Κόσμος

Τραγωδία στην Κορέα: Μπορεί ένα πουλί να ρίξει ένα Boeing;

Η καταδικασμένη πτήση της Νότιας Κορέας προειδοποιήθηκε για χτύπημα πουλιών πριν κάνει αναγκαστική προσγείωση και εκραγεί, με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο 179 ανθρώπων. Αυτό προκύπτει από εικόνες που είδαν το φως της δημοσιότητας, οι οποίες δείχνουν καθαρά την είσοδο πουλιών στο σημείο που βρίσκεται κάτω από τις τουρμπίνες του αεροσκάφους. Ωστόσο, οι γνώμες των εμπειρογνωμόνων για την αιτία του αεροπορικού δυστυχήματος διίστανται και αυτή τη στιγμή εκφράζονται μόνο οι εικασίες, εν αναμονή του επίσημου πορίσματος από τις αρχές της Νοτίου Κορέας.

Δείτε το βίντεο και φωτογραφία που δείχνει την εισχώρηση πουλιών στο αεροσκάφος:

Η πτήση της Jeju Air που μετέφερε 181 επιβαίνοντες (175 επιβάτες και 6 μέλη του πληρώματος) επέστρεφε από την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης Μπανγκόκ, όταν ακολούθησαν στιγμές φρίκης στο διεθνές αεροδρόμιο Muan στη Νότια Κορέα.

Από τα βίντεο που δόθηκαν στη δημοσιότητα φαίνονται επίσης οι σπινθήρες στο Boeing 737-800, το οποίο προσγειώθηκε με την κοιλιά, πριν γλιστρήσει από τον διάδρομο προσγείωσης και καταλήξει σε έναν τσιμεντένιο τοίχο.

Πλάνα τρόμου έδειξαν το αεροπλάνο να διαλύεται μέσα σε φλόγες.

Δείτε βίντεο από την πρόσκρουση:

Το Υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας επιβεβαίωσε σήμερα ότι ο πύργος ελέγχου έστειλε προειδοποιητικό μήνυμα ότι το άτυχο αεροσκάφος είχε υποστεί επίθεση με πτηνό πριν από τη θανατηφόρα καταστροφή.

Το βίντεο δείχνει την ύπαρξη πυρκαγιάς στον δεξιό κινητήρα του αεροσκάφους, ενώ αποτυπώνει τη στιγμή που το πουλί χτύπησε το αεροπλάνο.

Θα μπορούσε όμως να είναι αυτή η αιτία που προκάλεσε τη δυσλειτουργία του συστήματος προσγείωσης του αεροσκάφους;

Επισημαίνεται ότι δύο μέλη του πληρώματος, ένας άνδρας και μια γυναίκα, ανασύρθηκαν ζωντανοί σαν από θαύμα, από το τμήμα της ουράς του φλεγόμενου αεροπλάνου.

Το πρακτορείο News1 ανέφερε ότι ένας επιβάτης έστειλε μήνυμα σε συγγενή του λέγοντας ότι ένα πουλί είχε κολλήσει στο φτερό.

Το σπαρακτικό τελευταίο τους μήνυμα ήταν: «Να πω τα τελευταία μου λόγια;».

Πέντε παιδιά νεκρά – 3 ετών το μικρότερο θύμα

Ανάμεσα στους 179 νεκρούς από την τραγική συντριβή του αεροσκάφους της Jeju Air στη Νότια Κορέα υπάρχουν και 5 παιδιά, με το νεαρότερο να είναι ηλικίας μόλις τριών ετών.

Οι δύο άνθρωποι που επέζησαν είναι ένας άνδρας και μία γυναίκα, μέλη του πληρώματος του αεροσκάφους.

Το μεγαλύτερο σε ηλικία θύμα είναι 78 ετών.

Θα είχαν επιζήσει και οι 179 αν δεν υπήρχε ο τοίχος στο τέλος του αεροδρομίου…

Νέα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η τραγωδία στη Νότια Κορέα με 179 ανθρώπους να χάνουν τη ζωή του όταν συνετρίβη το Boeing 737-8AS της Jeju Air, γεννά η δήλωση ειδικού στο Sky News ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει το τοιχίο στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης στο αεροδρόμιο της πόλης Μουάν και ότι αν δεν υπήρχε, θα είχαν σωθεί και οι 179 που έχασαν τη ζωή τους στο μοιραίο αεροπλάνο.

Χωρίς το τοιχίο το αεροπλάνο θα είχε γλιστρήσει μέχρι να σταματήσει ακόμα και με βλάβη στον μηχανισμό προσγείωσης, δήλωσε ο Ντέιβιντ Λίαρμαουντ.

«Βλέποντας το βίντεο από τη στιγμή της συντριβής, βλέπεις το αεροπλάνο να σέρνεται μέχρι το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης χωρίς να έχει πιάσει φωτιά. Το αεροπλάνο ήταν υπό τον πλήρη έλεγχο των πιλότων» υποστήριξε ο Βρετανός ειδικός.

Τι λένε οι εμπειρογνώμονες

Εμπειρογνώμονες που μίλησαν στο Reuters, αμφισβήτησαν τις αρχικές εκτιμήσεις ότι το αεροσκάφος Boeing BA.N 737-800 χτυπήθηκε από σμήνος πουλιών, επισημαίνοντας ότι αυτό που προκαλεί έντονο προβληματισμό είναι το γεγονός ότι δεν άνοιξαν οι τροχοί του.

Το αεροσκάφος, όπως δείχνει βίντεο που μεταδόθηκε σε τοπικά μέσα, γλίστρησε στον διάδρομο προσγείωσης χωρίς ορατό εξοπλισμό προσγείωσης και στη συνέχεις χτύπησε σε τοίχο.

«Γιατί οι πυροσβέστες δεν έριξαν αφρό στον διάδρομο προσγείωσης; Γιατί δεν ήταν παρόντες όταν το αεροπλάνο έπεσε; Και γιατί το αεροσκάφος έπεσε τόσο μακριά στον διάδρομο; Και γιατί υπήρχε ένας τοίχος από τούβλα στο τέλος του διαδρόμου;» είπε ο συντάκτης της Airline News, Τζέφρι Τόμας.

Ειδικοί αναλυτές τόνισαν ωστόσο, ότι χρειάζονται περισσότερα στοιχεία προτού οι αρχές της Νότιας Κορέας μπορέσουν να εντοπίσουν οριστικά τι θα μπορούσε να προκάλεσε τη συντριβή συμπεριλαμβανομένων εικασιών από τοπικούς αξιωματούχους για ενδεχόμενο χτύπημα πτηνού πριν από την προσγείωση.

Τα σχόλια έγιναν αφότου ο Lee Jeong-hyun, επικεφαλής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας της Muan, ενημέρωσε τα μέσα ενημέρωσης ότι η αιτία του συγκλονιστικού δυστυχήματος «υπολογίζεται ότι ήταν το χτύπημα πουλιού ή η κακοκαιρία». Όμως, τα πλάνα της συντριβής έδειξαν καθαρό ουρανό εκείνη την ώρα.

Ο David Soucie, πρώην επιθεωρητής ασφάλειας της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας, είπε ότι «η κερδοσκοπία είναι ο χειρότερος εχθρός ενός ερευνητή».

Εκπρόσωπος της Jeju Air αρνήθηκε να σχολιάσει την αιτία του ατυχήματος κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων Τύπου, λέγοντας ότι διεξάγεται έρευνα.

Σύμφωνα με τους παγκόσμιους κανόνες αεροπορίας, η Νότια Κορέα θα ηγηθεί μιας πολιτικής έρευνας για τη συντριβή και θα εμπλέξει αυτόματα το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε το αεροπλάνο.

Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης βρέθηκε στις 11:30 π.μ. (02:30 GMT), περίπου δυόμισι ώρες μετά τη συντριβή, και ο καταγραφέας φωνής στο πιλοτήριο βρέθηκε στις 14:24, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας.

«Η συσκευή εγγραφής φωνής θα παρέχει πιθανώς την πιο ενδιαφέρουσα ανάλυση για το τι συνέβη σε αυτό το τραγικό δυστύχημα» αναφέρεται σχετικά.

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα αεροπορικά ατυχήματα προκαλούνται συνήθως από ένα κοκτέιλ παραγόντων και μπορεί να χρειαστούν μήνες για να συνδυάσει τη σειρά των γεγονότων εντός και εκτός του αεροπλάνου.

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Joo Jong-wan δήλωσε ότι το μήκος του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης των 2.800 μέτρων δεν ήταν παράγοντας που συνέβαλε και ότι τα τοιχώματα στα άκρα ήταν κατασκευασμένα σύμφωνα με τα βιομηχανικά πρότυπα.

Ο Christian Beckert, εμπειρογνώμονας σε θέματα ασφάλειας πτήσεων και πιλότος της Lufthansa, δήλωσε ότι το υλικό του βίντεο υποδηλώνει ότι τα περισσότερα συστήματα πέδησης του αεροπλάνου δεν είχαν ενεργοποιηθεί, δημιουργώντας ένα «μεγάλο πρόβλημα» και μια γρήγορη προσγείωση. Ο Beckert δήλωσε ότι ένα χτύπημα πουλιού ήταν απίθανο να έχει προκαλέσει ζημιά στο σύστημα προσγείωσης ενώ ήταν ακόμα σηκωμένο, και ότι αν είχε συμβεί όταν ήταν κατεβασμένο, θα ήταν δύσκολο να σηκωθεί ξανά.

«Είναι πραγματικά, πραγματικά πολύ σπάνιο και πολύ ασυνήθιστο να μην κατεβάζουμε το σύστημα προσγείωσης, επειδή υπάρχουν ανεξάρτητα συστήματα όπου μπορούμε να κατεβάσουμε το σύστημα προσγείωσης με ένα εναλλακτικό σύστημα», είπε. Η διερεύνηση θα πρέπει να δώσει μια πιο σαφή εικόνα, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τους παγκόσμιους κανόνες αεροπορίας, η Νότια Κορέα θα ηγηθεί μιας πολιτικής έρευνας και θα εμπλέξει το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου κατασκευάστηκε το αεροπλάνο. Οι ειδικοί λένε ότι τα αεροπορικά ατυχήματα συνήθως προκαλούνται από ένα κοκτέιλ παραγόντων και ότι μπορεί να χρειαστούν μήνες για να συνθέσουν την αλληλουχία των γεγονότων.

Αλυσίδα γεγονότων και ερωτηματικά

Σε διάστημα λίγων λεπτών, ο πύργος ελέγχου εξέδωσε προειδοποίηση για χτύπημα πουλιών, οι πιλότοι κήρυξαν mayday και στη συνέχεια επιχείρησαν να προσγειωθούν, δήλωσαν αξιωματούχοι, αν και δεν ήταν σαφές αν το αεροσκάφος είχε χτυπήσει κάποιο πουλί.

«Η πρόσκρουση πουλιών δεν είναι ασυνήθιστη, τα προβλήματα με το σύστημα προσγείωσης δεν είναι ασυνήθιστα. Τα χτυπήματα πουλιών συμβαίνουν πολύ πιο συχνά, αλλά συνήθως δεν προκαλούν από μόνα τους την απώλεια ενός αεροπλάνου», δήλωσε ο συντάκτης του Airline News, Geoffrey Thomas.

Ένα χτύπημα πουλιού θα μπορούσε να έχει επηρεάσει τους κινητήρες της CFM International εάν ένα σμήνος είχε απορροφηθεί από αυτούς, αλλά αυτό δεν θα τους είχε κλείσει αμέσως, δίνοντας στους πιλότους κάποιο χρόνο να αντιδράσουν, δήλωσε ο Αυστραλός ειδικός σε θέματα ασφάλειας αερομεταφορών Geoffrey Dell.

Μετά την προειδοποίηση για το χτύπημα πουλιών και τη δήλωση mayday, οι πιλότοι επιχείρησαν να προσγειωθούν στον διάδρομο από την αντίθετη κατεύθυνση, δήλωσε αξιωματούχος του υπουργείου Μεταφορών. Αυτή η αλλαγή σχεδίου δημιούργησε περισσότερα ερωτήματα στους ερευνητές, δήλωσε ο Μάρκο Τσαν, ανώτερος λέκτορας αεροπορικών επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Buckinghamshire New University και πρώην πιλότος.

Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους Boeing 737-800 εργαζόταν στη συγκεκριμένη θέση από το 2019 και είχε καταγράψει 6.823 ώρες πτήσης, σύμφωνα με την κυβέρνηση της Νότιας Κορέας. Ο πρώτος αξιωματικός εργαζόταναπό το 2023 και είχε καταγράψει περίπου 1.650 ώρες πτήσης.

Το 737-800 είναι ένα από τα αεροσκάφη με τις περισσότερες πτήσεις παγκοσμίως, με γενικά καλό ιστορικό ασφάλειας. Αναπτύχθηκε πολύ πριν από την παραλλαγή MAX που εμπλέκεται σε μια πρόσφατη κρίση ασφαλείας της Boeing.

Τα πουλιά που χτύπησαν το αεροπλάνο από μόνα τους ήταν απίθανο να εξηγήσουν την έκταση της καταστροφής, δήλωσε ο Ιταλός ειδικός σε θέματα αεροπορίας Alegi. «Φυσικά μπορεί να υπήρξε χτύπημα πουλιού», είπε. «Αλλά οι συνέπειες είναι πολύ μεγάλες για να είναι αυτό η άμεση αιτία του δυστυχήματος».


Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-29 19:18:00

Back to top button