Το επόμενο CUPRA Leon θα είναι ηλεκτρικό
Η ισπανική φίρμα επιβεβαίωσε ότι το επόμενο CUPRA Leon θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, στο πλαίσιο της στρατηγικής της να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα του δημοφιλούς μοντέλου της στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Το νέο Leon, που θα κυκλοφορήσει στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, θα ενταχθεί στην αναπτυσσόμενη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της μάρκας, μαζί με το προσιτό Raval -που αναμένεται με τιμή κοντά στα €25.000, το Tavascan και το Born, το οποίο αναμένεται να ανανεωθεί λίγο πριν την άφιξη του νέου Leon.
Στο μεσοδιάστημα, το τρέχον CUPRA Leon, που διατίθεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in hybrid εκδόσεις, θα υποβληθεί σε αναβάθμιση για να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς Euro 7. Όπως δήλωσε ο CEO της CUPRA, Wayne Griffiths, οι βελτιώσεις αυτές θα επιτρέψουν στο μοντέλο να παραμείνει στην αγορά «μέχρι και τα μέσα της επόμενης δεκαετίας», μαζί με το συγγενές CUPRA Formentor.
Σύμφωνα με τον Griffiths, και τα δύο μοντέλα θα υποβληθούν σε αναβαθμίσεις και φρεσκαρίσματα για να διατηρήσουν τη δυναμική τους. Ωστόσο, η επόμενη γενιά του Leon θα είναι εξ ολοκλήρου ηλεκτρική, σηματοδοτώντας μια νέα πλήρως ηλεκτρική εποχή για τη μάρκα.
Το νέο Leon θα βασιστεί στη σύγχρονη πλατφόρμα SSP του ομίλου Volkswagen, η οποία θα υποστηρίζει κάθε είδους μοντέλα, από μικρά αυτοκίνητα έως σπορ. Αυτή η τεχνολογία θα επιτρέψει στο Leon να διατηρήσει το τρέχον μέγεθός του και να τοποθετηθεί κάτω από το Tavascan στη γκάμα της CUPRA.
Παράλληλα, εξετάζεται το ενδεχόμενο το Leon να γίνει αποκλειστικά μοντέλο της CUPRA, αφήνοντας στη SEAT τον ρόλο της παραγωγής μικρότερων και οικονομικότερων αυτοκινήτων. Ο Griffiths τόνισε ότι μια τέτοια στρατηγική θα επιτρέψει στη CUPRA να κινηθεί σε πιο premium κατηγορίες, με έμφαση στα plug-in hybrid και πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα.
Στο μεταξύ, η SEAT ετοιμάζεται να ανανεώσει τα δημοφιλή Ibiza και Arona, με τα μοντέλα να αποκτούν υβριδική τεχνολογία που θα τα βοηθήσει να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς Euro 7. Οι επενδύσεις αυτές θα εξασφαλίσουν τη θέση της μάρκας στην αγορά για τα επόμενα χρόνια, προσφέροντας προσιτές λύσεις σε ένα κοινό που παραμένει προσκολλημένο σε πιο παραδοσιακά συστήματα μετάδοσης.
Ο Griffiths σημείωσε ότι οι υβριδικές εκδόσεις αυτών των μοντέλων δεν αποτελούν υποχώρηση από την ηλεκτροκίνηση, αλλά μια αναγκαία προσαρμογή στη σημερινή ζήτηση.
«Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το 90% της αγοράς που εξακολουθεί να ζητά κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά συστήματα. Πρέπει να είμαστε ευέλικτοι και να μην επιβάλλουμε την ηλεκτροκίνηση στους καταναλωτές», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η άφιξη του Raval στα τέλη του 2025, με τιμή κοντά στα €25.000, αναμένεται να ενισχύσει τη στρατηγική της CUPRA για «εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης». Όπως δήλωσε ο Griffiths, «η διάθεση μικρών, αστικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάτω από €25.000 θα επιταχύνει τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα. Μέχρι τότε, οφείλουμε να προσφέρουμε και ηλεκτρικά και μη ηλεκτρικά μοντέλα, ώστε να καλύψουμε κάθε ανάγκη».
Η CUPRA και η SEAT φαίνεται να προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους με στόχο να παραμείνουν ανταγωνιστικές και ευέλικτες. Εστιάζοντας τόσο στην καινοτομία όσο και στην προσβασιμότητα, οι δύο μάρκες διασφαλίζουν την ετοιμότητά τους για ένα μέλλον όπου η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-13 11:51:00