Auto

Τι είναι το CO2 pooling και σε τι εξυπηρετεί;

Η ΕΕ έχει μειώσει σημαντικά τα όρια εκπομπών CO2 από την 1η Ιανουαρίου 2025, απαιτώντας από τους κατασκευαστές να διατηρήσουν τις μέσες εκπομπές κάτω από τα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Πλέον, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να αποτελούν τουλάχιστον το 20% των πωλήσεων κάθε κατασκευαστή, αλλιώς οι εταιρείες θα αντιμετωπίσουν βαριά πρόστιμα. Όσοι δεν μπορούν να επιτύχουν αυτούς τους στόχους έχουν τη δυνατότητα να «αγοράζουν» πιστώσεις εκπομπών από εταιρείες με χαμηλές εκπομπές, όπως η Tesla, ώστε να μειώσουν τον μέσο όρο τους.

Πρόσφατα, η Renault προειδοποίησε ότι το CO2 pooling, αν και επιτρέπει στους κατασκευαστές να αποφύγουν τα πρόστιμα, μπορεί να αποδυναμώσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Η Renault, αν και δεσμεύεται να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς, εκφράζει ανησυχίες για τις συνέπειες που μπορεί να έχει ο μηχανισμός αυτός στη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα του κλάδου.

Όπως δήλωσε σε ανακοίνωσή της, οι κατασκευαστές αναγκάζονται να λαμβάνουν αντιπαραγωγικές αποφάσεις, όπως η αγορά πιστώσεων από ανταγωνιστές ή ακόμη και η μείωση της παραγωγής. Αυτό, σύμφωνα με την εταιρεία, αποδυναμώνει τη βιομηχανία και τη θέση της Ευρώπης στην παγκόσμια αγορά.

Οι ταξινομήσεις στην ΕΕ δείχνουν ότι εταιρείες όπως οι Stellantis, Ford και Toyota σχεδιάζουν να αγοράσουν πιστώσεις από την Tesla για να μειώσουν τις μέσες εκπομπές τους, ενώ η Mercedes-Benz θα συνεργαστεί με τη Volvo και την Polestar για τον ίδιο σκοπό.

Ωστόσο, μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως η BMW και ο Όμιλος Volkswagen, δεν έχουν ενταχθεί σε pool. Η VW είχε φτάσει κοντά στη μη συμμόρφωση κατά την προηγούμενη φάση μείωσης εκπομπών το 2020-2021, αλλά φέτος δηλώνει πιο σίγουρη, ενώ η BMW δηλώνει ότι θα πετύχει τους στόχους της χωρίς τη χρήση pooling.



Η Renault, που φέτος λανσάρει δύο σημαντικά ηλεκτρικά μοντέλα, το Renault 5 και το Renault 4, βασίζεται στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών για να συμμορφωθεί. Το Renault 5 ήδη σημειώνει υψηλές πωλήσεις, ξεπερνώντας τις 5.000 μόνο στη Γαλλία τον Δεκέμβριο του 2024, ενώ το Renault 4 αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της εταιρείας στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Η στρατηγική αυτή δείχνει την αποφασιστικότητα της Renault να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις χωρίς να εξαρτάται από εξωτερικές συνεργασίες, παρά το ότι άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να συμμετάσχει σε pooling αν χρειαστεί.

Παρά την αποτελεσματικότητα του CO2 pooling στη διαχείριση βραχυπρόθεσμων πιέσεων, η Renault καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παρέχει περισσότερη σαφήνεια και να εξετάσει πιο ρεαλιστικούς κανονισμούς που δεν θα αναγκάζουν τους κατασκευαστές να βασίζονται σε τέτοιες πρακτικές.

Ο στόχος είναι να αποφευχθεί η εξάρτηση από ανταγωνιστές και να ενισχυθεί η εγχώρια καινοτομία και παραγωγή, διασφαλίζοντας τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-09 11:15:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button