Χρονιά-σταθμός για τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου το 2024
Το 2024 χαρακτηρίζεται ως μια χρονιά-σταθμός για τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. (ΟΛΛ ΑΕ) σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα, αλλά και τις δρομολογούμενες εξελίξεις για το μέλλον, όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Οικονομικά αποτελέσματα
Το 2024 ο ΟΛΛ ΑΕ πραγματοποίησε ρεκόρ εσόδων από την ίδρυσή του, φτάνοντας το ποσό των 6.752.987 €, παρουσιάζοντας αύξηση 4,3 % έναντι του 2023 και υπερβαίνοντας τους στόχους του εγκεκριμένου προϋπολογισμού κατά 11,8 %.
Σημειώνεται ότι στις επιδόσεις αυτές δεν συμπεριλαμβάνεται κανενός είδους επιχορήγηση από κρατικούς ή ευρωπαϊκούς Φορείς.
Αντίστοιχα, το δημοσιονομικό αποτέλεσμα (έσοδα-έξοδα) του ΟΛΛ ΑΕ διαμορφώθηκε στα 2.602.589 €, αυξημένο κατά 37,7 % έναντι του 2023 και κατά 17,7 % έναντι του εγκεκριμένου προϋπολογισμού.
Το αποτέλεσμα αυτό ουσιαστικά κατατάσσει τον ΟΛΛ ΑΕ στην πρώτη θέση από πλευράς κερδοφορίας μεταξύ των κρατικών λιμένων της Ελλάδας.
Εξαιρετική είναι και η ρευστότητα του Οργανισμού, που έχει σαν αποτέλεσμα ο ΟΛΛ ΑΕ να εξοφλεί άμεσα όλες τις υποχρεώσεις του προς τρίτους, αλλά και να διανέμει αυξημένο (ποσοτικά και ποσοστιαία) μέρισμα προς τον Μέτοχό του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια, ο ΟΛΛ ΑΕ έχει εισπράξει περίπου 12.000.000 € περισσότερα από τα εκδοθέντα τιμολόγια, ανακτώντας παλαιές οφειλές προς τον Οργανισμό.
Διαδικασία ιδιωτικοποίησης
Το 2024 ξεκίνησε η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της πλειοψηφίας των μετοχών της Εταιρίας με σχετικό διαγωνισμό, τον οποίο προκήρυξε ο Μέτοχος (ΤΑΙΠΕΔ).
Στη διαδικασία αυτή συμμετείχαν οκτώ εταιρικά σχήματα και κοινοπραξίες και ήδη στον δεύτερο γύρο για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών έχουν προκριθεί έξι κοινοπραξίες.
Όλα τα συμμετέχοντα σχήματα διακρίνονται για το μέγεθος και την αξιοπιστία τους, που προφανώς εκτίμησαν τη στρατηγική θέση, τις δυνατότητες, αλλά και την εξαιρετική πορεία του ΟΛΛ ΑΕ.
Πέραν των προφανών ωφελημάτων από την ιδιωτικοποίηση για τον ΟΛΛ ΑΕ, η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναμένεται να πυροδοτήσει την περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Μαρτίου του 2025.
Σημαντικά γεγονότα του 2004
Κρουαζιέρα
Το 2024, ο ΟΛΛ ΑΕ παρουσίασε αύξηση στο σύνολο των δραστηριοτήτων (Ακτοπλοΐα, Κρουαζιέρα, Ro-Ro διεθνών πλόων, Σκάφη Αναψυχής, Εμπορικός Τομέας κ.λπ), όμως θα πρέπει να σημειωθεί η ραγδαία ανάπτυξη της Κρουαζιέρας.
Πιο συγκεκριμένα, ο ΟΛΛ ΑΕ επικεντρωνόμενος στο homeporting, το 2024 εξυπηρέτησε 102 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων, με αποτέλεσμα να είναι το δεύτερο λιμάνι στην Ελλάδα, μετά τον Πειραιά, σε προσεγγίσεις πλοίων ως λιμάνι αφετηρίας και τερματισμού κρουαζιέρας.
Ήδη για το 2025 έχουν προγραμματιστεί περισσότερες από 140 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων με αφετηρία και τερματισμό το λιμάνι του Λαυρίου.
Περιβάλλον
Το 2024 λειτούργησε το πρώτο φωτοβολταϊκό του ΟΛΛ ΑΕ, το οποίο -ανάλογα με την εποχή- μπορεί να καλύψει έως το 20% της απαιτούμενης ενέργειας για τη λειτουργία του λιμένος.
Ήδη, σε συνεργασία με τον Μέτοχο μελετώνται πρόσθετες λύσεις για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του ΟΛΛ ΑΕ.
Παράλληλα, ο ΟΛΛ ΑΕ ως συντονιστής κοινοπραξίας, στην οποία συμμετέχουν τα λιμάνια της Κέρκυρας, της Καβάλας και της Ραφήνας, όπως επίσης ο ΔΕΔΔΗΕ, το ΤΑΙΠΕΔ και Μελετητές, εξασφάλισε χρηματοδότηση 9.800.000 € από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα CEF 2.
Η χρηματοδότηση αυτή θα κατευθυνθεί προς τα συμμετέχοντα στην κοινοπραξία λιμάνια και τον ΔΕΔΔΗΕ για την προώθηση των έργων COLD IRONING.
Σημειώνεται ότι η υποχρέωση προσαρμογής των λιμανιών και της ύπαρξης υποδομών COLD IRONING εκπνέει το 2030.
Ήδη ο ΟΛΛ ΑΕ έχει εκταμιεύσει 3.000.000 € για λογαριασμό της κοινοπραξίας.
Υποδομές
Το 2024 ξεκίνησαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη βελτίωση των υποδομών του ΟΛΛ ΑΕ. Οι διαγωνισμοί αφορούν την προμήθεια και εγκατάσταση πλωτών κυματοθραυστών και προβλητών, ώστε να πολλαπλασιαστούν και προστατευτούν οι θέσεις ελλιμενισμού τουριστικών σκαφών, αλλά και τη βελτίωση των υποδομών των τριών περιοχών ISPS στη Χερσαία Ζώνη Λιμένος.
Ταυτόχρονα, το 2024 ξεκίνησε η λειτουργία της νέας ψηφιακής πλατφόρμας Birth Allocation, μέσω της οποίας γίνεται η διαχείριση πλοίων Κρουαζιέρας και Εμπορικού Τομέα.
Δεδομένης της εξαιρετικής πορείας του ΟΛΛ ΑΕ, η διοίκηση του Οργανισμού οφείλει να ευχαριστήσει την Πολιτική Ηγεσία του ΥΝΑΝΠ και ειδικότερα τη Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας & Λιμένων και τις Υπηρεσίες της για την αμέριστη βοήθειά τους.
Επίσης, οφείλει να ευχαριστήσει τον Μέτοχο (ΤΑΙΠΕΔ), τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού, τα μέλη του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένος, την ηγεσία και τα στελέχη του Κ. Λιμεναρχείου Λαυρίου και του Τελωνείου Λαυρίου για την άψογη και αποτελεσματική συνεργασία.
Περισσότερες όμως ευχαριστίες οφείλονται στους ελάχιστους εργαζόμενους του Ο.Λ.Λ.Α.Ε., οι οποίοι με την καθημερινή τους υπερπροσπάθεια, όχι μόνο διασφαλίζουν την εύρωστη πορεία του Οργανισμού αλλά συνέβαλαν αποτελεσματικά και ταχύτατα στην προετοιμασία της υπό εξέλιξη διαδικασίας ιδιωτικοποίησης.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-23 16:43:00