Auto

Το Embleme είναι η πυξίδα της Renault για το μέλλον

Το 2028, η Renault έχει προγραμματίσει την παρουσίαση της νέας γενιάς των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων της, τα οποία θα φέρουν δραστικές αλλαγές και βελτιώσεις.

Οι τελευταίες αφορούν στην αποδοτικότητα, τη φόρτιση, τη βιωσιμότητα και τη λειτουργικότητα, συντελώντας όπως χαρακτηριστικά λέει η εταιρεία «δύο γενιές σε μία».

Κλειδί σε αυτό το μακροπρόθεσμο πρότζεκτ αποτελεί η νεοφυής εταιρεία του Renault Group, η Ampere. Στόχος της, εκτός από την αποτελεσματική παραγωγή ηλεκτροκίνητων συστημάτων, είναι η δυναμική είσοδος του ομίλου στην επόμενη δεκαετία.

Με αυτό, εννοούμε τη μείωση του κόστους των μπαταριών κατά 50%, την αύξηση της αυτονομίας τους στα 8,3 χλμ./ kWh και στις δυνατότητες πλήρους φόρτισης του EV εντός 15 λεπτών.

Η τεχνική και τεχνολογική εξέλιξη θα συνοδευτεί από μία καινούργια προσέγγιση στο εξωτερικό και το εσωτερικό ντιζάιν των αυτοκινήτων, όπως μας δείχνει χαρακτηριστικά το πρωτότυπο Renault Embleme που παρουσιάστηκε στο Παρίσι.



Το σύστημα πρόωσης με το οποίο εξοπλίζεται είναι το πιο σημαντικό του χαρακτηριστικό, καθώς συνδυάζει με μοναδικό τρόπο κυψέλες υδρογόνου με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο σύστημα.

Σύμφωνα με τον CEO του ομίλου, Λούκα ντε Μέο, το μοντέλο παραγωγής θα βασίζεται σε μία «επαναστατική, επόμενης γενιάς πλατφόρμα μικρομεσαίων αυτοκινήτων» που δε θα σχετίζεται με κανέναν τρόπο με εκείνες που διαθέτει σήμερα.

Μία πολύ σημαντική τεχνική εξέλιξη της Renault στα EV επόμενης γενιάς που ετοιμάζει (πάντα από το 2028) είναι η παρουσίαση μπαταριών με σαφώς μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, οι οποίες θα είναι από νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο (NMC), αλλά το κόστος και η ασφάλεια που θα παρέχουν θα είναι ίδια με εκείνη των λιθίου φωσφόρου σιδήρου (LFP), ενώ θα φορτίζονται σε λιγότερο από 15 λεπτά.

Από το 2026, η γαλλική εταιρεία θα αντικαταστήσει τις μπαταρίες NMC που τώρα αξιοποιεί με αντίστοιχες LFP, μειώνοντας έτσι το κόστος κατά 20%, χωρίς όμως να απωλέσει σε αυτονομία.

Ενδεικτικά να πούμε ότι η χημεία κάθε μπαταρίας καταλαμβάνει το 60-75% του συνολικού κόστους της, για αυτό και τα EV έχουν υψηλές τιμές συγκριτικά με τα συμβατικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με την Renault.

Κατά την επόμενη δεκαετία, η Ampere στοχεύει να διπλασιάσει την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών NMC, πριν φτάσει στον τελικό στόχο του Renault Group, που δεν είναι άλλος από τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης.

Την ίδια ώρα, η Nissan που αποτελεί και μέρος του Renault Alliance, έχει ήδη επιβεβαιώσει πως θα διαθέσει ένα EV με μπαταρία στερεού τύπου από το 2028. Ωστόσο, δε γνωρίζουμε εάν η γαλλική εταιρεία θα καρπωθεί αυτού.

Στην καρδιά του στρατηγικού πλάνου εξηλεκτρισμού της Renault βρίσκεται επίσης η σημαντική μείωση του αποτυπώματος άνθρακα τόσο σε ό,τι έχει να κάνει με τα αυτοκίνητά της, όσο και ως προς την εφοδιαστική και κατασκευαστική αλυσίδα του ομίλου.

Το πρωτότυπο Embleme είναι το σύμβολο αυτής της στρατηγικής, με τον κύκλο ζωής του να έχει υπολογιστεί στα 15 χρόνια (ή 200.000 χλμ.), όπερ και σημαίνει περίπου 5 τόνοι αποτυπώματος άνθρακα, μία τιμή χαοτικά μικρότερη από τους 50 που έχει σε αντίστοιχο διάστημα ένα βενζινοκίνητο μοντέλο της μάρκας.

Όλοι οι στόχοι του Renault Group βασίζονται στα επόμενης γενιάς EV που αναμένεται να δούμε από το 2028 και μετά, άρα κατ’ επέκταση και στο Embleme που ο ντε Μέο υπόσχεται να παρουσιάσει ως μοντέλο παραγωγής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-07 17:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button