Auto

Δοκιμή: Suzuki Swift Hybrid 82 PS CVT

Η τέταρτη γενιά του Suzuki Swift σηματοδοτεί τη συνέχεια ενός όμορφου και αγαπητού παραμυθιού, που ευτυχώς για τους φίλους των μικρών hatchback και των αυτοκινήτων πόλης γενικότερα, δεν αναμένεται να πάψει σύντομα.

Η Suzuki έχει αυτό το εκπληκτικό χαρακτηριστικό του να κρατάει γερά τις αξίες και τα πιστεύω της, χωρίς να επηρεάζεται από τις μόδες και τα σημεία των καιρών.

«Θα το κάνουμε με τον δικό μας τρόπο και με τον δικό μας ρυθμό» είναι η φιλοσοφία της εταιρίας. Ξεκάθαρη, με στοχοπροσήλωση, ιαπωνική. Μία φιλοσοφία που ισχύει τόσο στα αυτοκίνητα, όσο και στις μοτοσικλέτες της.



Το Swift, λοιπόν, κατέχει μία ξεχωριστή θέση στη γκάμα της μάρκας, όπως και στην καρδιά του αγοραστικού κοινού. Από το 2004 έως και σήμερα, μετράει πάνω από 9 εκατομμύρια πωλήσεις, ένας αριθμός που αναπόφευκτα θα αυξηθεί και στην τέταρτη γενιά του, η οποία συνεχίζει να τιμάει τις παραδόσεις, όντας παράλληλα ένα απόλυτα σύγχρονο, ασφαλές και τεχνολογικά επίκαιρο αυτοκίνητο.

Είναι ελάχιστα τα μοντέλα σήμερα στα οποία αναφερόμαστε κυρίως με το όνομά τους παρά με την μάρκα τους. Συχνότερα θα πεις «Που είναι το Swift;» παρά «Που είναι το Suzuki;» και αυτό λέει όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για τη δημοφιλία του και την εμπορική πορεία που έχει διαγράψει, σημαδεύοντας εκατομμύρια ανθρώπους.



Τιμώντας το σχήμα που έγραψε ιστορία
Ανεξαρτήτως γενιάς, το Suzuki Swift έχει έναν μοναδικό αισθητικό χαρακτήρα. Η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει εδώ και 20 χρόνια ποτέ προχωρήσει σε ρηξικέλευθες αλλαγές στο μοντέλο. Συνεπώς, και στην τέταρτη γενιά του αυτό το «χαριτωμένο» και χαρακτηριστικό αμάξωμα παραμένει και είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από όλους. Κανείς δε θα το κοιτάξει και θα απορήσει, αμέσως θα πει «ένα Swift».



Με τη διαφορά, πως έχουν γίνει ορισμένες αλλαγές, ώστε να διαφοροποιηθεί. Όπως η μεγαλύτερη κάθετη μάσκα που συνδυάζεται με νέας σχεδίασης προβολείς των οποίων η υπογραφή σχηματίζει ένα «L», την ώρα που το λογότυπο της μάρκας τοποθετείται πλέον λίγο χαμηλότερα του καπό.

Στο πλάι, οι θόλοι των τροχών είναι πιο διακριτοί συγκριτικά με πριν και τα «νεύρα» διασχίζουν κατά μήκος το αυτοκίνητο μέχρι τις άκρες, ενώ πίσω δεν μπορείς να παραβλέψεις τα επίσης νέα φωτιστικά σώματα και τον πιο δυναμικό προφυλακτήρα με τα φαρδύτερα φτερά που αποπνέουν έναν δυναμισμό.



Από χρώματα, η ιαπωνική εταιρεία διαθέτει σε αυτή τη γενιά του δημοφιλούς supermini 9 μονοχρωμίες και τέσσερις επιλογές διχρωμίας, με την οροφή στην τελευταία περίπτωση να είναι μαύρη, όπως και στο αυτοκίνητο δοκιμής μας.

Ίδιο μα και διαφορετικό
Στη βάση του καινούργιου Swift βρίσκεται η αναβαθμισμένη πλατφόρμα Heartec, την οποία η Suzuki αξιοποιεί από το 2014 και τη βοηθάει να διατηρήσει ακέραια τη φιλοσοφία της κατασκευής ενός supermini.

Εν αντιθέσει με τον ανταγωνισμό, οι Ιάπωνες κάνουν και εδώ τα πράγματα με τον τρόπο τους, διατηρώντας ένα παραδοσιακό supermini αμάξωμα που το μήκος του είναι κάτω από τα 4,0 μέτρα (στα 3,86 συγκεκριμένα), όπερ και σημαίνει ότι είναι 20 χιλιοστά μακρύτερο συγκριτικά με την απερχόμενη γενιά.



Ωστόσο, το μεταξόνιο παρέμεινε ως είχε στα 2.450 χιλιοστά, ενώ το πλάτος και το ύψος είναι στα 1,73 και 1,49 μέτρα, αντίστοιχα. Το απόβαρο στην έκδοση δοκιμής μας με το αυτόματο κιβώτιο CVT είναι ελαφρώς αυξημένο (αλλά παραμένει από τα χαμηλότερα), συγκριτικά με εκείνη με το χειροκίνητο, στα 957 κιλά.

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που ελάχιστα απέχει από όσα γνωρίζουμε και όσα το έκαναν τόσο αγαπητό στο αγοραστικό κοινό.

Σύγχρονο και άνετο εσωτερικό
Μπαίνοντας στο Swift, σε χτυπάει αμέσως το «deja vu». Τυχαίνει να έχω μεγαλώσει σε οικογένεια που το δεύτερο -και μερικές φορές πρώτο- αυτοκίνητό της ήταν Swift.

Συνεπώς, μπορώ με απόλυτη σιγουριά να πω ότι αυτή η φιλικότητα, η υψηλού επιπέδου εργονομία και η άμεση επαφή με το αυτοκίνητο συνεχίζει απτόητα να εδρεύει και σε αυτή τη γενιά του μοντέλου.



Η Suzuki προχώρησε στην τεχνολογική και εργονομική αναβάθμιση του Swift χωρίς το μοντέλο να απωλέσει από τον διασκεδαστικό του χαρακτήρα και την ευκολία χρήσης.

Οδηγός και συνοδηγός βολεύονται άνετα στα μαλακά υφασμάτινα καθίσματα, με τον πρώτο να έχει μπροστά του έναν αναλογικό πίνακα οργάνων με μία μικρή έγχρωμη οθόνη με διαγώνιο στις 4,2 ίντσες και άμεση πρόσβαση σε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Στο μέσο του ταμπλό βρίσκεται η «ελεύθερη» οθόνη αφής 9,0 ιντσών για το infotainment που έχει ελαφρά κλίση προς τον οδηγό για μεγιστοποίηση της εργονομίας. Η οποία ενισχύεται σημαντικά από την πληθώρα φυσικών διακοπτών σε τιμόνι και κάτω από την κεντρική οθόνη, για να ρυθμίσεις κλιματισμό, trip computer κ.ά.

Το infotainment είναι εξαιρετικά εύχρηστο, χάρη στα τρία υπομενού τα οποία μαθαίνεις σε χρόνο dt. Βάσει του ολοκληρωμένου πακέτου που αποκτάς, η κάπως αργή απόκριση της δεν είναι κάτι άξιο λόγου και συνηθίζεται πολύ εύκολα.

Η συνδεσιμότητα είναι απρόσκοπτη είτε αφορά στο Bluetooth, είτε ακόμα καλύτερα στα Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink, με τα οποία η οθόνη είναι συμβατή. Για ακόμα μεγαλύτερη πρακτικότητα και άμεση επαφή με τις λειτουργίες και την κατάσταση του αυτοκινήτου, υπάρχει και το Suzuki Connect.



Από χώρους, η κεντρική κονσόλα χωράει όλα τα μικροαντικείμενα που μπορεί να θες να αποθηκεύσεις και η θέση του smartphone είναι αρκετά μεγάλη ακόμα για… παντόφλα. Αλλά η πραγματική νίκη της Suzuki στο νέο Swift έχει να κάνει με την χωροταξία.

Παρότι, λοιπόν, το μεταξόνιο παραμένει ίδιο, οι Ιάπωνες κατόρθωσαν να τοποθετήσουν έτσι τα μηχανικά μέρη στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα, ώστε οι πίσω να έχουν πλέον επαρκέστατο αέρα για γόνατα και κεφάλι, κάνοντας ακόμα λιγότερες παραχωρήσεις συγκριτικά με πριν.



Αυτό κάνει το Swift ένα αυτοκίνητο το οποίο δε θα σου αρνηθεί την εκδρομή με την παρέα, η οποία θα μπορέσει μαζί σου να φορτώσει τις μικρές αποσκευές της στο πορτμπαγκάζ των 265 λίτρων.

Νέος κινητήρας + αυτόματο κιβώτιο CVT = Εκπληκτική οικονομία
Το καινούργιο μηχανικό σύνολο της Suzuki για το Swift είναι ένας ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος των 1.200 κ. εκ. ο οποίος συνδυάζεται με ήπια υβριδική υποβοήθηση 12V, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 83 ίππους (άσχετα που ανακοινώνονται 82 για λόγους ομοιομορφίας με όλες τις αγορές) και 112 Nm ροπής.

Στόχος της εταιρείας με το νέο μοτέρ ήταν η επίτευξη χαμηλότερης κατανάλωσης (8% μικρότερη ανακοινώνει) και η χαμηλότερη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.



Το πρώτο γνωρίζουμε εμπράκτως ότι το κατάφερε, καθώς όσο και αν πιέσαμε εντός και εκτός πόλης το νέο Swift, αυτό δεν… ξεκόλλησε από τα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Το μεγάλο θετικό εδώ, είναι πως η οικονομία του τρικύλινδρου συνόλου συνδυάζεται με ένα πολύ εύχρηστο CVT κιβώτιο (συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση μετάδοσης).

Αν και σε ορισμένα ιαπωνικά μοντέλα, το CVT συνεπάγεται αυξημένο θόρυβο στην καμπίνα μόλις βυθίσεις λίγο παραπάνω το πόδι σου στο δεξί πεντάλ, εδώ η κατάσταση είναι αισθητά καλύτερη.



Η Suzuki έχει φροντίσει για την ηχομόνωση, η οποία είναι σαφώς βελτιωμένη λόγω των πιο ενισχυμένων υλικών. Όχι ότι δε θα αντιληφθείς τη λειτουργία του ατμοσφαιρικού τρικύλινδρου όταν το CVT ανεβάσει πολύ τις σ.α.λ., αλλά πρόκειται για μία κατάσταση ανεκτή.

Στον δρόμο…
…το Swift συνεχίζει να πατάει με τον γνωστό ευχάριστο τρόπο. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με αμορτισέρ μεγαλύτερης διαδρομής στη δικίνητη έκδοση δοκιμής μας.

Έτσι, το σύνολο είναι πιο απορροφητικό στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων συγκριτικά με πριν και θα «τερματίσει» μόνο σε εγκάρσιες ανωμαλίες. Συνεπώς, το επίπεδο άνεσης είναι σαφώς αυξημένο.



Ωστόσο, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τόσο-όσο σφιχτή για να μπορέσεις να ευχαριστηθείς οδήγηση έως έναν βαθμό, αξιοποιώντας το μικρό βάρος και τον σβέλτο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Όταν υπερβάλλεις, το Swift θα υποστρέψει, όμως τα ηλεκτρονικά θα το επαναφέρουν δείχνοντάς σου που βρίσκονται τα όριά του στην λίγο πιο σπορ οδήγηση.

Η επιλογή «M» στον επιλογέα σχέσεων, για να κάνεις εσύ τις αλλαγές μέσω paddles ενισχύει στο μέγιστο τον fun factor του Swift, αφού εκεί έχεις τον απόλυτο έλεγχο των αλλαγών, αξιοποιώντας όλο το εύρος λειτουργίας του τρικύλινδρου.



Και εάν θες να ρίξεις ρυθμούς, φρενάρεις προοδευτικά και με επαρκή δύναμη, χάρη στους αεριζόμενους δίσκους μπροστά και τα ταμπούρα πίσω (προσοχή με τα λασπόνερα στο τελευταίο).

Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση προσφέρει επαρκή πληροφόρηση, αν και η επαναφορά του είναι σχετικά αργή, θυμίζοντάς σου ότι μιλάμε απλώς για ένα σβέλτο supermini και όχι για σπορ αυτοκίνητο.

Συνολικά, έχεις ένα από τα πιο ευέλικτα αυτοκίνητα πόλης, χάρη στο μικρό μέγεθος και την εκπληκτική ευελιξία του σε κάθε συνθήκη.

Να ξαναπάρω Swift;
Η απάντηση είναι άμεση: Ναι! Χωρίς δεύτερη σκέψη. Αγαπήθηκε όσο λίγα στην κατηγορία του, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη και δικαιολογημένα.



Η εκ βάθρων ανανέωσή του σε σασί, τεχνολογία, ασφάλεια και εργονομία συνθέτουν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα και ένα πραγματικά αναβαθμισμένο αυτοκίνητο, το οποίο με έναν φοβερό τρόπο δεν έχει απωλέσει κανένα στοιχείο από όσα το έκαναν αγαπητό.

Έχοντας ως στάνταρ τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης, όπως Adaptive Cruise Control, Σύστημα Υποβοήθησης Πέδησης 2, Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου και Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας, η ασφάλεια που προσφέρει είναι πια η κορυφαία που έχει δει ως μοντέλο.



Προσθέστε σε όλα αυτά την πολύ προσιτή τιμή εκκίνησης των 17.450 ευρώ στην GL, που ανεβαίνει στις 20.330 ευρώ εάν επιλέξετε το CVT κιβώτιο (στις εκδόσεις εξοπλισμού GL+ και GLX) και την 5ετή εγγύηση και έχεις μία από τις πιο προσιτές και συνάμα αξιόπιστες προτάσεις της αγοράς.

Εξάλλου, το τετριμμένο σε μάρκες όπως η Suzuki το γνωρίζετε: «Δε σπάει, δε χαλάει».

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Suzuki Swift Hybrid 82 PS CVT
Κινητήρας: Τρικύλινδρος, 1.197 cc
Ισχύς: 82 PS
Ροπή: 112 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,9 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 4,7/ 5,5 lt/ 100 km
Εκπομπές CO2: 105 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 3.860/ 1.735/ 1.495 mm
Μεταξόνιο: 2.450 mm
Βάρος: 957 kg
Χώρος αποσκευών: 265-980 lt
Τιμή: Από 17.450 ευρώ (20.330 με CVT και GL+ εξοπλισμό)



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-07 08:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button