενό στη ναυτιλιακή βιομηχανία – Έλλειμμα 90.000 εκπαιδευμένων ναυτικών μέχρι το 2026
Η ναυτιλιακή βιομηχανία παλεύει με την παγκόσμια έλλειψη ναυτικών, η οποία τροφοδοτεί ένα ανησυχητικό μείγμα από πλαστά βιογραφικά, ατυχήματα στη θάλασσα και αυξημένα ναύλα, μάλιστα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ICS αναμένεται έλλειμμα 90.000 εκπαιδευμένων ναυτικών μέχρι το 2026.
«Βλέπουμε μια συνεχή έλλειψη ναυτικών», δήλωσε στο CNBC ο Rhett Harris, ανώτερος αναλυτής στελέχωσης στην Drewry.
Αν και ο αριθμός των πλοίων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια «εκθετικά» σε χιλιάδες ετησίως, η αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού που απαιτείται για αυτά τα πλοία δεν έχει συμβαδίσει, είπε.
«Οι εταιρείες πρέπει να απασχολούν ναυτικούς με λιγότερη εμπειρία από ό,τι θα ήθελαν ιδανικά», πρόσθεσε ο Harris, ο οποίος σημείωσε ότι οι ανώτεροι αξιωματικοί, και ιδίως οι μηχανικοί, είναι σε μικρότερη διαθεσιμότητα από ό,τι οι αξιωματικοί καταστρώματος.
Οι επιθέσεις των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα και η συνεχιζόμενη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας έχουν ως αποτέλεσμα να επηρεαστεί η διαθεσιμότητα εξειδικευμένων ναυτικών, δήλωσαν εμπειρογνώμονες στο CNBC.
«Τόσο η Ουκρανία όσο και η Ρωσία είχαν προμηθεύσει πολλούς επαγγελματίες ναυτικούς. Ωστόσο, η σύγκρουση μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας έχει πράγματι μειώσει την προσφορά ναυτικών και από τις δύο χώρες, καθώς αντιμετωπίζουν συνολική έλλειψη εργατικού δυναμικού λόγω του πολέμου», δήλωσε ο Daejin Lee, παγκόσμιος επικεφαλής έρευνας της FertiStream.
Οι Φιλιππίνες, η Κίνα, η Ρωσία, η Ουκρανία και η Ινδονησία είναι οι μεγαλύτεροι προμηθευτές ναυτικών στον κόσμο, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση κατανομής του εργατικού δυναμικού των ναυτικών από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) και την BIMCO το 2021.
Πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, οι Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί αποτελούσαν σχεδόν το 15% του παγκόσμιου ναυτικού εργατικού δυναμικού, σύμφωνα με τα στοιχεία του ICS.
Η ICS αναμένει έλλειμμα 90.000 εκπαιδευμένων ναυτικών μέχρι το 2026.
«Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να δημιουργήσουν εθνικές στρατηγικές για την αντιμετώπιση της έλλειψης ναυτικών», δήλωσε η ναυτιλιακή οργάνωση.
«Είναι ζωτικής σημασίας να προσλαμβάνουμε ενεργά ένα πιο ποικιλόμορφο εργατικό δυναμικό, αν θέλουμε να καλύψουμε την έλλειψη ναυτικών που απαιτείται για να διατηρήσουμε τη βιομηχανία ακμαία, είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία μας αυτή τη στιγμή», δήλωσε η ICS.
Τα γεωπολιτικά γεγονότα έχουν επίσης δημιουργήσει περισσότερους κινδύνους στη θάλασσα, καθώς η υποστηριζόμενη από το Ιράν μαχητική ομάδα Χούτι συνεχίζει να στοχεύει πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, καθιστώντας τον ρόλο λιγότερο ελκυστικό, πρόσθεσε η ICS.
Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-27 14:27:00