Κόσμος

Η Πράγα απαγορεύει τις νυχτερινές μπαρότσαρκες για να αναβαθμίσει τον τουρισμό της

Το δημοτικό συμβούλιο της Πράγας απαγόρευσε τις νυχτερινές βόλτες στις παμπ, που διοργανώνονται από ταξιδιωτικά γραφεία, επειδή η πόλη θέλει να στοχεύσει «πιο καλλιεργημένους» τουρίστες. Η πρωτεύουσα της Τσεχίας με τα 1,3 εκατομμύρια κατοίκους είναι εδώ και χρόνια δημοφιλής προορισμός για θορυβώδη εργένικα πάρτι και μπαρότσαρκες, κυρίως από βρετανούς επισκέπτες.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος της Πράγας, Χντένεκ Χριμπ, είπε στους δημοσιογράφους τη Δευτέρα ότι οι οργανωμένες βόλτες στις παμπ είναι πλέον απαγορευμένες. «Δεν θα υπάρχουν πια ξεναγήσεις μεταξύ 10 μ.μ. και 6 π.μ.», πρόσθεσε. Ο Γίρι Πόσπισιλ, επίσης αντιδήμαρχος, εξήγησε ότι η Πράγα «αναζητά τους πιο πλούσιους, καλλιεργημένους τουρίστες – όχι αυτούς που έρχονται για λίγο, με αποκλειστικό στόχο να μεθύσουν».

Ο ξένοι λάτρεις της μπίρας έχουν εδώ και χρόνια καταστήσει την Τσεχία την πιο «διψασμένη» χώρα στον κόσμο – πάνω από τη Βρετανία και την Ιρλανδία. Το 2023, 128 λίτρα μπίρας παγκοσμίως καταναλώθηκαν ανά κεφαλή στην Τσεχική Δημοκρατία, παρά τη σταθερή πτώση της κατανάλωσης από το χτύπημα της πανδημίας το 2020.

Η μπίρα εξακολουθεί να είναι φθηνότερη από το νερό σε ορισμένα εστιατόρια, ενώ πολλές παμπ στο ιστορικό κέντρο της πόλης –που από το 1992 έχει χαρακτηρισθεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO– προσφέρουν την περίφημη τοπική lager για λιγότερο από 3 ευρώ το ημίλιτρο ποτήρι.

Ο Βάτσλαβ Στάρεκ, επικεφαλής της Τσεχικής Ενωσης Ξενοδοχείων και Εστιατορίων, χαιρέτισε την απόφαση του δημαρχείου. «Οι βόλτες στο κέντρο για αναζήτηση μπίρας είναι πρόβλημα για τους ντόπιους αλλά και για άλλους τουρίστες», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Δεν πιστεύω ότι η απαγόρευση θα βλάψει τις πωλήσεις μας. Δεν απαγορεύεται η είσοδος στις παμπ – μόνο οι νυχτερινές, οργανωμένες τουρνέ».

Η Πράγα δεν είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που επιχειρεί να αποθαρρύνει τις επισκέψεις ενός συγκεκριμένου τύπου τουρίστα. Πέρυσι, το Αμστερνταμ ξεκίνησε διαφημιστική καμπάνια για να αποτρέψει τους νεαρούς Βρετανούς που ψάχνουν στις μηχανές αναζήτησης της Google όρους όπως «πάρτι εργένηδων στο Αμστερνταμ», «φθηνά ξενοδοχεία στο Αμστερνταμ» και «μπαρότσαρκες στο Αμστερνταμ».

Οι διαφημίσεις περιγράφουν τους κινδύνους και τις συνέπειες της υπερβολικής λήψης αλκοόλ και ναρκωτικών – πρόστιμα, συνέπειες στο ποινικό μητρώο, νοσηλείες και μόνιμες βλάβες στην υγεία. Μια άλλη διαφημιστική καμπάνια της πόλης που ξεκίνησε φέτος, αποθαρρύνει τους τουρίστες μέσω ενός διαδικτυακού κουίζ.

Οποιοσδήποτε απαντά καταφατικά στις ερωτήσεις «θα θέλατε να εξερευνήσετε την πόλη με ένα ποτό, ή ένα τσιγαριλίκι στο χέρι σας;» ή «επιθυμείτε μια ξενάγηση στα παράθυρα των εργατριών του σεξ;» δέχεται την απάντηση: «Αυτό θα είναι μια ταλαιπωρία για εσάς, καθώς απαγορεύεται».

Και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν εισαγάγει μέτρα για την αποτροπή του μαζικού τουρισμού, ανάμεσά τους η Βενετία –η οποία έχει περιορίσει τα μεγέθη των ομάδων ξενάγησης και απαγορεύσει τα ηχεία– και η Βαρκελώνη, που έχει δεσμευθεί να απαγορεύσει τη βραχυχρόνια ενοικίαση διαμερισμάτων σε τουρίστες από το 2028.

. . .




Δημοσιεύτηκε ! 2024-10-15 13:29:00

Back to top button