Γιατί συγχωνεύονται Zeekr και Lynk & Co;
Όπως έγινε γνωστό, ο Λι Σούφου, ο ιδρυτής και Πρόεδρος της Geely Holding Group, αποφάσισε να επαναπροσδιορίσει τη δομή των θυγατρικών αυτοκινητοβιομηχανιών που διαθέτει ο Όμιλος.
Έτσι, η Zeekr θα αποκτήσει σταδιακά το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Lynk & Co, η αξία της οποίας αποτιμάται στα 18,33 δισεκατομμύρια γουάν (περίπου 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, εκτός από τη Zeekr, η Volvo Cars θα αποκτήσει μερίδιο 30% της Lynk & Co πληρώνοντας 5,4 δισ. γουάν (περίπου 710 εκατομμύρια ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία). Η Geely Holding θα αποκτήσει ποσοστό 20%, πληρώνοντας 3,6 δισεκατομμύρια γουάν (περίπου 470 εκατομμύρια ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).
Αργότερα, η Zeekr θα αποκτήσει το 51% της Lynk & Co, όπως προβλέπεται στη συμφωνία, αποκτώντας ουσιαστικά τη δεύτερη.
Οι δύο κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πρόβλημα αλληλοεπικάλυψης στα μοντέλα τους και στις τιμές πώλησής τους, κάτι που περιόριζε την αποτελεσματικότητα του αριθμού πωλήσεών τους. Προς το παρόν, η Zeekr διαθέτει στην γκάμα της έξι μοντέλα και η Lynk & Co εννέα.
Η συγχώνευση αποφασίστηκε για να περιοριστεί ο εσωτερικός ανταγωνισμός των εταιρειών οι οποίες κατασκευάζουν αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και για να εξοικονομηθούν πόροι και χρήματα από την παράλληλη εξέλιξη του ίδιου προϊόντος, ουσιαστικά.
Αυτό είναι το ένα σκέλος της στρατηγικής επιχειρηματικής κίνησης. Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, το δεύτερο αφορά στη δημιουργία μιας καινούργιας εταιρείας-κολοσσού η οποία αναμένεται να πουλά περισσότερα από 1.000.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα ετησίως.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η Geely Holding Group επιδιώκει να μειώσει το κόστος έρευνας και εξέλιξης κατά 10%-20%, καθώς και το κόστος υλικών κατά 5%-8%, μέσω της κοινής χρήσης τεχνολογιών και εξαρτημάτων μεταξύ των Zeekr και Lynk & Co.
Επίσης, η αναδιοργάνωση στοχεύει στο να αντιμετωπιστεί και το αυξημένο κόστος από την επιβολή των επιπλέον δασμών από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται και πωλούνται στη Γηραιά Ήπειρο.
Ο Άντι Αν, Πρόεδρος της Zeekr, δήλωσε ότι η Lynk & Co μπορεί να αξιοποιήσει το δίκτυο πωλήσεων της εταιρείας του για να επεκταθεί σε μικρότερες αγορές.
Επιπλέον, η Zeekr θα ηγηθεί της καινοτομίας στην ανάπτυξη του τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, των εφαρμογών και του λογισμικού που απαιτείται γι’ αυτά. Έτσι, θα είναι σε θέση να παρέχει τα τεχνολογικά αποτελέσματα τόσο σε αυτές τις δύο όσο και στην Polestar.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-18 09:45:00