Το Filante Record 2025 είναι το πιο τρελό Renault
Το Renault Filante Record 2025 δεν είναι ένα συνηθισμένο πρωτότυπο. Είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο επίδειξης, που σχεδιάστηκε για να προβάλλει την τόλμη και την καινοτομία, συνδυάζοντας την πλούσια κληρονομιά της Renault με ένα φουτουριστικό όραμα για την ηλεκτροκίνηση.
Αποτίνει φόρο τιμής στην ιστορία και τις παραδόσεις της μάρκας, η οποία πάντα θεωρούσε το μηχανοκίνητο αθλητισμό και τα ρεκόρ ως μέσον επιβεβαίωσης των καινοτομιών της, προτού αυτές υιοθετηθούν από τα μοντέλα παραγωγής.
Εμπνευσμένο από τα θρυλικά 40CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) και Etoile Filante (1956), αυτό το μονοθέσιο φαίνεται να είναι σμιλευμένο από τον άνεμο. Δεν είναι μόνο μια στιλιστική άσκηση, αλλά και μια επίδειξη εξαιρετικής αεροδυναμικής απόδοσης και τεχνολογίας αιχμής, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της Renault για καινοτομία και πιο βιώσιμη και αποδοτική κινητικότητα.
Το Renault Filante Record 2025 είναι ένα επίτευγμα μηχανικής και σχεδιασμού. Εξελίχθηκε με σκοπό να ξεπεράσει τα όρια της αεροδυναμικής και της ενεργειακής απόδοσης, ενώ πρόκειται σύντομα να καταρρίψει αρκετά ρεκόρ. Η τολμηρή του εμφάνιση, αντλεί στοιχεία από το αεροναυπηγικό design, αλλά και από την ιστορία της μάρκας.
Το βάρος ήταν και αυτό με τη σειρά του μία από τις βασικές προτεραιότητες στη σχεδίαση του Renault Filante Record 2025. Αυτό είναι ξεκάθαρο μέχρι και στην τελευταία λεπτομέρεια.
Οι ορατές βίδες στο αμάξωμα είναι εμπνευσμένες από τεχνικές κατασκευής αεροσκαφών. Ο σκοπός δεν είναι μόνο να γίνει το αυτοκίνητο ελαφρύτερο, αλλά και να παρουσιάζει μια σύγχρονη και high-tech εμφάνιση.
Την ίδια προσέγγιση με το εξωτερικό, ακολουθεί και η εσωτερική σχεδίαση του Renault Filante Record 2025, με τη θέση οδήγησης να αντλεί την έμπνευσή της από τον κόσμο της αεροπορίας και των διαστημικών ταξιδιών, όπου κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιήσει την απόδοση, την άνεση και τις επιδόσεις.
Σε αυτό το μοναδικό περιβάλλον, κάθε εξάρτημα ή σύστημα (λειτουργίες ασφαλείας και ανοίγματος, cruise control, γκάζι, φρένο, κ.λπ.) είναι εύκολα προσβάσιμο από τον οδηγό, με σχεδιασμό προσανατολισμένο στην εργονομία και τη μείωση βάρους.
Η επιλογή των υλικών ακολουθεί και αυτή την ίδια φιλοσοφία. Το κάθισμα του οδηγού, για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένο από τεντωμένο καραβόπανο, που μοιάζει με αιώρα, για να είναι ελαφρύ και να προσφέρει βέλτιστη στήριξη.
Το κάθισμα προσαρμόζεται στο σωματότυπο του οδηγού, ο οποίος νιώθει ένα με το όχημα, ενώ ενισχύεται με λεπτές λεπίδες από ανθρακονήματα με υφασμάτινη επένδυση, μια επιλογή εμπνευσμένη και πάλι από τη βιομηχανία της αεροναυπηγικής και της αεροδιαστημικής, όπου κάθε γραμμάριο είναι σημαντικό για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης.
Το τιμόνι είναι το ορατό στοιχείο μιας πρωτοποριακής αρχιτεκτονικής ελέγχου: οι λαβές του ελέγχουν τις λειτουργίες επιτάχυνσης, πέδησης και διεύθυνσης χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρονικές τεχνολογίες όπως το steer-by-wire και brake-by-wire, ενώ είναι διακριτικά ενσωματωμένες σε ένα σύνολο 3D εκτύπωσης από υλικό που ονομάζεται Scalmolloy. Αυτή η προσέγγιση είναι εμπνευσμένη από την αεροναυπηγική, όπου τα χειριστήρια πρέπει να είναι εργονομικά και άμεσα προσβάσιμα από τον πιλότο.
Στο κέντρο του τιμονιού, μια εύκαμπτη πανοραμική οθόνη τυλιγμένη γύρω από έναν κύλινδρο παρέχει μια καθαρή και άμεση εμφάνιση βασικών δεδομένων, όπως η ταχύτητα, η αυτονομία και οι παράμετροι οδήγησης. Τέλος, το τιμόνι είναι στερεωμένο στην προστατευτική «φούσκα» (καλύπτρα μαχητικού), και ανασηκώνεται κάθε φορά που αυτή ανοίγει, για να διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο του οδηγού.
Η θέση οδήγησης –εμπνευσμένη από την F1– έχει σχεδιαστεί για μέγιστη εργονομία και ορατότητα. Τα πόδια του οδηγού ουσιαστικά πατάνε πάνω στις μπαταρίες, λύση που υιοθετήθηκε για καλύτερη διάταξη της καμπίνας.
Βασισμένο σε μια συνεργασία μεταξύ των μηχανικών και των σχεδιαστών της Renault και της Ligier Automotive, το Renault Filante Record 2025 διαθέτει σχεδίαση που επιτυγχάνει εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση, με πρωταρχικό στόχο τις επιδόσεις. Ο φιλόδοξος στόχος αυτού του έργου απαίτησε μεγάλη προσοχή για την επίτευξη του υψηλότερου επιπέδου αεροδυναμικής απόδοσης.
Εκμεταλλευόμενοι πλήρως τη χρήση ανθρακονημάτων, ενός υλικού καθοριστικής σημασίας για τη μείωση του βάρους του πλαισίου και των εξαρτημάτων του αμαξώματος, χωρίς να διακυβεύεται στο ελάχιστο η δομική τους αντοχή, οι μηχανικοί κατάφεραν να διατηρήσουν το βάρος του Renault Filante Record 2025 κάτω από τα 1.000 κιλά, ενώ βελτίωσαν και τα επίπεδα δυσκαμψίας και προστασίας.
Η βελτιστοποίηση συγκεκριμένων σημείων είναι μια άλλη ουσιαστική καινοτομία που μείωσε σημαντικά το βάρος του οχήματος. Αυτή η μέθοδος βελτιστοποιεί τη διάταξη του υλικού με τη χρήση συγκεκριμένου υλικού μόνον όπου χρειάζεται, δηλαδή σε περιοχές που υπόκεινται σε συγκεκριμένη μηχανική καταπόνηση.
Στο Renault Filante Record 2025 αντικαταστάθηκαν τα συμβατικά μηχανικά συστήματα με ηλεκτρονικές τεχνολογίες steer-by-wire και brake-by-wire, παρέχοντας μια πιο ολοκληρωμένη οδηγική εμπειρία, μειώνοντας παράλληλα τον αριθμό των μηχανικών εξαρτημάτων. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την απελευθέρωση χώρου, ώστε να μελετηθεί καλύτερα η αρχιτεκτονική δομή του οχήματος και να περιοριστεί το βάρος.
Ως προς την τεχνολογία Brake-by-wire, το Renault Filante Record 2025 δεν διαθέτει την κλασική «πενταλιέρα». Αντίθετα, τη λειτουργία του φρεναρίσματος διαχειρίζεται ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου.
Όταν ο οδηγός πατάει το φρένο, αποστέλλεται ένα ηλεκτρικό σήμα στο σύστημα πέδησης, το οποίο κατανέμει τη δύναμη στους τροχούς για το βέλτιστο αποτέλεσμα. Και εδώ, αυτή η τεχνολογία ανοίγει νέες δυνατότητες στην αρχιτεκτονική της πλατφόρμας και της θέσης οδήγησης.
Η τεχνολογία cell-to-pack, που παρέχεται από την Ampere, μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση του οχήματος, ενώ, παράλληλα, εξοικονομεί χώρο και βάρος. Τα στοιχεία είναι ενσωματωμένα απευθείας στη μπαταρία χωρίς ενδιάμεσες μονάδες. Αυτή η τεχνική μειώνει το βάρος της μπαταρίας, βελτιστοποιώντας το σχήμα της μπαταρίας και τον διαθέσιμο χώρο.
Αυτή η νέα αρχιτεκτονική περιόρισε, επίσης, το συνολικό βάρος του οχήματος στα 1.000 κιλά με μπαταρία 600 κιλών. Το περίβλημα της μπαταρίας από ανθρακονήματα, συμβάλλει και αυτό στην εξοικονόμηση βάρους, ενώ παρέχει αυξημένη αντοχή και προστασία.
Το πρωτότυπο θα παρουσιαστεί στην έκθεση Retromobile του Παρισιού, από τις 5 – 9 Φεβρουαρίου 2025, δίνοντας ξανά το έναυσμα για τη επίτευξη ενός ακόμα ρεκόρ στον τομέα της αποδοτικότητας, στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-31 21:00:00