Κυκλοφοριακό: Τα μεγάλα έργα που θα σώσουν την Αθήνα!
Οι κεντρικές λεωφόροι της πρωτεύουσας είναι υπερκορεσμένες. Στους μικρότερους δρόμους, η κατάσταση δεν είναι καλύτερη. Η μέση ταχύτητα κίνησης των οχημάτων δεν ξεπερνά τα 18 χιλιόμετρα την ώρα και, μια διαδρομή από τα νότια προς τα βόρεια προάστια, μπορεί να διαρκέσει -όσο απίστευτο και αν φαίνεται- όσο το να ταξιδέψει κανείς προς μια επαρχιακή πόλη.
Αυτή δεν είναι μια ειδική συνθήκη, αλλά η καθημερινότητα στην Αθήνα, που κάνει τους οδηγούς να αγανακτούν, τους Συγκοινωνιολόγους να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, για περαιτέρω διόγκωση του προβλήματος και την πολιτεία να επενδύει στα μεγάλα έργα υποδομών, που μπορούν να δώσουν πολύτιμες ανάσες. Ποια είναι, όμως, αυτά έργα;
Οι επεκτάσεις του Μετρό:
Σε φάση κατασκευής βρίσκουμε την νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, που προχωρά με τα προβλήματα να εντοπίζονται στην ολοκλήρωση των πρόδρομων εργασιών και στους σταθμούς Ευαγγελισμός και Εξάρχεια. Οι Μετροπόντικες έχουν διανύσει 2,2χλμ από τα συνολικά 13 χιλιόμετρα σήραγγας.
Στα βόρεια προάστια έχουμε την επέκταση της γραμμής 4 από το Γουδή μέχρι το Μαρούσι και ακολούθως μέχρι την Αττική Οδό αλλά και την επέκταση της γραμμής 1 από την Κηφισιά μέχρι την Βαρυμπόμπη. Στα δυτικά έχουμε πέρα από την επέκταση της γραμμής 2 από τον Άγιο Νικόλαο (Ίλιον) στο σχεδιασμό υπάρχει και μια ακόμα μέχρι τα Άνω Λιόσια και ακολούθως μέχρι το Μενίδι.
Σε φάση διαγωνισμού βρίσκεται το έργο για την επέκταση της γραμμής 2 προς το Ίλιον. Στο στόχαστρο της Ελληνικό Μετρό έχουν μπει αρκετές επεκτάσεις του δικτύου Μετρό. Στα νότια προάστια με την ωρίμανση της επέκτασης της γραμμής 2 από το Ελληνικό στη Γλυφάδα και ένα νέο κλάδο της γραμμής 1 από το Θησείο μέχρι το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Οι παρεμβάσεις στην Δυτική Αττική:
Το έργο «Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου και ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά», είναι πρώτο στην ατζέντα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Επίσης ο προτεινόμενος άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτα μήκους περίπου 45 χιλιομέτρων μπορεί να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του Κηφισού και της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, θα μειώσει την απόσταση σχεδόν κατά 40 χιλιόμετρα του άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης και θα κάνει δυνατή την διακίνηση εμπορευμάτων από το λιμάνι του Πειραιά σχεδόν αποκλειστικά από την Δυτική Αττική.
Στην ίδια κατεύθυνση είναι και το έργο για το Εμπορευματικό Πάρκο στη Φυλή, όπου θα μεταφερθούν οι εταιρείες logistics που σήμερα εδρεύουν στον Βοτανικό.
Επεκτάσεις Αττικής Οδού:
Εν αρχή είναι η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης που θα ενώσει την Κατεχάκη με την Λ.Βουλιαγμένης και το Ελληνικό μειώνοντας τον απαιτούμενο χρόνο σε περίπου 10 λεπτά.
Η Λεωφόρος Κύμης, τμήμα της Αττικής Οδού, θα φτάσει μέχρι τη Λυκόβρυση στον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη στη Λυκόβρυση.
Θα λειτουργεί ως ένα οδικό bypass του κόμβου Μεταμόρφωσης που έχει κορεστεί κυκλοφοριακά και θα δώσει νέες διεξόδους σε όλους από/προς τα βόρεια προάστια στον άξονα της Λ.Κηφισού.
Η κατασκευή οδικού άξονα θα είναι διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ. Η ολοκλήρωση με την σύνδεση ΕΟ Νο1 κόμβου Καλυφτάκη αποτελεί αντικείμενο της Σύμβασης προαίρεσης. Το συνολικό μήκος του έργου εκτιμάται σε 4,2χλμ μαζί με την προαίρεση που είναι η ολοκλήρωση του κόμβου Καλυφτάκη. Από το σύνολο του έργου περίπου 2,4 χιλιόμετρα αποτελούν δύο αστικές σήραγγες.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-15 11:00:00