Auto

Τest drive: Citroën C4 Hybrid 136, τα ‘χει όλα και συμφέρει

Η Citroën C4 μετρά ούτε λίγο ούτε πολύ δύο δεκαετίες ζωής. Σε αυτά τα 20 χρόνια έχει να επιδείξει τρεις γενιές μοντέλων και ουκ ολίγες πωλήσεις, τόσες ώστε να βρίσκεται πίσω από το best-seller της κατηγορίας που δεν είναι άλλο από το VW Golf. 

Το 2020 γνωρίσαμε την τελευταία γενιά της C4, ενώ τρία χρόνια αργότερα, το 2023, η Citroën επέλεξε να εμπλουτίσει τη γκάμα του με μια crossover έκδοση, τη C4 X. Ήταν μια κίνηση με στόχο να ικανοποιήσει τις επιταγές των καιρών που καθορίζονταν από τις προτιμήσεις των αγοραστών στα υπερυψωμένα αμαξώματα.

Αντί να κυνηγάει εμμονικά τη σφραγίδα «premium», η ανανεωμένη Citroën C4 Hybrid 136 ακολουθεί άλλη, πιο συνειδητοποιημένη διαδρομή

Δεύτερο σε πωλήσεις μικρό οικογενειακό στην Ευρώπη πίσω από το Golf το 2024, η Citroën C4 ήταν έκτη στην Ελλάδα, αλλά εμπρός από το Volkswagen και το εθνικό αντίπαλο δέος, το Peugeot 308.

Η C4 του 2025 προχώρησε σε μια ανανέωση του look με ένα εντελώς διαφορετικό ρύγχος. Όπου συναντάμε μικρότερα φανάρια LED και πιο λεπτά και κομψά φώτα ημέρας με το νέο οβάλ logo της εταιρείας στο κέντρο.

Στο πίσω μέρος έχουμε μια νέα αεροτομή ενσωματωμένη χαμηλά στο πίσω τζάμι, νέα φώτα και το όνομα του κατασκευαστή να αναγράφεται ολογράφως. Αλλαγές εντοπίζονται στον σχεδιασμό των πλαϊνών προστατευτικών, στις νέας σχεδίασης ζάντες και στην προσθήκη δύο ακόμη χρωμάτων στην παλέτα. Είναι σαφές πως έχουμε να κάνουμε με μια διακριτική αλλά συνάμα εμφανή ανανέωση, τέτοια ώστε η C4 να δείχνει πιο φρέσκια στο μάτι.

Test drive: Citroën C4 Hybrid 136, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Εντελώς νέο εμπρός μέρος, πολύ πιο γεωμετρικό, με ανασχεδιασμένα φώτα και προφυλακτήρα, φωτεινή υπογραφή τριών σημείων και νέος λογότυπος Citroën. Στο λιγότερο φλύαρο και πιο συγκροτημένο πίσω μέρος, ο λογότυπος δίνει τη θέση του στη επιγραφή «CITROËN» και τα οριζόντια στοιχεία λειτουργούν πολύ καλύτερα, φαρδαίνοντας την C4. Στο αυτοκίνητό μας, έκδοσης Max, η διχρωμία συντίθεται από το Rouge Elixir ντουμπλαρισμένο με οροφή Perla Nera.

Στο εσωτερικό, το βάρος έπεσε στους τομείς της άνεσης και της τεχνολογίας με τις σχεδιαστικές αλλαγές να είναι έως και ανεπαίσθητες. Εξ ου και το φτωχικό περιβάλλον. Σε ό,τι αφορά στην άνεση -χαρακτηριστικό του DNA της μάρκας- αυτή έχει να κάνει κατά κύριο λόγο με το πρόγραμμα Advanced Comfort, στο οποίο κυριαρχούν τα αναβαθμισμένα καθίσματα και η ανάρτηση με τα στάνταρ progressive hydraulic cushions.

Η ψηφιακή αναβάθμιση περιλαμβάνει μια νέα μεγαλύτερη οθόνη 7 ιντσών όπου φιλοξενούνται όλες οι ενδείξεις του πίνακα οργάνων και η οποία έχει νέα γραφικά και εναλλασσόμενες πληροφορίες. Ο οδηγός μπορεί επίσης να αντλεί πληροφορίες από ένα έγχρωμο head-up display (όχι και τόσο βολική η θέση του), καθώς και από μία οθόνη 10 ιντσών για το γερασμένο σύστημα infotainment.

Test drive: Citroën C4 Hybrid 136, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τέρμα η πολύχρωμη ατμόσφαιρα! Το περιβάλλον της καμπίνας με τα ως επί το πλείστον σκληρά υλικά συντίθεται μοναστικά σε τόνους του μαύρου/γκρι στην ανανεωμένη C4.

Το τελευταίο παρέχει πέραν των γνωστών πληροφοριών (σύστημα πλοήγησης, κλιματισμός, ηχοσύστημα, κ.τ.λ.), τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης τηλεφώνου. Παράλληλα, στον προαιρετικό εξοπλισμό του πακέτου Connect Plus Pack, υπάρχει και η δυνατότητα χρήσης τεχνητής νοημοσύνης (ChatGPT) για τον χειρισμό διαφόρων λειτουργιών μέσω φωνητικών εντολών. Πάντως, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας

Στα θετικά η ύπαρξη φυσικών διακοπτών για τη ρύθμιση του κλιματισμού, η ρύθμιση της έντασης του ήχου επίσης από φυσικό διακόπτη, οι δύο θύρες φόρτισης τηλεφώνου αλλά και η θέση επαγωγικής φόρτισης, όπως επίσης και ο μικρός λεβιές του αυτόματου κιβωτίου, στην κεντρική κονσόλα που δίπλα του έχει τον επιλογέα των προγραμμάτων οδήγησης.  Αλλαγές σε ό,τι έχει να κάνει με τους χώρους δεν έχουμε, με τη C4 να μεταφέρει με άνεση τέσσερις ενηλίκους, με τα 380 lt του χώρου αποσκευών να είναι ένα ικανοποιητικό νούμερο για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Test drive: Citroën C4 Hybrid 136, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα ψηφιακά όργανα ανεβαίνουν σε διάμετρο από 5,5 έως 7 ίντσες στην πλούσια έκδοση Max. Αν και δεν είναι γενναιόδωρα σε πληροφορίες, είναι καλά τακτοποιημένα και ευανάγνωστα. Η κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών δεν αλλάζει επί της ουσίας: Τα ιντερφέις είναι λίγο παλιά και τα animation όχι και τόσο γρήγορα. Φουλ πρακτικό! Η C4 διατηρεί φυσικά κουμπιά για τον κλιματισμό/αερισμό και την ένταση του ήχου. Οι ειδοποιήσεις απενεργοποιούνται εύκολα κάθε φορά που ξεκινάς. Θέση επαγωγικής φόρτισης, USB-C, λεβιεδάκι του αυτόματου σασμάν και οδηγικές ρυθμίσεις συμπληρώνουν τη θέση οδήγησης.

Όλα τα παραπάνω συνοδεύονται με την υιοθέτηση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας στους κινητήρες βενζίνης.  Πρόκειται για το 48βολτο σύστημα του Ομίλου Stellantis που προσφέρεται τόσο στην έκδοση με τους 100 PS όσο και σε αυτήν της δοκιμής μας με τους 136 PS. 

Κάτω λοιπόν από το καπό έχουμε τον αναβαθμισμένο 3κύλινδρο κινητήρα τούρμπο 1.2 Puretech να συνδυάζεται πλέον με νέο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ë-DCS6, σχεδιασμένο από την Punch Powertrain. Ενσωματώνει δε ένα ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 28 PS και 55 Nm και αντικαθιστά την παλιά αυτόματη μονάδα με τις οκτώ σχέσεις, EAT8.

Το νέο σύστημα κίνησης είναι συνδεδεμένο σε ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt, τροφοδοτώντας μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 0,432 kWh που βρίσκεται κάτω από το αριστερό εμπρός κάθισμα. Όσον αφορά τους αριθμούς, η ισχύς του μοτέρ αυξήθηκε κατά έξι άλογα (136 PS/5.500 rpm), με τη ροπή να παραμένει σταθερή στα 230 Nm από τις 1.750 rpm.

Test drive: Citroën C4 Hybrid 136, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
O διορθωμένος 1.2 Puretech συνδυάζεται με ηλεκτρομοτέρ 28 ίππων και 55 Nm που βρίσκεται μέσα στο ρομποτικό σασμάν διπλού συμπλέκτη ë-DCS6. Συστήματος του οποίου την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα έχουμε ήδη επιβεβαιώσει σε άλλα μοντέλα του ομίλου.

Η διάταξη επιτρέπει στην C4 Hybrid να κινείται 100% ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτιού. Παράλληλα το ηλεκτρομοτέρ βοηθά τον κινητήρα κατά την εκκίνηση ή στον αυτοκινητόδρομο με coasting όταν έχεις πιάσει μια σταθερή ταχύτητα και δεν παίζεις με το δεξί πεντάλ. Η μπαταρία φορτίζει τόσο με το φρενάρισμα όσο και όταν το αυτοκίνητο ρολάρει σε μια κατηφορική διαδρομή.

Μια άλλη πολύ χρήσιμη λειτουργία έχει να κάνει με έναν μετατροπέα τάσης, ο οποίος παίρνει μέρος της ενέργειας που παράγεται από το ηλεκτρικό σύστημα των 48V και το μετατρέπει σε 12V με το οποίο τροφοδοτεί τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου που χρειάζεται ηλεκτρικό ρεύμα. Βέβαια, η κύρια χρησιμότητα του συστήματος είναι η δραστική μείωση της κατανάλωσης. Τα 8,5 lt/100 km μέσης κατανάλωσης που είχαμε μετρήσει στην έκδοση με τους 130 PS και το 8άρι αυτόματο σασμάν, τώρα έχουν πέσει στα 7,1 lt/100 km. Και στην εθνική μετρήσαμε 5,5 lt. «Pas mal», που θα έλεγαν και οι Γάλλοι.  Την ίδια στιγμή οι εκπομπές CO2 έχουν πέσει από τα 134 στα 106 g/km.

Test drive: Citroën C4 Hybrid 136, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στις στροφές αν πιέζεις, οι σχεδόν 16 πόντοι απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με τη μαλακή ανάρτηση έχουν αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να γέρνει αρκετά. Αλλά μέχρις εκεί, καθώς οι αντιδράσεις παραμένουν σχετικά ουδέτερες. 

Oι έξι επιπλέον ίπποι έχουν και έναν μικρό αντίκτυπο στις επιδόσεις με τα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 8,8” και το ταχύμετρο σταματά στα 210 km/h, όταν οι αντίστοιχες τιμές της προηγούμενης C4 με τους 130 PS ήταν 9,4’’ και 200 km/h.

Στον δρόμο, η συμβολή της ηλεκτρικής ισχύος είναι εμφανής από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Η εκκίνηση στα φανάρια είναι πιο στρωτή και στις χαμηλές στροφές η C4 κινείται 100% ηλεκτρικά. Την ίδια στιγμή, αφήνοντας το γκάζι αισθάνεσαι την ανάκτηση ενέργειας, ενώ πατώντας το έχεις σαφώς καλύτερη και αμεσότερη απόκριση από αυτήν της προηγούμενης έκδοσης.

Test drive: Citroën C4 Hybrid 136, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Λίγο πιο «μπάκετ», τα στάνταρ καθίσματα Advanced Comfort διατηρούν την καπιτονέ ταπετσαρία, ενισχύοντας την εξαιρετική άνεση του Citroën C4 που φροντίζει η ανάρτηση με τα στάνταρ progressive hydraulic cushions. Οι πίσω επιβάτες επωφελούνται επίσης από ένα άνετο κάθισμα, παρότι εδώ όχι Advanced Comfort, ακόμη και στη μέση. Η μόνη μικρή ταλαιπωρία προκαλείται από το κεντρικό τούνελ, κάτι που είναι αναπόφευκτο.

Test drive: Citroën C4 Hybrid 136, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Σε κάθε περίπτωση η αρχική στόχευση της Citroën για άνεση και ποιοτική κύλιση έχει επιτευχθεί. Τα καθίσματα Advanced Comfort αγκαλιάζουν σωστά το σώμα, την ώρα που η στάνταρ ανάρτηση των Progressive Hydraulic Cushions (υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης) εξασφαλίζει το πιο αφράτο πάτημα που έχουμε συναντήσει σε κόμπακτ μοντέλο. Οι ατέλειες του δρόμου στρογγυλεύονται ιδανικά και, σε συνδυασμό με την άψογη ηχομόνωση, η κύλιση είναι κορυφαία. Κάπως έτσι το ταξίδι με την C4 στον αυτοκινητόδρομο είναι πραγματική απόλαυση, καθώς ακόμη και ύστερα από πολύωρη  οδήγηση βγαίνεις από το αυτοκίνητο ατσαλάκωτος.

Βγαίνοντας σε δρόμο της περιφέρειας με στροφές, αν αναζητήσεις το κάτι παραπάνω η σχετικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος (15,6 mm) σε συνδυασμό με τη μαλακή ανάρτηση αφήνουν το αυτοκίνητο να γέρνει. Όμως δεν πρόκειται για πλαδαρή συμπεριφορά. Η ανάρτηση κουμαντάρει  αποτελεσματικά το βάρος του αυτοκινήτου, με το εμπρός μέρος να μην αντιδρά σπασμωδικά και γενικά οι αντιδράσεις να παραμένουν ουδέτερες.

Test drive: Citroën C4 Hybrid 136, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Σε σύγκριση με τη βασική έκδοση Plus της C4 Hybrid 136 ë-DCS6, η πλουσιότερη Max κοστίζει €3.300 παραπάνω. Με επιπλέον εξοπλισμό, ηλεκτρικούς, θερμαινόμενους και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες με φωτισμό προσέγγισης, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια, Pack City Camera Plus, Pack Drive Assist, Blind Spot Detection, High Beam Assist, έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7″, My Citroën Drive Plus, φυμέ πίσω πλαϊνά κρύσταλλα και πίσω τζάμι, ζάντες αλουμινίου 18″, πίσω κεντρικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες, άνοιγμα για μεταφορά σκι και διπλό πάτωμα πορτμπαγκάζ.

Το τιμόνι δεν είναι αυτό που συνηθίζουμε να λέμε «ξυράφι», όμως δεν χαζεύει και σε πληροφορεί για τη θέση των τροχών. Την ίδια ώρα τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά και το πλούσιο οπλοστάσιο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων είναι εκεί να επέμβει διακριτικά αλλά αποτελεσματικά όποτε το χρειαστείς. Όσο περισσότερα χιλιόμετρα γράφεις με την καινούργια C4 τόσο επισφραγίζεται η έμφαση που έχει δώσει η εταιρεία στην άνεση.

H ευχάριστη έκπληξη έρχεται στο ταμείο. Η υβριδική C4 κοστίζει €24.900 στην έκδοση Plus που έχει τα πάντα. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως στον βασικό εξοπλισμό έχουμε 18άρες ζάντες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, ψηφιακό πίνακα οργάνων 5 ιντσών, οθόνη αφής 10 ιντσών, LED φώτα μπρος πίσω και μια πλήρη σουίτα ADAS. Τούτου δοθέντος και σε συνδυασμό με το γενικότερο «φρεσκάρισμα» του αυτοκινήτου, τις καλύτερες επιδόσεις και τη χαμηλότερη κατανάλωση, η C4 hybrid αναδεικνύεται σε μια από τις πιο συμφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας του. 

                                                        Citroën C4 Hybrid 136
Τι λέει το DRIVE Αντί να κυνηγάει εμμονικά τη σφραγίδα «premium», η ανανεωμένη C4 ακολουθεί άλλη διαδρομή. Εξαιρετικά άνετη παρά δυναμική, πολύ φιλόξενη και πιο εύκολη αντί λίκνο της ψηφιακής τεχνολογίας. Μια ρεαλιστική πρόταση για τον συνειδητοποιημένο καταναλωτή που ψάχνει άνεση, οικονομία και καλή τιμή.
Τιμή     Από €24.900
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία MHEV, 1.199 cc, i3, 12v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, 136 PS, 230 Nm, ηλεκτρομοτέρ 29 PS/55 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,89 kWh (ωφέλιμη 0,43 kWh) ηλεκτρικό σύστημα 48V, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
Απόδοση 136 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm
Διαστάσεις 4.350 x 1.800 x 1.525 mm
Χώρος αποσκευών 380-1.250 lt
Βάρος 1.335 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8″ 
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 106 g/km
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-25 16:13:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button