Auto

Τι θα συμβεί με τα diesel έως το τέλος του έτους;

Σημαντικές αλλαγές ενδέχεται να δούμε στην Ελλάδα μέχρι τέλος του έτους και για όσους έχουν στην κατοχή τους οχήματα τα οποία χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο. Είναι γνωστό πως ένα πολύ μεγάλο ποσοστό τον πετρελαιοκινήτων οχημάτων έχει καταργήσει το φίλτρο μικροσωματιδίων που είναι γνωστό και ως DPF, γεγονός που δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στην ατμόσφαιρα.

Το συγκεκριμένο φίλτρο παίζει μεγάλη ρόλο στην αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης καθώς είναι αυτό το οποίο συγκρατεί όλα τα βλαβερά καυσαέρια και ρύπους που εκπέμπει το αυτοκίνητο.

Το DPF μετά από κάποια χρόνια ή χιλιόμετρα θα πρέπει να επισκευάζεται προκειμένου να μπορεί να συνεχίσει να κατακρατεί τους ρύπους. Ωστόσο το κόστος που απαιτείται είναι πολλές φορές αποτρεπτικό για τους ιδιοκτήτες οι οποίοι καταφεύγουν σε διαφορετικές πρακτικές με την πιο συνηθισμένη να είναι αυτή όπου το αφαιρούν τελείως από το αυτοκίνητό τους.



KTEO με το… μάτι

Αν και είναι γνωστό πως ένα μεγάλο ποσοστό οχημάτων diesel δεν εφοδιάζεται με φίλτρο μικροσωματιδίων καθώς οι ιδιοκτήτες τους το έχουν αφαιρέσει ακόμα, αυτά τα οχήματα παίρνουν χωρίς κανένα πρόβλημα τεχνικό έλεγχο ή αλλιώς ΚΤΕΟ. Μέχρι σήμερα ο έλεγχος αυτός γίνεται με το… μάτι, αλλά τα δεδομένα θα αλλάξουν μέχρι τέλος του χρόνου.

Τους επόμενους μήνες όλοι οι σταθμοί ελέγχου ΚΤΕΟ θα εφοδιαστούν με μηχανήματα μέτρησης DPF, κάτι που σημαίνει πως όσα οχήματα δεν διαθέτουν το εν λόγω φίλτρο δεν θα μπορούν να παίρνουν το χαρτί τεχνικού ελέγχου.

Στην πράξη αυτό σημαίνει πως εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες θα κληθούν να επισκευάσουν, να καθαρίσουν ή ακόμα και να αγοράσουν καινούργια φίλτρα μικροσωματιδίων. Να τονίσουμε πως το κόστος μεταφράζεται σε εκατοντάδες ευρώ ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις και ανάλογα με το όχημα το νούμερο αυτό γίνεται και τετραψήφιο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-20 07:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button