Τι θα κάνει η ΕΕ για να στριμώξει τους Κινέζους;
Στο παρελθόν, αν οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες ήθελαν να δραστηριοποιηθούν στην Κίνα, αναγκάζονταν ουσιαστικά σε μια κοινοπραξία με έναν εγχώριο κατασκευαστή. Ενώ αυτή η πολιτική έχει αλλάξει, με την πάροδο των ετών, φαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να προσπαθήσει να επιβάλει κάτι παρόμοιο στις μεγάλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που δραστηριοποιούνται στη γηραιά ήπειρο.
Σύμφωνα με τους Financial Times, αξιωματούχοι της ΕΕ σχεδιάζουν να εισαγάγουν νέους κανόνες, που θα απαιτούν από τις κινεζικές εταιρείες να μεταβιβάζουν πνευματική ιδιοκτησία σε ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, με αντάλλαγμα επιδοτήσεις! Αυτό φέρεται να τίθεται σε ισχύ τον Δεκέμβριο και να δίνει κίνητρα ανάπτυξης μπαταριών αξίας 1 δισεκατομμυρίου ευρώ.
Το δημοσίευμα, που επικαλείται πηγές Ευρωπαίων αξιωματούχων, ως προς την εγκυρότητά του, αναφέρει τις πρόσφατες επενδύσεις της CATL και της Envision Energy στη γηραιά ήπειρο, αλλά διευκρινίζει ότι αυτού το πρόγραμμα δεν θα περιοριστεί μόνο στην τεχνολογία και την ανάπτυξη μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Από την άλλη πλευρά, αν και το σχέδιο της ΕΕ μοιάζει αρκετά απλό, θα μπορούσε να προκαλέσει αντίθετες αντιδράσεις από μεγάλες κινεζικές εταιρείες, που ήδη βρίσκονται σε ανοικτή αντιπαράθεση με τις Βρυξέλλες, λόγω της επιβολής των πρόσθετων δασμών.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-26 15:00:00