Test drive: Hyundai i30 1.5T 48V 140 PS 6MT, καθιέρωση
Ας ξεκινήσουμε με την εξής παραδοχή. Η κατηγορία των μικρών οικογενειακών χάτσμπακ δεν είναι εύκολη για κανέναν κατασκευαστή. Ειδικά από τη στιγμή στην αγορά κατοικοεδρεύουν μοντέλα, όπως η Toyota Corolla και το VW Golf. Και σε μεγάλο βαθμό ορίζουν τις εξελίξεις. To 2007 όμως, η κορεατική φίρμα το τόλμησε με το Hyundai i30. Ενσωματώνοντας στοιχεία και αξίες που δείχνει να αναζητεί αλλά και να αναγνωρίζει το αγοραστικό κοινό.
Είναι ενδεικτικό πως από το 2020 μέχρι και τη στιγμή που γράφονται οι εν λόγω γραμμές, έχουν ταξινομηθεί σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ πάνω από 5.400 Hyundai i30, κατατάσσοντάς το σταθερά στο τοπ 5 των πιο καλοπουλημένων μικρομεσαίων χάτσμπακ στην Ελλάδα.
Με την τρέχουσα χρονιά να εξελίσσεται ιδανικά για το κορεατικό μοντέλο μιας και βρίσκεται στην κορυφή των ταξινομήσεων του C-Segment με 1.132 μονάδες. Όλα τα παραπάνω, έρχονται εύλογα να δικαιολογήσουν το πρόσφατο φρεσκάρισμα του i30, προκειμένου να παραμείνει στον εμπορικό αφρό της κατηγορίας.
To ανανεωμένο Hyundai i30 φορτώθηκε με έξτρα τεχνολογία και σε συνάρτηση με τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα και την ελκυστική τιμή συγκαταλέγεται στην αφρόκρεμα της κατηγορίας
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: VW Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG, σαν το παλιό καλό κρασί
Το ανανεωμένο μικρομεσαίο Hyundai λοιπόν, παραμένει αναγνωρίσιμο από όποια πλευρά κι αν το παρατηρήσεις. H μεγάλη μάσκα είναι ελαφρώς αναθεωρημένη, πιο δυναμική και επιθετική, χάρη στη φαρδιά γρίλια και στις μεγάλες εισαγωγές αέρα. Νέα είναι επίσης τα ένθετα του προφυλακτήρα, το περίγραμμα των προβολέων ομίχλης, καθώς επίσης και οι ζάντες αλουμινίου στις 18 ίντσες.
Άξιο αναφοράς είναι επίσης και το γεγονός ότι τα φανάρια με τα γραφικά «V» αλλά και τα πίσω φώτα έρχονται ως στάνταρ με τεχνολογία LED, βελτιστοποιώντας έτσι την ορατότητα τη νύχτα. Συνολικά, η εικόνα του ρετουσαρισμένου i30 παραμένει φρέσκια, όμορφη και επίκαιρη. Συνθήκη που ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την πλούσια χρωματική παλέτα που περιλαμβάνει 12 συνδυασμούς, εκ των οποίων οι επτά είναι καινούργιοι, αυξάνοντας έτσι το περιθώριο εξατομίκευσης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ford Focus vs Peugeot 308: Μάχη οπισθοφυλακών για κόμπακτ χάτσμπακ
Περνώντας στην καμπίνα του ανανεωμένου i30 θα διαπιστώσεις πως ο μοντέρνος και κομψός αέρας παραμένει χωρίς μεγάλες αλλαγές. Όσες έχουν γίνει όμως είναι εύστοχες. Το πάνω μέρος του ταμπλό διατρέχεται από μαλακό πλαστικό που, σε συνδυασμό με την επίστρωση βαφής απαλής αφής, ενισχύουν την αίσθηση ποιότητας του κορεατικού μοντέλου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen ID.3 GTX, σπορ ή κόλπο του μάρκετινγκ;
Και μπορεί όσο κατεβαίνεις να έρχεσαι σε επαφή με πιο σκληρά πλαστικά αλλά η αίσθηση ποιότητας και στιβαρότητας της κατασκευής παραμένει αναλλοίωτη. Την ώρα που το φινίρισμα δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως είναι κορυφαίου επιπέδου. Όπως άλλωστε συνηθίζουν στη Hyundai, έχει δοθεί έμφαση και στην παραμικρή λεπτομέρεια με αποτέλεσμα κάθε τι στην καμπίνα να μοιάζει σωστά ζυγισμένο και πλήρως λειτουργικό.
Οι μεγαλύτερες αναβαθμίσεις επομένως εντοπίζονται στο τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου. Στη βασική έκδοση Premium, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη supervision 4,2”, όμοιας φιλοσοφίας και λογικής με εκείνον του i10.
Από την πλουσιότερη έκδοση Distinctive, όπως αυτή της δοκιμής, το Hyundai i30 εξοπλίζεται με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” που απεικονίζει συνοπτικά σημαντικές πληροφορίες οδήγησης. Απεικόνιση που αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης: Eco, Normal και Sport.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Audi A1 Allstreet 30 TFSI S tronic, πασπαρτού
Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις οθόνη αφής με διαγώνιο 10,25”. Που ενσωματώνει το σύστημα τηλεματικής Bluelink, αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την εμπειρία οδήγησης. Κι αυτό διότι προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης και εξατομίκευσης, με προηγμένες δυνατότητες προστασίας και ελέγχου του αυτοκινήτου, καθώς επίσης και εξελιγμένη πλοήγηση. Υποστηρίζοντας, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο, τις τελευταίες δυνατότητες συνδεσιμότητας με Apple CarPlay και Android Auto.
Η ευκρίνεια και τα γραφικά της κυμαίνονται σε καλό επίπεδο, αν και έχει μείνει λίγο πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αυτό όμως δεν είναι απαραίτητα κακό, μιας και το γνώριμο πλέον λογισμικό της Hyundai διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τον χειρισμό της, χωρίς να χάνεσαι σε μενού και υπομενού.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: DS 3 Hybrid 136 e-DCS6, αναζωογόνηση
Στα της πρακτικότητας και της εργονομίας, θήκες για μικροπράγματα υπάρχουν σε πλεόνασμα, με τις τέσσερις συνολικά θύρες USB (μία A και C εμπρός και δύο C πίσω) να επιτρέπουν την ταυτόχρονη φόρτιση ισάριθμων smartphone. Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην σταθούμε στην ύπαρξη ξεχωριστού πάνελ για τον κλιματισμό που κάνει τον χειρισμό του παιχνιδάκι. Όπως έχουμε ήδη στηλιτεύσει, οι μεγάλες οθόνες μπορεί να είναι εντυπωσιακές στο μάτι, όταν όμως ενσωματώνουν σχεδόν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου το πράγμα αρχίζει να μπερδεύει. Κι εμείς, ανάμεσα στον εντυπωσιασμό και την ουσία ψηφίζουμε ξεκάθαρα την ουσία.
Συνολικά λοιπόν, η καμπίνα εκτός από ποιοτική και εργονομική αποδεικνύεται και εξόχως άνετη. Με τέσσερις ενήλικους επιβάτες ανεξαρτήτως αναστήματος να βολεύονται, έχοντας παραπάνω από ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια, το κεφάλι και τους αγκώνες. Υπό προϋποθέσεις μάλιστα θα χωρέσει και πέμπτος επιβάτης, χωρίς να κάνει τον φακίρη χάρη στο χαμηλό τούνελ μετάδοσης.
Από την άλλη, ό χώρος αποσκευών δεν διεκδικεί πρωτεία στην κατηγορία. Τα 357 lt στις ήπια υβριδικές εκδόσεις (395 lt στις υπόλοιπες) είναι λίγα και μόλις επαρκή για να καλύψουν τις ανάγκες μιας οικογένειας. Με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων να δημιουργεί χώρο 1.263 lt.
To τεχνολογικό step-up της του ανανεωμένου i30 προσυπογράφει τέλος η σουίτα ασφαλείας Hyundai Smart Sense. Με συστήματα όπως τα Lane Forward Assist, Lane Keeping Assist, Forward Collision Assist (με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών) και Driver Attention Warning να αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού.
Την κίνηση του Hyundai i30 αναλαμβάνει ένας 4κύλινδρος, 1.500άρης κινητήρας που αποδίδει πλέον 140 ίππους στις 5.500 rpm (120 PS το προ facelift χάτσμπακ) και 253 Nm από τις 1.500 έως τις 3.000 rpm. Που στην έκδοση της δοκιμής μας συνεργάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ο λεβιές του έχει πολύ καλή αίσθηση, σωστή κλιμάκωση, μικρές διαδρομές, χωρίς όμως να είναι κοντό. Και κυρίως, χωρίς να κουράζει καθόλου τον οδηγό.
Το ήπια υβριδικό σύστημα του i30, τόσο στα χειροκίνητα όσο και στα αυτόματα, συντίθεται από μια μπαταρία 0,46 kWh και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 14 PS που δίνει ένα μικρό «μπουστάρισμα» στις επιταχύνσεις, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση.
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα καταλαβαίνεις πως το αυτοκίνητο θα κινηθεί απροβλημάτιστα σε όλες τις συνθήκες. Η ποιότητα κύλισης φλερτάρει με την κορυφή της κατηγορίας. Με τον πίσω άξονα να είναι πολλαπλών συνδέσμων, πράγμα σπάνιο για μοντέλο της κατηγορίας! Οι κακοτεχνίες του δρόμου φιλτράρονται με τρόπο αποτελεσματικό, ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που έχεις στο κοντέρ. Τα ελατήρια, προοδευτικά τόσο στην συμπίεση όσο και στην έκταση, και τα αμορτισέρ με ενδοτική απόσβεση, συνθέτουν μια ανάρτηση που σιδερώνει την άσφαλτο και λειτουργεί χωρίς θόρυβο.
Σε αυτό το τελευταίο συμβάλλει και η συνολικά πολύ καλή ηχομόνωση. Σε σημείο είτε μέσα στην πόλη είτε στον ανοιχτό δρόμο να αναρωτιέσαι αν το μοτέρ δουλεύει. Μόνο αν ανεβάσεις ψηλά τις στροφές του κινητήρα, ακούς έναν σχετικά τραχύς ήχος να παρεισφρέει στην καμπίνα.
Η αλήθεια είναι όμως πως σπάνια θα χρειαστεί να φτάσεις σε αυτό το σημείο. Μιας και το ροπάτο από χαμηλά μοτέρ του Hyundai i30 είναι κάτι παραπάνω από επαρκές. Προφανώς τα 9,6” που χρειάζεται για το σπριντ των 0-100 km/h και η τελική των 196 km/h, αποτελούν τον μισό δρόμο για την αριστεία. Τον άλλο μισό αναλαμβάνει το συνολικό feedback που παίρνεις από το αυτοκίνητο. Ακόμη κι όταν είσαι φορτωμένος με επιβάτες και αποσκευές, το i30 θα κινηθεί και θα προσπεράσει με ασφάλεια στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας, χωρίς να χρειάζεται να ανακατώνει το σασμάν με τον λεβιέ.
Κινούμενος σε μια διαδρομή με στροφές, αντιλαμβάνεσαι πως η πολύ καλή οδική συμπεριφορά που ήξερες, συνεχίζει να δίνει τον τόνο και στο ανανεωμένο i30. Ναι, θα θέλαμε το τιμόνι να μην είναι τόσο «ουδέτερο» και να παρέχει καλύτερη πληροφόρηση στο πρόγραμμα «Sport». H αμεσότητά του όμως σε συνδυασμό με το σωστό βάρος και τη ροπή του μοτέρ, σε ωθούν να κινηθείς με ρυθμό που δεν θα χαρακτηρίζαμε ακριβώς… «οικογενειακό».
Στρίβει όπως περιμένεις, η κλίση είναι μικρή, το εμπρός μέρος δύσκολα θα υποστρέψει και το πίσω μέρος θα παραμείνει σταθερά βιδωμένο στην άσφαλτο, ακόμη κι αφήνοντας πάνω στην κορυφή απότομα το γκάζι. Δεν θα λέγαμε ότι είναι συμμετοχική η ουρά του λοιπόν, αλλά και ποιος νοιάζεται για κάτι τέτοιο σε ένα μικρό οικογενειακό. Τέλος, στον ανοιχτό δρόμο και στην εθνική θα κινηθεί ευθύβολα και σταθερά, χωρίς να απαιτεί μικροδιορθώσεις με το τιμόνι.
Μιλώντας για κίνηση στην εθνική οδό, αν διαχειριστείς με σύνεση το γκάζι, μπορείς να δεις ακόμα και χαμηλά 6άρια. Νούμερο αν μη τι άλλο πολύ καλό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με 140 άλογα και βάρος 1.280 kg. Κατά τα λοιπά, σε μεικτές συνθήκες, οδηγώντας χωρίς να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και παίζοντας με τα προφίλ οδήγησης, θεωρούμε πως τα 7,6 lt/100 km είναι πέρα για πέρα ρεαλιστικό νούμερο.
Κλείνοντας, δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε πως το ανανεωμένο Hyundai i30 μας άρεσε. Καθώς προσφέρει χώρους, μπόλικη τεχνολογία, όμορφη σχεδίαση και εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Βεβαίως και δεν είναι το μόνο μοντέλο της κλάσης που προσφέρει όλα αυτά. Μετά λόγου γνώσεως όμως, είναι το μόνο μοντέλο που τα προσφέρει σε αυτή τη τιμή. Η οποία κατά τη γνώμη μας αποτελεί και ένα από τα μεγαλύτερα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα.
Διαθέσιμο στις εκδόσεις εξοπλισμού Premium, Distinctive και N Line, το mild-hybrid i30 ξεκινά από τις €23.590, ύστερα και την έκπτωση των €1.000 που έχει εξασφαλίσει η ελληνική αντιπροσωπεία για την έκδοση Premium με το χειροκίνητο, 6άρι κιβώτιο. Που όπως είδαμε και παραπάνω διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό και ολοκληρωμένη ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας και ADAS.
Η τιμή της μεσαίας έκδοσης Distinctive που οδηγήσαμε διαμορφώνεται στις €24.790. Περιλαμβάνοντας πρακτικά τα πάντα. Από το πακέτο προηγμένων τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Hyundai Smart Sense μέχρι τις ψηφιακές οθόνες 10,25”, εμπρός και πίσω φώτα LED, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και πολλά άλλα. Για να μην μακρηγορούμε, με μια τιμή που βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, παίρνεις ένα αυτοκίνητο που με εξαίρεση τον χώρο αποσκευών βρίσκεται στην ολότητά του πάνω από αυτόν.
Μπορεί να είπαμε στην αρχή πως στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ τα Golf και Corolla ορίζουν τις εξελίξεις. Το i30 όμως δικαίως πλέον μπορεί να περηφανεύεται πως βρίσκεται στην αφρόκρεμα της συνομοταξίας. Σε συνδυασμό δε με την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, εύκολα γίνεται αντιληπτό πως το Hyundai i30 παραμένει το πιο value for money μικρομεσαίο χάτσμπακ στην Ελλάδα.
Hyundai i30 1.5T 48V 140 PS 6MT |
|||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | To ανανεωμένο Hyundai i30 φορτώθηκε με επιπλέον τεχνολογία, διατηρώντας τον ολοκληρωμένο και ώριμο χαρακτήρα που σε συνδυασμό με το πακέτο τιμής-αξίας το φέρνει δίκαια στη θέση του πιο value for money μικρομεσαίο χάτσμπακ της ελληνικής αγοράς | ||
Τιμή | Από €23.590 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | 1.482 cc, i4, 16v, 2EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, 140 PS/5.500 rpm, 253 Nm/1.500-3.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 14 PS, μπαταρία 0,46 kWh, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων | ||
Απόδοση | 140 PS/5.500 rpm, 253 Nm/1.500-3.00 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.340 x 1.795 x 1.455 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 357-1.263 lt | ||
Βάρος | 1.280 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 9,6″ | ||
Τελική ταχύτητα | 197 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 7,6 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 133 g/km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |
Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-12 18:02:00