Οικονομία

Τα νέα trends στις αγορές που κάνουμε στα σούπερ μάρκετ

Πριν από λίγες ημέρες ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) και επικεφαλής της Metro κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, στο περιθώριο της έκθεσης HoReCa, είπε ότι οι καταναλωτές έχουν πυκνώσει τις επισκέψεις τους στα σούπερ μάρκετ, αλλά ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε κάθε επίσκεψη, γεγονός που υποδηλώνει οικονομική στενότητα.

«Οι πρώτες μέρες του μήνα είναι καλές και μετά σιγά σιγά φθίνει (σ.σ. η κατανάλωση). Αυτό δεν είναι καλό σημάδι. Τελειώνουν τα λεφτά. Αυτό είναι πολύ κακό. Όταν φτάνουν τα λεφτά να τελειώνουν για το τρόφιμο, που είναι βασική ανάγκη, δεν είναι καλό σημάδι» ανέφερε. Κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία της Circana για την πορεία της κατανάλωσης την περασμένη χρονιά.

Στα τρόφιμα η τιμή ανά τεμάχιο αυξήθηκε 0,7% οδηγώντας μεγαλύτερη μερίδια καταναλωτών προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (pl). Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana το μερίδιο των pl στα τρόφιμα ανήλθε πέρυσι στο 27,4% από 26,7% το 2023 και 26,3% το 2022.

Εν αντιθέσει με τα τρόφιμα οι τιμές ανά τεμάχιο στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής υποχώρησαν 3,9% και στα καθαριστικά 2,3% ως αποτέλεσμα της αύξησης των προσφορών. Έτσι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας υποχώρησε στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής στο 20,1% (από 20,8% το 2023) και συγκρατήθηκε στο 25,9% στα καθαριστικά.

Παρά την ενίσχυση των προσφορών, τη στροφή μεγαλύτερης μερίδας καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το περσινό καλάθι των αγορών μας από τα σούπερ μάρκετ σε ότι αφορά τους ταχυκίνητους κωδικούς αυξήθηκε 2,6% σε αξία και 2,8% σε όγκο, ξεπερνώντας τα 12,148 δις. ευρώ από 11,836 δις. ευρώ το 2023 και τα 10,754 δις. ευρώ που ήταν το 2022.

Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα που προτιμούν οι καταναλωτές, με βάση τα στοιχεία της Circana, οι πωλήσεις στα μικρά σημεία πώλησης με επιφάνεια έως 400 τ.μ. αυξήθηκαν κατά 5,5%, κάτι που επιβεβαιώνει την ανάγκη για μικρές καθημερινές αγορές.

Οι πωλήσεις των υπερμάρκετ ενισχύθηκαν κατά 3,1%, κατά 2,6% ο τζίρος των καταστημάτων από 1.000-2.500 τ.μ. και μόλις 1,5% ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων στα καταστήματα από 400-1.000 τ.μ.

Oι γεωγραφικές περιοχές όπου σημειώθηκε η μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων ήταν η Κρήτη με αύξηση 5,2%, η Βόρεια Ελλάδα (+3,9%), η Πελοπόννησος (+3,1%), η Θεσσαλονίκη (+2,7%) και ακολουθούν η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με αύξηση πωλήσεων 1,7% και 2% αντίστοιχα.




Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-13 07:30:00

Back to top button