Οικονομία

«Τρέχουν» οι επενδύσεις στα αθλητικά είδη – Νέα καταστήματα το 2025

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι επενδύσεις στον κλάδο των αθλητικών ειδών καθώς και για το προσεχές έτος, οι μεγάλοι «παίκτες» της εγχώριας αγοράς σχεδιάζουν την περαιτέρω ανάπτυξη των δικτύων τους, ενισχύοντας την παρουσία τους.

Τα αθλητικά είδη αποτελούν μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία του λιανικού εμπορίου, τόσο στη χώρα μας, όσο και σε διεθνές επίπεδο. Eίναι ενδεικτικό πως, συγκεκριμένα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, την τελευταία τριετία η αγορά αναπτύσσεται με διψήφιους ρυθμούς ενώ προβλέπεται ότι μέχρι το 2026 θα προσεγγίσει τα 3,7 δισ. ευρώ. Σημαντική υπο-κατηγορία αποτελούν τα «αθλητικά μόδας» -ή αλλιώς «Athleisure»-, η οποία αυτή τη στιγμή είναι πιο περιζήτητη των αθλητικών ειδών, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% της αγοράς. Εκτιμάται δε, πως τα επόμενα χρόνια η συγκεκριμένη κατηγορία θα «τρέξει» με ρυθμούς της τάξεως του 6%-7%.

Στην ελληνική αγορά, ο κλάδος αναπτύσσεται με 8%- 10% – όταν σε ευρωπαϊκό επίπεδο «τρέχει» αντίστοιχα με 3%-5%- και παρουσιάζει, παράλληλα, σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Cosmos Sport, Μιχάλης Τσικνάκης, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης την προηγούμενη εβδομάδα.

Cosmos Sport: 10 νέα καταστήματα κάθε χρόνο

Η Cosmos Sport, η ελληνική εταιρεία αθλητικών ειδών η οποία από το 2021 βρίσκεται υπό την «ομπρέλα» του βρετανικού κολοσσού, JD Sports Fashion, σχεδιάζει για την επόμενη πενταετία την ανάπτυξη περί των 10 καταστημάτων κατά μέσο όρο ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο. Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται και το επόμενο έτος να υλοποιηθούν επενδύσεις ύψους 12-15 εκατ. ευρώ.

Αυτή τη στιγμή η εταιρεία η οποία διαχειρίζεται συνολικά έξι εμπορικά σήματα (Cosmos Sport, JD, Sneaker10, Sportsfactory, Slamdunk, Rundome) διαθέτει συνολικά 98 καταστήματα. Την ίδια στιγμή περίπου το 1/3 του τζίρου της, ο οποίος το 2024 εκτιμάται πως θα ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ, προέρχεται από το ηλεκτρονικό κανάλι, είτε με απευθείας ηλεκτρονικές αγορές των καταναλωτών, είτε με τον συνδυασμό: παραγγελία από το online shop και παραλαβή από το κατάστημα.

Fourlis: Ανάπτυξη με τα σήματα «Foot Locker» και «Intersport»

Mε δύο σήματα αναπτύσσεται πλέον στην αγορά των αθλητικών ειδών ο όμιλος Fourlis μετά τη συμφωνία του, το περασμένο καλοκαίρι, με την αμερικανική Foot Locker αλλά και με την υφιστάμενη δραστηριότητά του στον κλάδο με την Intersport, της οποίας το δίκτυο συνεχίζει να αναπτύσσει.

Σε ό,τι αφορά τη Foot Locker η συμφωνία προβλέπει την εξαγορά του υπάρχοντος δικτύου της σε Ελλάδα και Ρουμανία (συνολικά 6 καταστήματα και ένα e-shop) και την επέκτασή του σε 6 επιπλέον χώρες (Βουλγαρία, Κύπρο, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο). Ξεκινώντας μέσα στο 2024 με τη Βουλγαρία και το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων στη Σόφια, το πλάνο για το 2025, προβλέπει τη δημιουργία 10-15 καταστημάτων σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία.

Foot Locker και Intersport, η οποία και το 2023 ενίσχυσε περαιτέρω το δίκτυο των καταστημάτων της, θα λειτουργούν πλέον ως συμπληρωματικά concept για τον όμιλο Fourlis και θα αναπτύσσονται παράλληλα.

Ena Athletics: Ο νέος «παίκτης» με το πρώτο ελληνικό running παπούτσι

Νέα άφιξη των τελευταίων μηνών στην εγχώρια αγορά αθλητικών παπουτσιών, αποτελεί η ελληνική startup, Ena Athletics, στην επενδυτική ομάδα της οποίας μετέχουν ο Αλέξανδρος Λάτσης, δευτερότοκος γιος του Σπύρου Λάτση, ο Peter Ruppe, πρώην στέλεχος της Nike και ο Manuele Bianchi. Ο τελευταίος είναι και ο σχεδιαστής του πρώτου ελληνικού running παπουτσιού που πρόσφατα λάνσαρε η εταιρεία, η οποία εστιάζει σε προϊόντα που απευθύνονται σε δρομείς και αθλητές.

Το νέο παπούτσι, σε 6 διαφορετικά χρώματα το οποίο απευθύνεται και στα δύο φύλα, διατίθεται αρχικά σε ένα flagship κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Golden Hall αλλά και μέσω διαδικτύου. Όπως ανέφερε ο Chief Operating Officer της Ena Athletics, Θωμάς Θωμαΐδης, η εταιρεία αναμένει αρχικά την απήχηση που θα έχει στο κοινό ώστε με αντίστοιχους ρυθμούς να προχωρήσει στον σχεδιασμό για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Έχοντας, στα πλάνα της να συνεχίσει και με άλλα προϊόντα που θα καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες στην κατηγορία του running όπως και νέα σημεία διάθεσης του προϊόντος.




Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-21 10:42:00

Back to top button