Auto

Οδηγούμε στην Ελλάδα το BYD Auto Seal U DM-i

Η αρχή έγινε με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο και με την κορωνίδα της τεχνολογίας που διαθέτει η BYD Auto: Με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα Atto 3 και Seal. Ο στόχος επετεύχθη και στην Ελλάδα και τα στελέχη της επίσημης αντιπροσωπείας της εταιρείας εφαρμόζουν το επόμενο στάδιο, πλέον.

Αυτό είναι η διάθεση στην εγχώρια αγορά και άλλων μοντέλων της εταιρείας και το Seal U είναι ένα από αυτά. Το SUV μοντέλο δεν κατασκευάζεται μόνο ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο αλλά και σε έκδοση με σύστημα Plug-in Hybrid, αυτή που θα μας απασχολήσει εν προκειμένω.

Το PHEV σύστημα
Το Seal U λανσάρεται ως ένα ξεχωριστό μοντέλο στην γκάμα της BYD Auto, ωστόσο κάποιος μπορεί να το θεωρήσει ως τη SUV εκδοχή του Seal.



Το γράμμα «U» στην ονομασία του υπάρχει όχι μόνο ως προσδιοριστικό αυτής αλλά και για να τονίσει την πρακτικότητα που παρέχει στους επιβάτες του, καθώς είναι το πρώτο της αγγλικής λέξης «Utility».

Το καινούργιο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα «e-Platform 3.0», όπως την ονομάζει η κινεζική εταιρεία, η οποία έχει την αντίστοιχη εκδοχή της και για τα μοντέλα της που έχουν Plug-in Hybrid σύστημα.

Το τελευταίο προσδιορίζεται ως «Super DM Technology» και δηλώνει την τεχνολογική και μηχανολογική διάρθρωσή του. Τα αρχικά DM είναι από τις λέξεις Dual Mode και καταδεικνύουν και τον τρόπο λειτουργίας του.



Το PHEV σύστημα έχει εξελιχθεί και δημιουργηθεί από τους ανθρώπους της BYD Auto. Αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα (με την ονομασία «Xiaoyun»), είτε ατμοσφαιρικό είτε υπερτροφοδοτούμενο και από έναν ηλεκτροκινητήρα ή δύο, αναλόγως της έκδοσης του Seal U.

Στη δικίνητη (εμπροστοκίνητη) έκδοση του νέου μοντέλου ο θερμικός κινητήρας είναι ατμοσφαιρικός και έχει χωρητικότητα 1.498 κ. εκ. Φυσικά, λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson, έχει υψηλή σχέση συμπίεσης (σημ.: 15,5:1) και ο βαθμός απόδοσής του φτάνει το 43,04%, σύμφωνα με την BYD Auto.

Η μέγιστη ισχύς του είναι 96 ίπποι/6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του 122 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι μόνιμου μαγνήτη, έχει μέγιστη ισχύ 197 ίππους και μέγιστη ροπή 300 Nm. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του Plug-in Hybrid συστήματος είναι 218 ίπποι και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή φτάνει τα 300 Nm.



Στην τετρακίνηση -και ισχυρότερη- εκδοχή τού Seal U το Plug-in Hybrid σύστημα αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.497 κ. εκ.

Αυτός, αναμενόμενα, λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Miller, επίσης έχει υψηλή σχέση συμπίεσης (σημ.: 12,5:1) και ο βαθμός απόδοσής του φτάνει το 40,12%, βάσει όσων ανακοινώνει η εταιρεία. Η μέγιστη ισχύς του φτάνει τους 131 ίππους/5.200 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του τα 220 Nm/1.500 σ.α.λ.

Εκτός από τον θερμικό υπάρχουν και δύο ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι είναι σύγχρονοι μόνιμου μαγνήτη. Αυτός που βρίσκεται ενσωματωμένος στον θερμικό έχει μέγιστη απόδοση 204 ίππους και μέγιστη ροπή 300 Nm. Ο δεύτερος, που είναι στον πίσω άξονα, αποδίδει 163 ίππους και ροπή 250 Nm.



Σε αυτή την έκδοση η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος είναι 324 ίπποι και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 550 Nm.

Σύμφωνα με την BYD Auto, με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες η δικίνητη έκδοση του Seal U DM-i μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη για 80 χλμ. (κατά WLTP). Η μέγιστη συνδυαζόμενη αυτονομία του οχήματος (δηλαδή μέχρι τον αναγκαστικό ανεφοδιασμό του) φτάνει τα 1.080 χλμ. (κατά WLTP).

Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 0,9 λίτρα/100 χλμ. (κατά WLTP) και η μέση τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας 20,0 kWh/100 χλμ. (κατά WLTP).



Αναφορικά με τις επιδόσεις του, το εμπροστοκίνητο Seal U DM-i των 218 ίππων επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 170 χλμ./ώρα.

Το τετρακίνητο (AWD), έχει μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου 1,2 λίτρα/100 χλμ. (κατά WLTP) και μέση τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας 23,5 kWh/100 χλμ. (κατά WLTP).

Mε πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο για 70 χλμ. σε μικτές συνθήκες και για 98 χλμ. εντός πόλης (κατά WLTP). Η μέγιστη συνδυαζόμενη αυτονομία του (δηλαδή μέχρι τον αναγκαστικό ανεφοδιασμό του) φτάνει τα 870 χλμ. (κατά WLTP).

Η ισχυρότερη εκδοχή του επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά της φτάνει τα 180 χλμ./ώρα.



Οι μπαταρίες του συστήματος είναι φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου (LFP). Είναι τύπου Blade και βρίσκονται τοποθετημένες στο κέντρο του πατώματος του αυτοκινήτου.

Στη δικίνητη έκδοσή του είναι ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 21,9 kWh και πραγματικής 18,6 kWh. Στην AWD, αυτές είναι 21,7 kWh και 18,5 kWh, αντίστοιχα.

Οι διαστάσεις
Το Seal U DM-i είναι ένα σχετικά μεγάλων διαστάσεων SUV. Το μήκος του φτάνει τα 4.775 χλστμ., το πλάτος 1.890 χλστμ. και το ύψος του τα 1.670 χλστμ. Το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.765 χλστμ., αντίστοιχα.

Η σχεδίαση του αμαξώματός του έχει γίνει με τρόπο ώστε το αποτέλεσμα να είναι αρεστό τόσο στους Κινέζους αγοραστές όσο και στους Ευρωπαίους. Γι’ αυτή υπεύθυνος είναι ο Βόλφγκανγκ Έγκερ, ο Γερμανός ο οποίος έχει αναλάβει τη θέση του Διευθυντή Σχεδιασμού στην BYD Auto από το 2017.



Έτσι, το Seal U DM-i διακρίνεται από τη διαμόρφωση των LED φώτων εμπρός και πίσω, από τις έντονες γραμμές στο καπό και στο πλάι του αμαξώματος και από τη, γενικά, σφηνοειδή μορφή του.

Στο εσωτερικό του, η διαμόρφωση του ταμπλό ακολουθεί τη φιλοσοφία που έχουν επιλέξει στην κινεζική εταιρεία γι’ αυτό. Βασικά στοιχεία του είναι το «Intelligent Cockpit System».

Αυτό συνίσταται από την έγχρωμη οθόνη 12,3 ιντσών στον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής 15,6 ιντσών στο κέντρο, η οποία περιστρέφεται κατά 90 μοίρες για να επιλέγει ο οδηγός την οριζόντια ή την κάθετη τοποθέτησή της κάθε φορά. Επίσης, στην καλύτερα εξοπλισμένη έκδοσή του (σημ.: «Design») διαθέτει και σύστημα Head-up Display.

Η ποιότητα των υλικών είναι καλή και το ίδιο ισχύει και για την ευρυχωρία για τους έως και πέντε επιβάτες. Ακόμα ένα χαρακτηριστικό του εσωτερικού είναι ο μικρός σε ύψος διακόπτης μέσω του οποίου ο οδηγός επιλέγει τη φορά κίνησης στο «κιβώτιο ταχυτήτων».



Αυτός είναι διάφανος και κομψά μορφοποιημένος, συμβάλλοντας και στη γενικότερη εικόνα πολυτέλειας που θέλησαν να δώσουν στο αυτοκίνητο οι άνθρωποι της BYD Auto. Όπως ανακοινώνουν, για τη δημιουργία του εμπνεύστηκαν από τον ωκεανό.

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό ακόμα και στη βασική έκδοση. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει πλήρες πακέτο ADAS το οποίο διαθέτει συστήματα όπως Προειδοποίησης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, Αυτόματου Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης, Προσαρμοζόμενου Cruise Control, Προειδοποίησης Οπίσθιας Σύγκρουσης, Προειδοποίησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας, Υποβοήθησης Αλλαγής Λωρίδας, Έξυπνου Ελέγχου Ορίων Ταχύτητας, Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου, κ.λπ.

Επίσης, προσφέρει σύνδεση 4G, ενσωματωμένο Spotify και πλοήγηση HERE, σύνδεση smartphone μέσω Android Auto ή Apple CarPlay και σύστημα ψηφιακού βοηθού «Hi BYD». Επιπλέον, προσφέρεται η δυνατότητα αναβαθμίσεων «Over The Air».

Στον δρόμο
Το Plug-in Hybrid σύστημα του Seal U DM-i διαθέτει τρία προγράμματα και έχει οριστεί να λειτουργεί με τρόπο ώστε το αυτοκίνητο να κινείται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο στο μεγαλύτερο μέρος μιας διαδρομής, αν όχι αποκλειστικά ως τέτοιο εάν αυτή δεν είναι μακριά σε απόσταση.

Έτσι, το SUV μοντέλο εκκινεί με τον ηλεκτροκινητήρα και συνεχίζει με αυτόν όσο το φορτίο που εφαρμόζει ο οδηγός στο δεξί πεντάλ δεν είναι μεγάλο. Όταν οι συσσωρευτές αδειάζουν από ενέργεια ο θερμικός τίθεται σε λειτουργία για να τους φορτίσει αλλά όχι για να δώσει κίνηση στους τροχούς (σημ.: EV Mode).



Ωστόσο, όταν ο οδηγός πατήσει έντονα το δεξί πεντάλ, τότε ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αναλαμβάνει να κάνει αυτό για το οποίο υπάρχει στο αυτοκίνητο, επικουρούμενος και από τον ηλεκτροκινητήρα (σημ.: HEV Mode). Σε αυτή την περίπτωση το υβριδικής διάταξης σύστημα λειτουργεί είτε σειραϊκά είτε παράλληλα και η επιλογή γίνεται από τον οδηγό μέσω διακόπτη στη βάση της κονσόλας.

Η μετάδοση της κίνησης στους τροχούς, τόσο στη δικίνητη όσο και στην τετρακίνητη έκδοση του νέου μοντέλου, γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου μίας σχέσης. Ονομάζεται «CVT» μόνο και μόνο ως προσδιοριστικό του τρόπου -δηλαδή συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης- και όχι σε ό,τι αφορά στη μηχανολογική κατασκευαστική φύση του.

Η εμπρός ανάρτηση του οχήματος αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.



Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Seal U DM-i AWD των 324 ίππων, κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασής του στη χώρα μας.

Εξωτερικά, το αυτοκίνητο δείχνει σχετικά κομψό και έχει τη δική του ταυτότητα. Ανοίγεις την πόρτα και επιβιβάζεσαι σε ένα καλοκατασκευασμένο εσωτερικό το οποίο είναι πολύ ευρύχωρο. Ως οδηγός, κάθεσαι σε μια σχετικά σφιχτή σε αίσθηση θέση η οποία είναι σχετικά ευρύχωρη, με καλή στήριξη και ακόμα πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση.

Εμπρός σου έχεις την οθόνη του πίνακα οργάνων, με τις ευδιάκριτες ενδείξεις, πληροφορίες και χρωματικούς συνδυασμούς. Η κεντρική οθόνη είναι πλησίον σου και εύκολο να τη χειριστείς, αφού πρώτα μάθεις το μενού του συστήματος infotainment.

Η ορατότητα είναι πολύ καλή περιμετρικά και η μεγάλη ηλιοροφή κάνει ακόμα πιο φωτεινή την καμπίνα επιβατών.

Η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής είναι πολύ καλή και δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο από τη Κίνα. Βεβαίως, ταυτόχρονα, δεν μπορείς παρά να θαυμάσεις και να παραδεχτείς τα άλματα που έχουν κάνει οι Κινέζοι.



Στο πίσω κάθισμα, οι εκεί επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολύ ωφέλιμο χώρο. Το έδρανό του είναι τοποθετημένο ψηλότερα από τα εμπρός, ενώ οι πλάτες του μπορούν να τοποθετηθούν και υπό μεγαλύτερη κλίση, προς τα πίσω. Έτσι, αυξάνεται η άνεση κατά το ταξίδι.

Στον δρόμο, το Seal U DM-i κινείται με ευκολία. Το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα «Drive Modes» το οποίο έχει έξι διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας: «Eco», «Normal», «Sport», «Showfield», «Maddy Land» και «Sand Land», αντίστοιχα.



Η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή και το τιμόνι μέτριο σε αίσθηση. Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό, όμως όταν το αυτοκίνητο διέρχεται από άσφαλτο κακής ποιότητας, ο θόρυβος από τα ελαστικά είναι αισθητός, ιδίως στους πίσω επιβαίνοντες.

Η επιτάχυνση εν κινήσει είναι σχετικά άμεση αλλά το βάρος του οχήματος είναι 2.100 κιλά στη συγκεκριμένη έκδοση (σημ.: AWD). Αυτό σημαίνει ότι περιορίζει σχετικά την ικανότητα επιτάχυνσης των 324 ίππων του Plug-in Hybrid συστήματος και σε κάνουν να το αισθάνεσαι στις στροφές, εάν το «παρακάνεις».



Το BYD Auto Seal U DM-i είναι ένα προηγμένο αυτοκίνητο το οποίο δεν το δείχνει εξαρχής. Σε ελκύει με την εμφάνισή του αλλά σε ξαφνιάζει με την τεχνολογική υπόστασή του, την οποία ανακαλύπτεις σταδιακά.

Είναι ένα μοντέλο το οποίο μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα σε αντίστοιχα ευρωπαϊκά και θα το εκτιμήσεις με το πέρασμα του χρόνου. Βεβαίως, αυτό που θα εκτιμήσεις ακόμα περισσότερο είναι το γεγονός ότι είναι προσιτό γι’ αυτά που προσφέρει.

Η τιμή της εν λόγω έκδοσης είναι 46.500 ευρώ, ενώ της δικίνητης έχει οριστεί στα 38.900 ευρώ. Σε αυτό πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι η εταιρεία παρέχει εγγύηση 6 ετών ή 150.000 χιλιομέτρων, ενώ για το σύστημα ηλεκτρικής μετάδοσης και τις μπαταρίες αυτή είναι 8 χρόνια ή 200.000 χλμ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-10-02 08:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button