Φρου-φρου και αρώματα: Θύελλα αντιδράσεων για τη νέα Jaguar
Η Jaguar παρουσίασε μια τολμηρή καμπάνια αλλαγής της επωνυμίας της, αλλά αντί για χειροκροτήματα, άφησε τους οπαδούς και τους ειδικούς του κλάδου να ξύνουν το κεφάλι τους με απορία.
Η καμπάνια, η οποία γίνεται χωρίς αυτοκίνητα, αντικαθιστά το εμβληματικό λογότυπο της Jaguar με τη γάτα που πηδάει και εισάγει μια μινιμαλιστική γραμματοσειρά με ευρέως διατεταγμένα κεφαλαία και πεζά γράμματα.
Οι επικριτές συνέκριναν το νέο λογότυπο με σχέδια που ταιριάζουν καλύτερα σε αρώματα ή σε εταιρείες μόδας, όχι σε πολυτελή αυτοκίνητα, και αμφισβητούν κατά πόσο συνάδει με τη φιλοδοξία της Jaguar να ανταγωνιστεί μάρκες όπως η Bentley και η Porsche.
Το διαφημιστικό βίντεο που συνοδεύει την καμπάνια επιτείνει τη σύγχυση. Με πολύχρωμο, πρωτοποριακό οπτικό υλικό που θυμίζει επίδειξη μόδας στο Παρίσι, παρουσιάζει μοντέλα με εντυπωσιακά ρούχα αλλά όχι οχήματα.
Ακόμα και το μότο της Jaguar, «Copy nothing», μοιάζει ειρωνικό, καθώς η καμπάνια παραλληλίζεται με τη διάσημη διαφήμιση της Apple το 1984.
Αν και τα στελέχη της Jaguar, συμπεριλαμβανομένου του Chief Creative Officer Gerry McGovern, τονίζουν την πρόθεση να «προκαλέσουν συναισθήματα», η ανταπόκριση ήταν σε μεγάλο βαθμό χλευαστική.
Πάντως στα social media έγινε χαμός με χιλιάδες χρήστες να αντιδρούν με μάλλον υποτιμητικά σχόλια.
Από το «πανηγύρι» δεν θα μπορούσε να λείπει ο Ίλον Μασκ ο οποίος σε ανάρτηση στο X ρώτησε την Jaguar αν όντως πουλάνε αυτοκίνητα, για να πάρει την πληρωμένη απάντηση από την ίδια την εταιρεία:
«Ναι. Θα θέλαμε πολύ να σας δείξουμε. Ελάτε μαζί μας για ένα τσάι στο Μαϊάμι στις 2 Δεκεμβρίου; Με θερμότατους χαιρετισμούς».
Η καμπάνια έρχεται εν μέσω μιας πλήρους αναμόρφωσης της μάρκας. Η Jaguar σχεδιάζει να στραφεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική σειρά, καταργώντας τα τρέχοντα μοντέλα της, εκτός από την F-Pace.
Τρία υπερπολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν από το 2026, με το πρώτο concept να κάνει ντεμπούτο στην Art Basel του Μαϊάμι.
Ωστόσο, η απόφαση να σταματήσει η τρέχουσα παραγωγή χωρίς άμεσους αντικαταστάτες εγείρει ανησυχίες σχετικά με τη διατήρηση της παρουσίας της μάρκας στην αγορά.
Τα στοιχεία πωλήσεων αναδεικνύουν τον αγώνα της Jaguar, με μόλις 67.000 μονάδες να πωλούνται το 2023, μια απότομη πτώση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η εκστρατεία θα πρέπει να επικεντρωθεί στην αντιμετώπιση πραγματικών προβλημάτων, όπως η ξεπερασμένη τεχνολογία και η ασαφής τοποθέτηση στην αγορά.
Αντ’ αυτού, το rebranding μοιάζει αποσυνδεδεμένο από τον πυρήνα της ταυτότητας της Jaguar, αφήνοντας τους παραδοσιακούς αγοραστές αποξενωμένους και τους δυνητικούς πελάτες να μην πείθονται.
Ο χρόνος θα δείξει αν το στοίχημα της Jaguar αποδίδει, αλλά προς το παρόν, η καμπάνια έχει προκαλέσει περισσότερη σύγχυση παρά ενθουσιασμό, καθιστώντας την αποκάλυψη της ιδέας του Δεκεμβρίου κρίσιμη για το μέλλον της.
Copy nothing. #Jaguar pic.twitter.com/BfVhc3l09B
— Jaguar (@Jaguar) November 19, 2024
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-21 11:00:00