Ελλάδα

Αποσυμφόρηση Κηφισού, δακτύλιος και ΚΟΚ – Οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για το κυκλοφοριακό

Αποφασισμένη να δώσει λύσεις στο «κυκλοφοριακό» στην Αθήνα που μετατρέπεται σε καθημερινό βραχνά για τους οδηγούς  μέσα από μια σειρά παρεμβάσεων και επαναπροσδιορισμό πολιτικών που δεν λειτουργούν πια, όπως για παράδειγμα η αποσυμφόρηση του Κηφισού και οι αλλαγές στο δακτύλιο, είναι η κυβέρνηση. 

Μία από τις παρεμβάσεις στις οποίες προτίθεται να προχωρήσει η κυβέρνηση αφορά τον Κηφισό, οποίος σε καθημερινή βάση είναι στο «κόκκινο», όπως αποκαλύπτει σε συνέντευξή του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου.

Συγκεκριμένα εξετάζεται η αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας από τα 4.000 με 5.000 φορτηγά που κινούνται εκεί ημερησίως, μέσω της μεταφοράς από το Βοτανικό στη Φυλή μικρομεσαίων επιχειρήσεων και logistics.

Όπως σημειώνει «αυτή η μεταφορά θα γίνει τα επόμενα δύο χρόνια, δηλαδή μέχρι το 2026, με επιχορήγηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα βοηθήσει άμεσα στο ζήτημα του κυκλοφοριακού».

Ο ίδιος παράλληλα τονίζει ότι απαιτείται ένα ενιαίο ρυθμιστικό κέντρο της κυκλοφορίας σε όλη την Αττική.

Όσον αφορά το δακτύλιο ο κ. Οικονόμου τονίζει ότι «εξυπηρετούσε ανάγκες άλλων εποχών και είναι ανεπίκαιρος πλέον. Το σύστημα που εφαρμόζεται ανελλιπώς από το ʼ82 έχει εδώ και αρκετά χρόνια ξεπεράσει τα όρια της αντοχής του».

Ο υφυπουργός δήλωσε ακόμη ότι έως τον Ιούνιο του 2025, θα έχει ολοκληρωθεί η δρομολόγηση 951 νέων σύγχρονων λεωφορείων στην Αττική, που θα ανέρχεται στο 75% του στόλου, ενώ μέχρι το 2027 θα έχει επιτευχθεί η πλήρης ανανέωση του στόλου των οχημάτων. Ταυτόχρονα, στη Θεσσαλονίκη ο ΟΑΣΘ έχει βγάλει στην κυκλοφορία 110 ηλεκτρικά νέα λεωφορεία, ενώ υπάρχει η πρόβλεψη για 220 λεωφορεία leasing και 225 ηλεκτρικά μέχρι το 2027.

Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης

Για τον Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη υπογραμμίζει ότι “οδηγεί στην αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού δικτύου της Αττικής και στηρίζεται σε πέντε κεντρικούς άξονες: 1. τη βιώσιμη κινητικότητα, 2. την προσβασιμότητα, 3. τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών 4. και την προστασία του περιβάλλοντος, 5. την θέσπιση της αστικής συγκοινωνίας για όλη την Αττική.

Τονίζει επίσης ότι «ένα από τα πολύ βασικά στοιχεία του νέου Κ.Ο.Κ. είναι η προστασία των μοτοσικλετιστών καθώς επιδιώκουμε την μεγαλύτερη ασφάλεια των αναβατών με την καθολική χρήση του κράνους. Παράλληλα, προχωράμε στη μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό».

Ο ίδιος ακόμη αποκαλύπτει ότι με τον νέο ΚΟΚ, «προχωράμε στη μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό. Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι η ταχύτητα πρέπει να μειωθεί, καθώς τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στις πόλεις, με το 74% αυτών να προκαλούν νεκρούς ή τραυματίες. Η μείωση της ταχύτητας είναι ένα κρίσιμο μέτρο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Προσοχή όμως, μιλάμε για το όριο ταχύτητας εντός αστικού ιστού και όχι σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ή αυτοκινητόδρομους».

Ακόμη σημειώνει ότι ρύθμιση στον νέο Κ.Ο.Κ υπάρχει και για τα ηλεκτροκίνητα πατίνια για τα οποία καθορίζεται όριο ταχύτητας μέχρι τα 25 km/h και με υποχρεωτική χρήση κράνους.

Αναφερόμενος στην τοποθέτηση καμερών και κατά πόσο εκείνες μπορεί να αποδώσουν καρπούς σημείωσε: «Η τοποθέτηση καμερών θα γίνει στρατηγικά σε επικίνδυνα σημεία. Σε σημεία των δρόμων με υψηλή επικινδυνότητα ατυχημάτων, σε λεωφορειογραμμές και σε φανάρια ώστε να υπάρχει ενισχυμένη διαφύλαξη της Δημόσιας Συγκοινωνίας, αποτροπή παραβατικών συμπεριφορών στην οδική ασφάλεια και να μας δώσει την δυνατότητα για διενέργεια μεγαλύτερου όγκου ελέγχων».

Όπως τόνισε «οι κάμερες δεν στοχεύουν στην επιβολή προστίμων αλλά στη δημιουργία ενός ασφαλούς οδικού δικτύου. Θέλουμε αυτές οι συσκευές να λειτουργήσουν αποτρεπτικά, να ενισχύσουν την υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά και να συμβάλουν στην καλλιέργεια μιας νέας οδικής κουλτούρας στην οποία επενδύει το υπουργείο μας».




Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-24 08:49:00

Back to top button