Auto

Τα ηλεκτρικά Ford θα μπορούν να έχουν στο μέλλον «χειροκίνητα» κιβώτια

Η Ford μελετά τρόπους προκειμένου έχει στα ηλεκτρικά της μοντέλα ένα σύστημα που θα προσομοιώνει τη λειτουργία ενός χειροκίνητου κιβωτίου.

Για το σκοπό αυτό έχει καταθέσει μια πατέντα σύμφωνα με την οποία ένας επιλογέας χρησιμοποιώντας ενεργοποιητές και ηλεκτρονικά κυκλώματα, αναπαράγει την εμπειρία αλλαγής σχέσεων σε μια «εικονική διαδρομή». Επιπλέον, απτικοί κινητήρες δημιουργούν ρεαλιστική αντίσταση και ανάδραση, μιμούμενοι τη λειτουργία ενός παραδοσιακού χειροκίνητου κιβωτίου.

Η Ford δεν καθορίζει τον αριθμό των σχέσεων ή την κλιμάκωσή τους, όμως η εξέλιξη αυτού του συστήματος υποδηλώνει ότι η εταιρεία πειραματίζεται προκειμένου να ενισχύσει το fun to drive των ηλεκτρικών της μοντέλων.

Η ιδέα πάντως δεν είναι καινούργια, καθώς το 2022, η Toyota παρουσίασε το «Manual BEV Concept». Ένα ηλεκτρικό Lexus UX300e εξοπλισμένο με επιλογέα, «εικονικό» συμπλέκτη και ειδικά εξελιγμένο λογισμικό, που προσομοίωνε τις αλλαγές ταχυτήτων και τις αντίστοιχες αντιδράσεις του κινητήρα. Οι φήμες μάλιστα θέλουν αυτήν την τεχνολογία να βρίσκει εφαρμογή στον διάδοχο του Lexus LFA.

Σε μια εποχή όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν ομαλή και άμεση επιτάχυνση, αλλά –κατά πολλούς– στερούνται της μηχανικής αίσθησης, τέτοιες τεχνολογίες ίσως λειτουργήσουν ως γέφυρα για τους λάτρεις της πιο παραδοσιακής οδηγικής εμπειρίας. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της τάσης είναι το Hyundai Ioniq 5 N.

Το αν η πατέντα της Ford θα φτάσει στη μαζική παραγωγή ή θα παραμείνει μια θεωρητική μελέτη, μένει να φανεί. Ωστόσο, το αυξανόμενο ενδιαφέρον των κατασκευαστών για την προσομοίωση ενός χειροκίνητου κιβωτίου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνει ότι η έννοια του «fun to drive» παραμένει στο προσκήνιο.




Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-31 09:57:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button