Auto

Το πρωτότυπο Embleme και τι σημαίνει για τη Renault

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η Renault, το νέο ηλεκτροκίνητο Emblème δεν είναι απλώς ένα πρωτότυπο το οποίο δημιουργήθηκε για να δείξει μια νέα σχεδιαστική φόρμα αλλά για να σηματοδοτήσει μια καινούργια διαδικασία για την εταιρεία.

Όπως έγινε γνωστό, με τη δημιουργία αυτού γίνεται ένα ουσιαστικό βήμα προς την επίτευξη του στρατηγικού στόχου που είναι να μηδενίσει το αποτύπωμα άνθρακα σε όλη την εφοδιαστική και κατασκευαστική αλυσίδα του Ομίλου Renault στην Ευρώπη ως το 2040 και παγκοσμίως ως το 2050.



Είναι χαρακτηριστικό ότι για τη δημιουργία του αμιγώς ηλεκτρικό Emblème υιοθετήθηκε μια νέα διαδικασία και λύσεις οι οποίες θα επιτρέπουν τη μείωση κατά 90% την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα σε όλον τον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου, συγκριτικά με ό,τι ισχύει τώρα.

Το πρωτότυπο θα παρουσιαστεί επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού η οποία θα διεξαχθεί από τις 14-20 Οκτωβρίου. Το Emblème έχει μήκος 4,8 μέτρα, ύψος 1,52 μέτρα, ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2,9 μέτρα..

Η σχεδίαση του αμαξώματός του είναι εντυπωσιακή με καμπύλες αλλά και έντονες γωνίες σε σημεία του και το αποτέλεσμα παραπέμπει σε shooting break.



Όπως ανακοινώθηκε από τη Renault, εκτός από το αισθητικό μέρος, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην αεροδυναμική του για τη βελτιστοποίηση της απόδοσής του.

Για παράδειγμα, οι εξωτερικοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί με μικρές κάμερες οι οποίες είναι τοποθετημένες στους θόλους των τροχών και οι ζάντες καλύπτονται από επιφάνεια που δημιουργεί έναν «τοίχο» κατά την κίνηση, εμποδίζοντας τον αέρα να εισέρχεται ανάμεσά τους.



Οι υαλοκαθαριστήρες σκεπάζονται από την άκρη του καπό, κοντά στο παρμπρίζ, το πάτωμά του είναι επίπεδο και υπάρχει διαμορφωμένος αεροδυναμικός διαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα, ενώ στην πίσω πόρτα του αυτοκινήτου έχουν διαμορφωθεί δύο μικρές αεροτομές.

Όλα αυτά συμβάλλουν στην όσο το δυνατόν ομαλή ροή του αέρα στο αμάξωμα και στη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή οπισθέλκουσας ο οποίος είναι 0,25. Μάλιστα, στη μορφοποίηση του πατώματος και του αεροδυναμικού διαχύτη έχουν συμβάλλει και στελέχη της Alpine F1 Team, της ομάδας της Formula 1, όπως έγινε γνωστό.



Το πρωτότυπο μπορούμε να πούμε ότι έχει «υβριδικής διάταξης» σύστημα, αλλά όχι με τη μορφή που γνωρίζουμε ή έχουμε συνηθίσει στα οχήματα με θερμικό κινητήρα.

Το Renault Emblème έχει μπαταρίες για την κίνησή του αλλά και κυψέλες καυσίμου που έχουν τον ρόλο range extender για να συνεχίζει την πορεία του όταν οι πρώτες έχουν μείνει από ενέργεια και δεν υπάρχει η δυνατότητα ή ο χρόνος για τη φόρτισή τους.

Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία οι συσσωρευτές του είναι ιόντων λιθίου, νικελίου, κοβαλτίου, οξειδίου του μαγγανίου (NMC) και έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 40 kWh.



Οι κυψέλες καυσίμου είναι τύπου PEMFC (δηλαδή διαθέτουν μεμβράνη ανταλλαγής πρωτονίων), έχουν ισχύ 30 kW και το υδρογόνο που χρειάζονται αποθηκεύεται σε μια δεξαμενή ασφαλείας 2,8 κιλών.

Το σύστημα έχει δημιουργηθεί από τους ανθρώπους της Ampere, της θυγατρικής εταιρείας η οποία ιδρύθηκε για την εξέλιξη και παραγωγή εξηλεκτρισμένων και αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης για τα μοντέλα του Ομίλου Renault αλλά και του Renault Alliance.

Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία, το Emblème ζυγίζει 1.750 κιλά, τιμή η οποία είναι καλή για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα αυτών των διαστάσεων και με τη συγκεκριμένη διάταξη για την κίνησή του.



Μπορεί να διανύσει 1.000 χλμ. (κατά WLTP) με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες του και γεμάτο το ντεπόζιτο υδρογόνου, μέχρι την αναγκαστική φόρτιση των συσσωρευτών του ή την πλήρωσή του με το πεπιεσμένο αέριο.

Προς το παρόν, η Renault δεν δημοσίευσε φωτογραφίες από το εσωτερικό του νέου αμιγώς ηλεκτρικού πρωτοτύπου, ούτε και περισσότερα τεχνικά στοιχεία γι’ αυτό. Συνεπώς, πρέπει να αναμένουμε ως την προσεχή παρουσίασή του στο Παρίσι.  

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-10-05 11:00:40

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button