Auto

Δοκιμή: Audi A1 Allstreet 30 TFSI S tronic

Πριν από περίπου δύο χρόνια, η Audi αποφάσισε να συνεχίσει την πορεία του A1 Citycarver με μία νέα ταυτότητα, ονόματι Allstreet. Μάλιστα, ήταν το πρώτο μοντέλο στο οποίο υιοθετήθηκε αυτή η ονομασία, πριν ακολουθήσει και σε άλλα, όπως το A3 Allstreet.

Η φιλοσοφία, όμως, παρέμενε η ίδια: «Ένα αυτοκίνητο που αισθάνεται οικεία στον αστικό ιστό, στους επαρχιακούς δρόμους και στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και σε βατό χωματόδρομο», όπως χαρακτηριστικά έλεγε η εταιρεία.



Μάλιστα, το προσδιορίζει στην γκάμα της ως «το πιο εξελιγμένο compact μοντέλο με λογότυπο τα τέσσερα δαχτυλίδια», δεικνύοντας έτσι την αξία που δίνει στο να διαθέτει ένα προσιτό και συνάμα εμπορικά επίκαιρο μοντέλο για τον μέσο καταναλωτή.

Συναντώντας το στον δρόμο, αρχικά ίσως να πάει ο νου σου στη στάνταρ έκδοση, κάτι λογικό. Αλλά με μία πιο προσεκτική ματιά δεν μπορείς να αγνοήσεις την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τους μεγαλύτερους τροχούς και τα προστατευτικά πλαστικά.

Διαφορές μικρές μεν, σημαντικές δε, για εκείνον που θεωρεί πως χρειάζεται κάτι περισσότερο από αυτά που του προσφέρει το A1 Sportback.



Άλλωστε στην Ελλάδα οι ράμπες των γκαράζ και των πλοίων και οι κακοτεχνίες των δρόμων ανήκουν στην καθημερινότητα και με ένα χαμηλό αυτοκίνητο έχεις σίγουρα άγχος και ενίοτε και πρόβλημα.

Ας το διαχωρίσουμε λίγο εξωτερικά…
Όπως προείπαμε, το A1 Allstreet διαφοροποιείται καταρχήν από την αυξημένη απόσταση του δαπέδου από το έδαφος, η οποία φτάνει τα 16 εκατοστά. Μία σεβαστή τιμή συγκριτικά με τα 13,6 του Sportback.



Έπειτα, στο Allstreet οι τροχοί στην αρχική έκδοση είναι 16 ιντσών (προαιρετικά φτάνουν και τις 18, στο αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν 17) με πέλμα στα 205 χιλιοστά και 60άρι προφίλ. Αντίθετα, το supermini της Audi διαθέτει ζάντες 15 ιντσών και λάστιχα με 185 χιλιοστά πλάτος και υψηλότερο προφίλ.

Επιπλέον, δεν μπορούν να παραλειφθούν τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους και τα μαρσπιέ, που ενισχύουν τον «Allstreet» χαρακτήρα. Αυτά βέβαια, συνοδεύονται και με την προσθήκη 30 κιλών, τα οποία όμως δε θα τα αισθανθείς στην οδήγηση.

Κατά τα υπόλοιπα, το A1 Allstreet υιοθετεί απόλυτα τα χαρακτηριστικά και τη σχεδιαστική προσέγγιση του πιο μικρού hatchback της premium γερμανικής εταιρείας.

Η μεγάλη οκταγωνική μάσκα της Audi με την τρισδιάστατη κυψελοειδή δομή αναδεικνύει τον δυναμικό και σπορ (ως ενός σημείου) χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ τα φαρδιά φτερά, τα «νεύρα» στο πλάι και η διακριτική πίσω αεροτομή στο χείλος της οροφής ενισχύουν ακόμα περισσότερο το δυναμισμό του.



Το σύνολο συμπληρώνεται όμορφα από τραπεζοειδείς αεραγωγούς, ενώ ο «διαχύτης» πίσω σε απόχρωση ασημί λειτουργεί κατά βάση ως προστατευτική ποδιά.

Γνωστός και ποιοτικός διάκοσμος
Στο εσωτερικό αναπόφευκτα δεν αλλάζει κάτι συγκριτικά με το A1 Sportback, επομένως διατηρεί τη σπορτίφ προσέγγιση και την καθιερωμένη σχεδίαση.



Στην έκδοση δοκιμής μας, που είναι και η πιο προσιτή, το ποιοτικό ύφασμα (Delta, Derby και Novum διατίθενται ως στάνταρ επιλογές) καταλαμβάνει το μεγαλύτερο των επενδύσεων, ενώ τα πλαστικά καλύπτουν το ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών.

Συνολικά, το φινίρισμα και η συναρμογή των υλικών κυμαίνεται σε επίπεδα Audi, ενώ τα όποια σημεία με πιο σκληρό πλαστικό λίγο ενοχλούν μιας και σπάνια έρχεσαι σε επαφή μαζί τους. Η εργονομία βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και οι χώροι στην κεντρική κονσόλα είναι επαρκείς για μικροαντικείμενα.

Τα μαλακά καθίσματα βοηθούν στο να βολευτείς γρήγορα, ενώ αναπόφευκτα κάθεσαι ψηλότερα από το A1 Sportback και έχεις καλύτερη περιμετρική ορατότητα. Την ίδια ώρα πίσω, δύο ενήλικες μέσου αναστήματος βολεύονται εξίσου εύκολα, όπως και μία μέση οικογένεια.

Μπροστά, η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών του συστήματος infotainment είναι μεν γρήγορη σε απόκριση, αλλά το πιο σημαντικό είναι πως το μενού είναι εύχρηστο, εύκολο και συνηθίζεται σχεδόν αμέσως. Η συνδεσιμότητα εννοείται πως είναι απρόσκοπτη, με Bluetooth, Android Auto και Apple CarPlay.

Ευτυχώς, υπάρχουν αρκετοί φυσικοί διακόπτες και περιστροφικοί, ακριβώς από κάτω από την οθόνη, που αφορούν βασικές λειτουργίες, όπως ο κλιματισμός.

Ως προς τους χώρους αποσκευών, το πρακτικό πορτμπαγκάζ με το κανονικό σχήμα βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας στα 335 λίτρα, την ώρα που με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα, η τιμή αυξάνεται στα 1.090.



Πάμε στα ωραία, τα της ασφάλτου…
…διότι εκεί θα χρησιμοποιήσεις κυρίως το A1 Allstreet, για να μην κρυβόμαστε. Σαφώς και είναι πιο ικανό από το Sportback στη διάσχιση ενός βατού χωματόδρομου και λιγότερο ευπαθές στο πέρασμα από ένα εγκάρσιο σαμαράκι.

Ωστόσο, η συντριπτική πλειονότητα του κοινού θα αξιοποιήσει τις εντός δρόμου δυνατότητές του. Οι οποίες ακόμα και στην έκδοση με τον 1.000άρη TFSI και τους 116 ίππους είναι εξαιρετικές, με το 0-100 χλμ./ ώρα να έρχεται σε 10,3 δευτερόλεπτα, ενώ το μικρό Audi συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι τα 194 χλμ./ ώρα.



Η ανάρτηση με την αυξημένη σε ύψος μοχλική διάταξη (ακριβώς όπως στο A3 Allstreet) αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και αποσβένει σε σαφώς καλύτερο βαθμό τις κακοτεχνίες του δρόμου, συγκριτικά με το Sportback.

Πάντως, είναι ελαφρώς σφιχτή για να υποστηρίξει τον ήπια σπορ χαρακτήρα του μοντέλου και να περιορίσει τις όποιες κλίσεις του αμαξώματος. Αλλά εδώ έγκειται και η μεγάλη επιτυχία της Audi, η οποία έχει να κάνει με το γεγονός ότι το A1 Allstreet δε διαφέρει στον ταλαντούχο και ευχάριστο οδηγικά χαρακτήρα του από το Sportback.

Συνεπώς, είναι ευκίνητο και σβέλτο, εφόσον επιλέξεις να κινηθείς λίγο πιο… ανήσυχα. Τα περιθώρια πρόσφυσης σε στροφές που διατηρείς σταθερό το γκάζι είναι πάντα αρκετά, για να διασκεδάσεις σε μετρημένο βαθμό το πάνω-κάτω του βουνού.



Εκεί, τα ηλεκτρονικά (ESP) θα δηλώσουν το παρόν, ενώ σημαντική βοήθεια παρέχουν και τα δυνατά φρένα με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και συμπαγείς πίσω. Στη σπορ οδήγηση συμβάλλει και το ακριβέστατο τιμόνι, που συνάδει με τον χαρακτήρα του Audi A1.

Στον αστικό ιστό, η ευελιξία είναι ταυτόσημη με το απλό A1, χάρη στα μόλις 4,046 μέτρα μήκους του. Απλώς, το Allstreet είναι πιο άνετο, χάριν ανάρτησης και τροχών.

Στον αυτοκινητόδρομο και το ταξίδι από την άλλη, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι έχουν περιοριστεί λόγω των περισσότερων ηχομονωτικών υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί. Ωστόσο, το υπερυψωμένο αμάξωμα δε βοηθάει στη συνολική αεροδυναμική απόδοση και στην πιο αποτελεσματική μείωση των θορύβων.



TFSI και S tronic σε απόλυτη αρμονία
Ο 1.0 TFSI έχει την κατάλληλη σπιρτάδα, ώστε να απολαύσεις οδήγηση σχεδόν παντού. Αλλά δε θα ήταν τόσο χαρισματικός, εάν δε συνδυαζόταν με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic της Audi.

Το οποίο φροντίζει πάντα να υπάρχει η κατάλληλη σχέση, ώστε να ανταποκριθεί σε αυτό που θες να κάνεις. Και φυσικά η λειτουργία παραμετροποιείται αναλόγως εάν έχεις το «D» στον επιλογέα ή το «S».



Εδώ ένα μικρό αρνητικό η έλλειψη paddles από τον βασικό εξοπλισμό (διατίθενται προαιρετικά) που περιορίζει ελαφρώς το fun στοιχείο. Και πάλι όμως, η λειτουργία του S tronic είναι τόσο μεστή που δε θα παραπονεθείς.

Μετά από αρκετά χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες κίνησης και οδήγησης, η κατανάλωση στην περίπτωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 7,5 λίτρα/ 100 χλμ. Στο ταξίδι, η τιμή θα είναι σαφώς πιο χαμηλή, ειδικά εάν κινείστε στα επιτρεπόμενα όρια.

Το συμπέρασμα
Το A1 Allstreet είναι το πιο προσιτό Audi με (κάποια) off-road χαρακτηριστικά, μιας και η τιμή του ξεκινά από τις 27.980 ευρώ και συνδυάζεται με 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και καλό επίπεδο εξοπλισμού.



Ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, Audi pre sense μπροστά, Audi smartphone interface, Top infotainment system High (MIB3) και σύστημα φωνητικών εντολών. Ταυτόχρονα, συμπεριλαμβάνονται όλα τα απαραίτητα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, με ακόμα περισσότερα να διατίθενται στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Για εκείνον, λοιπόν, που θέλει να έχει το κεφάλι του ήσυχο όταν περνάει υπερυψωμένα σημεία στους γνωστούς ελληνικούς δρόμους, αλλά χωρίς να απωλέσει την ευκινησία, την ευελιξία και την ήπια σπορ συμπεριφορά που δεδομένα έχει το supermini A1, τότε το Allstreet είναι η προσιτή λύση που έψαχνε σε ένα Audi.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Audi A1 Allstreet 30 TFSI 116 PS S tronic
Κινητήρας: Τρικύλινδρος 999 cc
Ισχύς: 116 PS στις 5.500 rpm
Pοπή: 200 Nm στις 2.000 – 3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,3 sec
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,7/ 7,5 lt/ 100 km
Εκπομπές CO2: 131 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.046/ 1.756 /1.458 mm
Μεταξόνιο: 2.554 mm
Βάρος: 1.145 kg (χωρίς οδηγό και αποσκευές)
Χώρος αποσκευών: 335-1.090 lt
Τιμή: Από 27.980 ευρώ



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-10-25 08:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button