Auto

Test drive: DS 4 E-Tense Antoine de Saint-Exupéry, για συλλογή

Αν θέλεις να κάνεις το premium να ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο, τότε δημιουργείς μια συλλεκτική έκδοση στην οποία δίνεις το όνομα μιας εμβληματικής προσωπικότητας από την ιστορία της χώρας σου. Και κάπως έτσι, η DS Automobiles δημιούργησε για το DS 4 την έκδοση Antoine de Saint-Exupéry. 

Και όχι μόνον για το επαναφορτιζόμενο υβριδικό κόμπακτ crossover που δοκιμάζουμε σήμερα, αλλά και για τα DS 3 και βέβαια το DS 7. Όλη η φιλοσοφία της γαλλικής εταιρείας περιστρέφεται γύρω από το στιλ και την άνεση. Και στο DS 4 αυτή η φιλοσοφία βρίσκει τον απόλυτο εκφραστή της.

To συλλεκτικό DS 4 Ε-Τense πέραν της πολυτέλειας ενσωματώνει κορυφαία τεχνολογία, την ώρα που ο πελάτης της φίρμας απολαμβάνει μοναδικές υπηρεσίες after sales από την αντιπροσωπία 

Το βάρος των 1.728 kg δεν επηρεάζει αισθητά τη συμπεριφορά στις στροφές χάρη και στην Active Scan Suspension που ρυθμίζει την απόσβεση ανά πάσα στιγμή σε κάθε τροχό ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος.

Μάλιστα, στη συγκεκριμένη συλλεκτική έκδοση, η DS Automobiles κατάφερε να παντρέψει στοιχεία από τον κόσμο της αεροπορίας με αυτά των αυτοκινήτων της. Mε σκοπό να ενσαρκώσει όσο το δυνατό καλύτερα το πνεύμα της ελευθερίας όπως αυτό εκφράζεται μέσα από τα ταξίδια και τα κείμενα του Antoine de Saint Exupery.

Το DS 4 είναι ένα κόμπακτ μοντέλο που ενσωματώνει ιδανικά χαρακτηριστικά από τις κατηγορίες των φάστμπακ, των crossover και των κουπέ. Οι χωνευτές χειρολαβές στις πόρτες και η τρισδιάστατη μάσκα είναι μερικά από τα σχεδιαστικά στοιχεία που σηματοδοτούν τη διαφορετικότητα του DS 4 E-Tense από όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Test drive: DS 4 E-Tense 225 PS Antoine de Saint-Exupéry, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η αισθητική σύνθεση του DS 4 συντίθεται από πτυχώσεις που παίζουν με ελαφριά και τεχνικά σχήματα, όπως οι πολυάριθμες ακμές που περιτριγυρίζουν το αμάξωμα. Εμπνευσμένο σαφώς από το πρωτότυπο DS Aero Sport Lounge. Αναμφίβολα ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της αγοράς.

Την εικόνα συμπληρώνει η νέα γενιά φωτιστικών μονάδων DS Matrix Led Vision, με λεπτούς και μοντέρνους προβολείς με σύστημα Matrix Beam και Dynamic Bending Light (φωτισμός του εσωτερικού των στροφών). Η δέσμη ανιχνεύει με ακρίβεια το περιβάλλον και προσαρμόζεται σε αυτό με πέντε προκαθορισμένες λειτουργίες (πόλη, περιφέρεια, αυτοκινητόδρομος, κακοκαιρία και ομίχλη), έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να χρησιμοποιεί τη μεγάλη σκάλα των φώτων σε όλες τις συνθήκες, χωρίς να τυφλώνουν του αντίθετα κινούμενους οδηγούς.

Δύο κάθετες γραμμές φώτων LED δεξιά και αριστερά, στοιχειοθετούν τα φώτα ημέρας, με φώτα επίσης LED να υπάρχουν και πίσω, σχηματίζοντας μάλιστα ένα τριδιάστατο εφέ.

To λουξ σύνολο υποστηρίζουν επίσης οι μαύρες γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και τα αλουμινένια πατήματα των μαρσπιέ στις πόρτες όπου υπάρχει ένα αεροσκάφος εποχής με τη φράση «Les etoiles mesurent pour nous les vraies distances». Κατ’ ακριβή μετάφραση «τα αστέρια καθορίζουν τις πραγματικές αποστάσεις για εμάς» ή σε ελεύθερη μετάφραση «τα αστέρια είναι για εμάς το όριο», φράση που αποδίδεται στον Antoine de Saint-Exupéry.

Test drive: DS 4 E-Tense 225 PS Antoine de Saint-Exupéry, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Και για να συνεχίσουμε, «La vie paisible, l’amour fidèle, l’amie que nous croyons chérir, c’est de nouveau l’étoile polaire qui les balise…» Δηλαδή, «Η ειρηνική ζωή, ο πιστός έρωτας, η φίλη που νομίζουμε ότι αγαπάμε, είναι για άλλη μια φορά ο πολικός αστέρας που τους σημαδεύει…». Τόσο ποιητικό για να κρύβεται σε ένα μαρσπιέ!

Εξαιρετικά υλικά, προσεγμένο φινίρισμα, άψογη συναρμογή και high-tech περιβάλλον, συνθέτουν την εικόνα στην καμπίνα του συλλεκτικού αυτού DS 4. Τα καθίσματα είναι επενδυμένα με σαγρέ δέρμα Criollo Brown Nappa που παραπέμπουν στον εξοπλισμό που χρησιμοποιούσαν οι πρώτοι αεροπόροι. Το δερμάτινο ταμπλό περιλαμβάνει μία σύνθεση από δίχρωμες ραφές σε απόχρωση περλέ Cassel Earth που παραπέμπουν στο ίχνος που αφήνουν τα αεροπλάνα στον ουρανό. Και στη μεριά του συνοδηγού έχει τοποθετηθεί η υπογραφή του διάσημου συγγραφέα.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η Full HD οθόνη 10″ με σύστημα πλοήγησης 3D, ενώ εμπρός από τον οδηγό έχουμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7″ που με βάση τα σύγχρονα δεδομένα θα τον θέλαμε μεγαλύτερο. Χαμηλά στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ακόμη μια Smart Touch οθόνη 5” από την οποία μπορείς να επιλέξεις ρυθμίσεις της κεντρικής οθόνης και η οποία δεν θα μας έλειπε αν απουσίαζε. 

Test drive: DS 4 E-Tense 225 PS Antoine de Saint-Exupéry, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η γοητεία σε βάρος της εργονομίας. Παράδειγμα τα χειριστήρια παραθύρων που είναι τοποθετημένα πολύ ψηλά ή η περίπλοκη ρύθμιση των κεντρικών αεραγωγών που απαιτεί τον χειρισμό δύο διαφορετικών χειριστηρίων -οριζόντια και κάθετα. Αλλά εμπρός στα κάλλη, τι είναι ο πόνος… Η οθόνη DS Smart Touch επιτρέπει την πρόσβαση σε προ-ηχογραφημένες λειτουργίες infotainment, χωρίς να χρειάζεται να απλώσεις το χέρι προς την κύρια οθόνη αφής.

Κάτω ακριβώς από το Smart Touch υπάρχει ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου που έχει αριστερά του τον διακόπτη επιλογής προγραμμάτων οδήγησης και δεξιά αυτόν της έντασης του ηχοσυστήματος. Οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα είναι οι γνωστοί της DS Automobiles σε σχήμα διαμαντιού και εδράζονται ψηλά στην πόρτα. Στο ίδιο μοτίβο υπακούουν και οι φυσικοί διακόπτες που βρίσκονται κάτω από την κεντρική οθόνη και ρυθμίζουν τις λειτουργίες του κλιματισμού.

Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις ενηλίκους με τους πίσω να αναζητούν λίγο παραπάνω αέρα μόνον αν είναι υψηλόσωμοι. Όσο για την ορατότητα, είναι καλή με εξαίρεση εκείνη προς τα πίσω λόγω του μικρού παρμπρίζ. Ο χώρος αποσκευών της επαναφορτιζόμενης υβριδικής έκδοσης έχει περιοριστεί στα 390 lt (από 439), διατηρεί όμως το κανονικό σχήμα του με την πόρτα να ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά.

Test drive: DS 4 E-Tense 225 PS Antoine de Saint-Exupéry, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Aν και τελευταίας γενιάς, η κεντρική οθόνη αφής εξακολουθεί να δυσκολεύεται από την άποψη της ανταπόκρισης σε σύγκριση με τα γερμανικά πρότυπα. Το DS 4 όμως σε αποζημιώνει  με την πολύ ολοκληρωμένη head-up display και την άψογη αναγνωσιμότητας του infotainment, χάρη στη διαγώνιο των 21″, την πιο γενναιόδωρη στην κατηγορία.

Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό, ψάχνεις να βρεις τι λείπει και δεν βρίσκεις. Υπάρχει ακόμη και σύστημα εντοπισμού πεζών τη νύχτα με υπέρυθρη ακτινοβολία. Αλλά και ενεργή ανάρτηση που διαβάζει τον δρόμο για να ρυθμίσει ανάλογα την απόσβεση σε κάθε ένα αμορτισέρ ξεχωριστά.

Κάτω από το καπό του DS 4 E-Tense υπάρχει ο 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.6 PureTech με απόδοση 180 PS και 300 Nm.
Τον 1600άρη βενζινοκινητήρα επικουρεί ένας ηλεκτροκινητήρας με 110 PS και 320 Nm που βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Με το ηλεκτρομοτέρ να αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με μικρή χωρητικότητα (ωφέλιμες 11,3 kWh).

Η εκκίνηση του αυτοκινήτου γίνεται με τον ηλεκτροκινητήρα, με τον οδηγό να είναι σε θέση να επιλέξει το Ηybrid mode που βελτιστοποιεί τη χρήση ενέργειας ή το Sport mode για να έχει διαθέσιμη όλη τη απόδοση των 224 PS και 360 Nm. 

Test drive: DS 4 E-Tense 225 PS Antoine de Saint-Exupéry, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μπορείς όμως να επιλέξεις και πλήρως ηλεκτρική κίνηση για 55 km κατά WLTP (40 km στον πραγματικό κόσμο) και με ταχύτητα έως τα 135 km/h ή να κρατήσεις αποθηκευμένη την ηλεκτρική ενέργεια και να κινείσαι μόνον με τον βενζινοκινητήρα. Η μπαταρία πάντως αυτοφορτίζεται και μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα ή τον ελεύθερο τροχασμό του αυτοκινήτου.

Ο εσωτερικός φορτιστής της μπαταρίας δέχεται ισχύ μέχρι 7,6 kW. Που σημαίνει ότι σε οικιακή μονοφασική πρίζα 16Α φορτίζει σε 3,5-4 ώρες και σε τριφασική σε λιγότερο από δύο ώρες.

Με μια λογική πάντως χρήση και με την προϋπόθεση ότι θα έχουμε πάντα φορτισμένη την μπαταρία, η μέση κατανάλωση θα κυμανθεί γύρω στα 5,5 lt/100 km. Τιμή εξαιρετικά καλή με δεδομένο ότι η DS Automobiles υπόσχεται 7,7” για τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 233 km/h. Γίνεται φανερό πως αν φροντίζεις να είσαι συνεπής στις φορτίσεις, μπορείς να κινείσαι ηλεκτρικά στις καθημερινές εντός της πόλης διαδρομές.

Test drive: DS 4 E-Tense 225 PS Antoine de Saint-Exupéry, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με όμορφα άνετη αίσθηση από το όχι και πολύ άμεσο τιμόνι, αποτελεσματική ηχομόνωση, αυτόματα ρυθμιζόμενη άνετη και ενδοτική ανάρτηση, λίγο σπογγώδες πεντάλ φρένου και όχι πραγματική χειροκίνητη λειτουργία για το αυτόματο κιβώτιο παρά τα paddles στο τιμόνι, το DS 4 E-Tense 225 δεν σε παροτρύνει για δυναμική οδήγηση.

Είπαμε και πριν πως όλη η φιλοσοφία της γαλλικής εταιρείας περιστρέφεται γύρω από το στιλ και την άνεση. Και στο DS 4 E-Tense αυτή η φιλοσοφία βρίσκει τον απόλυτο εκφραστή της. Η ποιότητα κύλισης και η ησυχία στην καμπίνα σε κερδίζουν με το «καλημέρα», καθώς το αυτοκίνητο ξεκινά ηλεκτρικά και τελείως αθόρυβα. Στη συνέχεια, η μετάβαση στη φάση λειτουργίας και του θερμικού κινητήρα γίνεται απόλυτα ομαλά και σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση περνά σχεδόν απαρατήρητη.

Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος πρακτικά εκμηδενίζονται από το στάνταρ σύστημα DS Active Scan Suspension: Μια κάμερα στην κορυφή του παρμπρίζ σκανάρει την επιφάνεια του οδοστρώματος, μεταφέροντας σε πραγματικό χρόνο δεδομένα στην κεντρική μονάδα ελέγχου. Με τη σειρά της εκείνη, με τη χρήση τεσσάρων αισθητήρων θέσης και τριών επιτάχυνσης, ελέγχει ανεξάρτητα κάθε τροχό και αναλόγως ρυθμίζει τη δύναμη απόσβεσης του αμορτισέρ. 

Test drive: DS 4 E-Tense 225 PS Antoine de Saint-Exupéry, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ακόμη και με αυτή την ισχνή μπαταρία, το DS 4 λειτουργεί ως κλασικό υβριδικό και κινείται σε ηλεκτρική λειτουργία έως και περίπου 20-25 km/h, καθώς αποθηκεύσει την κινητική ενέργεια κατά την επιβράδυνση.

Οι τροχοί των 20” με λάστιχα 245/40 δεν φαίνεται να επιδρούν αρνητικά. Την ίδια ώρα που το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων λειτουργεί ομαλά, με τις αλλαγές να είναι αρκετά γρήγορες, τόσο στην αυτόματη όσο και στην χειροκίνητη λειτουργία από τα paddles στο τιμόνι.

Το τελευταίο παρά το γεγονός ότι είναι ελαφρύ (στη λειτουργία Sport αποκτά επιπλέον αντίσταση), παρέχει σαφείς πληροφορίες για τη θέση των τροχών, ενώ το DS 4 E-Tense στις στροφές δεν γέρνει υπερβολικά παρά το αυξημένο βάρος λόγω μπαταρίας. Αυτή η μάζα πάντως, δεν μπορεί να κρυφτεί τελείως και γίνεται αισθητή αν θελήσεις να εκμεταλλευτείς όλη τη δύναμη του κινητήρα και ειδικά σε δρόμο της περιφέρειας με συνεχείς στροφές.

Μπορεί να μην είναι το αυτοκίνητο-κεραυνός, αλλά η διαχείριση των υβριδικών συστημάτων του DS 4 προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για πολύ χαμηλή μέση κατανάλωση, ανάλογα με τη βούληση και το στιλ του οδηγού του.

Αντίθετα το DS 4 E-Tense στον αυτοκινητόδρομο θα σε ταξιδέψει με πρωτόγνωρη άνεση και θα σε φτάσει κυριολεκτικά ατσαλάκωτο στον προορισμό σου. Στην ουσία έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που χτίστηκε με γνώμονα τον οδηγό και την άνεση των επιβατών. Ακόμη και η μικρότερη λεπτομέρεια έχει προσεχθεί, έτσι ώστε να δικαιολογεί τον premium χαρακτήρα της φίρμας.

Κάπως έτσι, η τιμή της ειδικής αυτής έκδοσης, σκαρφαλώνει στις €54.850. Σαφώς δεν πρόκειται για φθηνό αυτοκίνητο. Όμως το συγκεκριμένο συλλεκτικό DS 4 Ε-Τense πέραν της πολυτέλειας ενσωματώνει κορυφαία τεχνολογία, την ώρα που ο πελάτης της μάρκας απολαμβάνει μοναδικές υπηρεσίες after sales από την αντιπροσωπία. Όλα αυτά πρέπει να συνυπολογιστούν στην τελική εκτίμηση ενός αυτοκινήτου που αποτελεί ιδανική πρόταση για εταιρική χρήση.

DS4 E-Tense 225 PS Antoine de Saint-Exupéry

Τι λέει το DRIVE Η συλλεκτική έκδοση του PHEV DS 4, διατηρεί όλα τα στοιχεία της αρχικής έκδοσης ενώ επιπλέον προσφέρει τη μοναδικότητα του εμβληματικού ονόματος Antoine de Saint-Exupéry
Τιμή     Από €54.850
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16V, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός τούρμπο, 180 PS/6.000 rpm, 300 Nm/3.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS, 320 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 12,4 kWh (ωφέλιμη 11,3 kWh), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 225 PS, 360 Nm
Διαστάσεις 4.400 x 1.830 x 1.470 mm
Χώρος αποσκευών 390 – 1.190 lt
Βάρος 1.728 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7″ 
Τελική ταχύτητα 233 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 30 g/km
Ηλεκτρική αυτονομία* 41 km 
ΦΟΡΤΙΣΗ 
AC 3,7/7,4 kW 0-100% 3 ώρες 24’/ 1 ώρα 45′
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μετρήσεις DRIVE – Για τα πρώτα 100 km, με την μπαταρία φορτισμένη
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης 

Antoine de Saint-Exupéry, συγγραφέας, ποιητής, δημοσιογράφος και παθιασμένος αεροπόρος
Ο Antoine de Saint-Exupéry (πλήρες όνομα Antoine-Jean-Baptiste-Marie-Roger de Saint-Exupéry) γεννήθηκε στις 29 Ιουνίου 1900 στη Lyon και εγκατέλειψε τα εγκόσμια στις 31 Ιουλίου 1944. Ήταν γόνος παλιάς αριστοκρατικής οικογένειας η καταγωγή της οποίας χανόταν κάπου στον 5ο μ.Χ. αιώνα.

Γάλλος συγγραφέας, γνωστός στο ευρύ κοινό από το βιβλίο του «Ο Μικρός Πρίγκιπας», το οποίο μεταφράστηκε σε 250 γλώσσες και είναι ένα από τα πιο πολυδιαβασμένα βιβλία στο κόσμο, καθώς είναι δεύτερο στη λίστα με τα βιβλία με περισσότερα από 100 εκατ. αντίτυπα. Ο Antoine de Saint-Exupéry δεν ήταν όμως ένας διηγηματογράφος, αλλά ένας βαθύς φιλόσοφος που αποτύπωνε τη ζωή κι ανέλυε τον προορισμό της. Από την άποψη αυτή το έργο που τον χαρακτηρίζει απόλυτα είναι τα βιβλία του «Γη των Ανθρώπων» και το «Ταχυδρομείο του Νότου», που αποτελούν το απάνθισμα της φιλοσοφίας του.

DS 4 E-Tense 225 PS Antoine de Saint-Exupéry

Το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του αφιερώθηκε στην κατάκτηση των αιθέρων, όντας πρόδρομος της πολιτικής αεροπορίας όπως την ξέρουμε σήμερα. Ήταν ηγετικός παράγων της δημιουργίας της πρώτης διεθνούς γαλλικής εμπορικής εταιρείας από την οποία ξεπήδησε η Air France, χρημάτισε δοκιμαστής αεροπλάνων της Air France και πολέμησε στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, παρασημοφορήθηκε και σκοτώθηκε το 1944. Η Γαλλία και οι γαλλόφωνες χώρες τιμούν με το όνομά του σωρεία δρόμων και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Το διεθνές αεροδρόμιο της Lyon ονομάζεται «Saint-Exupéry».

 




Δημοσιεύτηκε ! 2024-09-24 17:59:37

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button