Auto

Δοκιμή: Citroen C3 1.2Τ 100 Max

Ναι, αυτό είναι το νέο Citroen C3. Τόσο διαφορετικό, τόσο μεγαλύτερο, τόσο SUV, απέχοντας παρασάγγας από τις τρεις προηγούμενες γενιές του με το πιο οβάλ σχήμα, αυτές που προτιμήθηκαν από περίπου 5,6 εκατομμύρια Ευρωπαίους από το 2002, τη χρονιά που λανσαρίστηκε το πρώτο C3.

Fast forward στο ολοκαίνουργιο C3, το οποίο μπορεί σχεδιαστικά να μην έχει καμία σχέση με τους προκατόχους του, αλλά σε μία εποχή που τα πάντα έχουν ακριβύνει, το γαλλικό μοντέλο διατηρεί ένα σημαντικό κοινό παρονομαστή: την εξαιρετική σχέση αξίας/ τιμής.

Αλλά μέχρι να φτάσουμε εκεί πάμε να δούμε το νέο C3 στη βενζινοκίνητη εκδοχή του και ως ότου έρθει –από το νέο έτος- το ηλεκτρικό e-C3.



Αν είσαι από τους τύπους που δεν θες και πολύ για να ξεχάσεις την πρώην σου, τότε θα χρειαστεί πολύ λιγότερο για να αποσβέσεις από τη μνήμη σου το απερχόμενο C3. Πώς και έτσι;

Επειδή πολύ απλά, δεν μοιάζει σχεδόν σε τίποτα με το καινούργιο που ασπάζεται την κορμοστασιά ενός SUV με μια ρετρό αύρα που ενισχύεται από τη μάσκα με τους ιδιόμορφους προβολείς και τα νέα λογότυπα μπρος-πίσω.

Από το πλάι, την προσοχή τραβά το υπερυψωμένο αμάξωμα (ενδιαφέρον έχουν οι διχρωμίες και τα εξατομικευμένα αξεσουάρ, όπως τα color clips) που απέχει 19,7 εκατοστά από το έδαφος «ταπώνοντας» αρκετά άλλα μοντέλα που με πολύ μικρότερη απόσταση καταχράζονται τον ορισμό ενός SUV.

Αξιοσημείωτα είναι και τα πλαστικά που «τρέχουν» περιμετρικά του αμαξώματος και γύρω από τα φτερά, ενώ υπάρχουν και όμορφες ζάντες (ή τάσια για τις δύο βασικές εκδόσεις). Και ενώ το ύψος του αμαξώματος έχει μεγαλώσει κατά περίπου 10 εκατοστά (συνολικό ύψος 1,577 μέτρα), το μήκος έχει επίσης αυξηθεί κατά 19 εκ. ξεπερνώντας το φράγμα των τεσσάρων μέτρων (στα 4,015 μέτρα). Μεγαλύτερο είναι και το πλάτος κατά 6 εκ.

Εύλογα, λοιπόν, το νέο C3 προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές με το πορτμπαγκάζ να φτάνει τα 328 λίτρα (+28 σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο). Έχει αρκετά μεγαλύτερο βάθος (σ.σ. υπάρχει κιτ επισκευής) με το κατώφλι φόρτωσης να έχει μεγαλύτερο ύψος από ότι θα ήθελες, αλλά η έξυπνη διαρρύθμιση να βολεύει ακόμη και τις μεγαλύτερες βαλίτσες.

Πράγματι, στο νέο C3 θα βολευτείς πολύ πιο άνετα έχοντας στη διάθεσή σου πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα, όπως το μακρόσυρτο ράφι με την «υφασμάτινη» επένδυση στην κεντρική κονσόλα, τις απαραίτητες ποτηροθήκες, τις θήκες στις πόρτες κ.α.

Η αύξηση του ύψους έχει κάνει την καμπίνα πολύ πιο ευρύχωρη, κάτι που ισχύει τόσο για τους αγκώνες όσο και για το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών ο οποίος είναι κατά 20 χιλιοστά μεγαλύτερος από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Στο μέσο του ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής 10,25 ιντσών (απουσιάζει από τη βασική You!) με απλοϊκά γραφικά και εύχρηστα shortcuts, ενώ αντί για πίνακας οργάνων υπάρχει μια στενόμακρη απεικόνιση (ένα head-up display που προβάλλεται σε ειδική οθόνη) με πλούσια πληροφόρηση, αλλά με κάπως αχνά γραφικά.

Πολύ χρήσιμο είναι το ασύρματο Android Auto ή το Apple CarPlay (στις δύο πιο πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού), οπότε όσοι βολεύονται με αυτά, τότε ελάχιστα θα ασχοληθούν με το μενού του εργοστασιακού συστήματος πολυμέσων.

Αν μη τι άλλο το εσωτερικό του C3 έχει μια νεωτεριστική άποψη, όπως το νέο, μικρό και κάπως τετραγωνισμένο τιμόνι που μας παραπέμπει στα πρότυπα της Peugeot. Πάντως, τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα αφού μπορείς να βλέπεις καλά τη μικρή HUD οθόνη πάνω από τη στεφάνη (του τιμονιού).

Πολύ βολικοί είναι οι απτικοί και φυσικοί διακόπτες τόσο στο τιμόνι, όσο και για το σύστημα κλιματισμού (στις δύο βασικές εκδόσεις υπάρχουν περιστροφικοί διακόπτες).

Τα καθίσματα ακολουθούν τη γνωστή comfort συνταγή με υψηλά επίπεδα άνεσης και απορροφητικότητας. Λες και κάθεσαι στην… πολυθρόνα του σπιτιού σου, αλλά με ακόμη καλύτερη πλευρική στήριξη (σ.σ. η βασική έκδοση έχει απλά καθίσματα).

Και ενώ τα πλαστικά είναι σε αρκετά σημεία σκληρά, το έξυπνο φινίρισμα και οι επενδύσεις δημιουργούν μία ευχάριστη και ποιοτική εικόνα με νεανικό αέρα και αρκετά τρικ, όπως π.χ. οι ραμμένες ετικέτες στις πόρτες με μηνύματα όπως «have fun», «be happy», «be cool» κ.α.



Όπως είπαμε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι ένα από τα πιο προσιτά οικονομικά και το πιο πλούσιο στην γκάμα του απλού βενζινοκίνητου· μιας και υπάρχει και το υβριδικό με το αυτόματο κιβώτιο. Μάλιστα, το «απλό» C3 το αντιλαμβάνεσαι με το που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι, με το manual κιβώτιο και απασφαλίζοντας το κλασικό χειρόφρενο (πόσο μου έχει λείψει…), αφού το ηλεκτρικό αποτελεί προνόμιο των υβριδικών και της ηλεκτρικών εκδόσεων.

Ιδιαίτερες συστάσεις για τον τρικύλινδρο 1.200άρη δεν χρειάζονται. Ανεβάζει ροπάτα στροφές από χαμηλά μαζί με τη χαρακτηριστική χροιά που ως ένα σημείο δίνει μια σπορ απόχρωση. Πάντως, ακούγεται αρκετά λιγότερο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Οι 100 ίπποι του κινούν αγόγγυστα το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα με το μοτέρ να αποδίδει τα καλύτερα τους στις μεσαίες σ.α.λ. (άλλωστε, ποιος το πατάει ψηλότερα;). Το κυριότερο είναι ότι δεν πίνουν τον… άμπακο με μία μέση κατανάλωση στα 6-6,5 λίτρα/ 100 χλμ. (χωρίς A/C, επιτέλους, κρύο!).



Από την ψηλή θέση οδήγησης που προσφέρει πολύ καλό περιμετρικό έλεγχο, υπάρχει μία γνώριμη εικόνα που θυμίζει αρκετά Peugeot. Αλλά όπως είπαμε, ο οδηγός έχει μία καλύτερη οπτική γωνία για το head-up display, ο 6άρης χειροκίνητος επιλογέας έχει καλά κουμπώματα, παρότι ολίγον χαλαρός.

Γενικότερα, το όλο στήσιμο του C3 είναι προσανατολισμένο περισσότερο στην ευκολία οδήγησης και στην άνεση και για αυτό το τιμόνι έχει μια σχετικά ελαφριά αίσθηση, αλλά με ικανοποιητική πληροφόρηση. Το ίδιο ισχύει και για το καλό σε αίσθηση πεντάλ των φρένων, τα οποία είναι αποτελεσματικά με σωστή διαχείριση του ABS στο βρεγμένο, ενώ σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να προβληματίζει η ύπαρξη των ταμπούρων (εννοείται στους πίσω τροχούς).

Κατά τα υπόλοιπα το νέο C3 είναι ένα από τα πιο άνετα αυτοκίνητα πόλης με το συνδυασμό ανάρτησης/ καθισμάτων να έχει ευεργετική επίδραση στα κακής ποιότητας οδοστρώματα. Ευκολοδήγητο και με νεύρο στην κίνηση της πόλης, το νέο μικρό Citroen είναι ιδιαίτερα ευέλικτο χάρη και στο μικρό κύκλο στροφής των 10,6 μέτρων.



Την ίδια στιγμή η μεγάλη απόσταση από το έδαφος λειτουργεί αγχολυτικά. Είτε περνάτε από έναν χωματόδρομο με λακκούβες, είτε σκαρφαλώνετε σε κάποιο… πεζοδρόμιο. Στον αυτοκινητόδρομο το γαλλικό μοντέλο είναι σταθερό, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και παρά το αυξημένο ύψος του, δεν υπάρχουν άξιοι λόγου αεροδυναμικοί θόρυβοι.

Συνοψίζοντας
…το νέο C3 είναι ένα καλύτερο και αναμφίβολα ένα πιο πληθωρικό αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά. Έχει ένα πιο νεανικό στιλ με έντονο το SUV στοιχείο, έχει μεγαλύτερους χώρους, είναι πολύ άνετο, έχει όλες τις ψηφιακές ευκολίες και τα συστήματα ασφαλείας και ένα δοκιμασμένο μοτέρ. Και το καλύτερο, σε μία εποχή που τα πάντα είναι ακριβά έχει μία πολύ λογική τιμή (για την έκδοση Max), έστω και στη βασική έκδοση You! των 16.900 ευρώ, με τα τάσια και τη χρήση smartphone αντί της οθόνης αφής.



Η αμέσως επόμενη έκδοση είναι η Plus που κοστίζει 18.900 ευρώ και έχει οθόνη αφής και τα καθίσματα Advance Comfort, ενώ η έκδοση της δοκιμής μας είναι η Max (αυτή που έχει και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, μπάρες οροφής, ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό κ.α.) και κοστίζει 19.900 ευρώ.

Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο το C3 έχει τον τρόπο του για να καλύψει ο καθείς τις δικές του οικονομικές ανάγκες σε μία περίοδο που το τελευταίο ευρώ έχει την αξία του. Και στην περίπτωση που γλυκοκοιτάζετε το νέο Citroen C3 κάντε κλικ εδώ για να δείτε τις τιμές πώλησης και εδώ για να δείτε τον αναλυτικό οδηγό με τις εκδόσεις εξοπλισμού.



Τεχνικά χαρακτηριστικά: Citroen C3 1.2Τ 100 PS Max
Κινητήρας: Τρικύλινδρος, 1.199 cc
Ισχύς: 100 PS/ 5.500 rpm
Pοπή: 205 Nm/ 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,6 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h (περιορισμένη ηλεκτρονικά)
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 5,6-5,7 lt/100 km / 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 126-128gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.015/ 1.755/ 1.577 (με μπάρες) mm
Μεταξόνιο: 2.540 mm
Βάρος: 1.151 kg
Χώρος αποσκευών: 328 – 1.180 λίτρα
Τιμή: Από 16.900 ευρώ (19.900 ευρώ το Max)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-19 13:00:00

Back to top button